Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til musik sammen med et lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at få smækket min hjemmebiograf op og har et TerraTec Phase 24 lydkort og et Logitech Z-5500, som lyder acceptabel til film i min lille 18m2 stue. Men når jeg vil høre musik, hvilket jeg gør ofte, så dúr det ikke, at jeg gør det på Logitech anlægget, da subwooferen brummer meget, og i længden er det irreterende for dem nedenunder. Og det lyder ikke særlig fedt, hvis bassen er sat helt ned, så jeg er på udkig efter et par højtalere, som lyder godt til musik.

Jeg har som sagt dette lydkort, som jeg godt vil gøre brug af.
http://www.xs-sound.dk/data/products/phase24fw/info.asp

Jeg har kigget på Dali Helicon 300W højtaler
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/DALI_Helicon_300W_hoejttaler_Kirsebaer.htm #

Er det så en forstærker eller receiver jeg skal have dertil? Har kun haft PC højtalere gennem mine dage, så er ikke så skarp på dette punkt.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 August 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

En receiver er i bund og grund bare en forstærker med indb. tuner, så du kan høre radio.

Du skal først beslutte dig, om du vil høre surround eller stereo.

Køber du en surround-receiver, kan du jo altid udbygge fra stereo. De fleste surround-receivere har også hæderlige Digital-Analog-dekodere, så du kan bruge den digitale udgang fra lydkortet og dermed spare en masse analoge kabler der har større potentiel risiko for at opfange støj/farve lyden.

Du vil i øvrigt sagtens kunne bruge et par rigtige gulvhøjtalere i en stue på den størrelse. Det drejer sig bare lidt om indretning.

Hvad har du i øvrigt af budget? Tanker? Subwoofer? Skal det evt. kobles til TV?
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Tro mig, der er ikke plads til gulvhøjtalere. Stuen er lidt over 3 meter i bredden og 6 meter i længden, og spise bordet er i den ene ende, selve "biografen" i midten, og mit store skrivebord i den anden ende. Der er ikke plads til store gulvhøjtalere foran sofaen, hvor tv møblet og subwooferen skal være mm.

Det skal være stereo, da Logitech Z-5500 klare surround delen til film, så jeg havde tænkt på 2 højtalere til musikken.

Jeg ved ikke hvad budgettet præcis bliver på. Det kommer an på, hvad jeg kan nøjes med, for jeg bliver sikkert overrasket over lyden, da jeg er vandt til PC højtalere. Det skal kun være 2 højtalere og ingen subwoofer. Hører for det meste dance, trance og lidt R&B, hip hop, rock og rap. Det skal kobles til HTPC'eren, som er koblet til fladskærmen. 

Det var nu mere, hvor meget man skal punge ud efter en stereo forstærker, når det er tilsluttet digitalt til mit lydkort. Resten må jeg jo ud og høre hos hifiklubben eller lignende.

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes