Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 803D vs Dali MS5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fru Stalin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 September 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Kære vise forum

Er den nogen der har erfaringer med ovenstående højtalere?

Personligt har jeg kun hørt meget rosende ord om begge højtalere bla. har jeg læst begge anmeldelser af samme her på forummet . Men hvad siger I kære forum? 

Er der nogen der har hørt dem i en A-B test og som har lyst til at oplyse mig om hvad de synes? Er der nogen der selv har enten det ene eller det andet sæt  og som vil indvige mig i disse højtaleres suplime egenskaber. Hvor får man mest for pengende, - B&W, Dali eller et helt tredie fabrikat?

Lad mig høre hvad i ved, hvad i har erfaret og hvad i ville gøre hvis i havde valget.

Med venlig hilsen

Morten

Til top Vis Fru Stalin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fru Stalin

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 September 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej Morten.

Jeg har ikke haft nogen A-B test af dem og har kun hørt Dalién kort. Til gengæld har jeg lyttet en del på B&Wén. Jeg synes at B&W kan bare en noget skarp diskant som så mange andre mener det, men derudover er den for mig at se noget nær den perfekte ht i prisklassen.... Og vist også et godt stykke over.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej Stalin

Jeg har selv et par 803D, som jeg er meget glad for.

De lever til fulde op til anmeldernes roser og mine egne forventninger til dem.Har haft dem et års tid nu, og jeg har på intet tidspunkt fortrudt udlægget (60.000)

Det sublime at fremhæve ved netop denne højttaler er diskanten og mellemtonen. Som du jo nok allerede ved, har den nyeste skud på stammen inden for diamanttweeter - og det kan høres.

Diskanten er luftig og lystklingende, uden på noget tidspunkt at blive skinger eller anstrengende (som B&W's billigere alu-tweeter ellers er kendt for).

Jeg Valgte 803 D'eren frem for Dali'en af følgende grunde.

- Prisen (er trods alt noget lidt billigere end Dali'en)

- Hensigten med højttaleren fra fabrikantens side. B&W's lydfilosofi, retter deres højttalere primært mod jazz, klassisk og lettere rytmisk akkustisk musik, mens Dali er lidt længere over i den rytmisk/elektronisk forstærkede afdeling (rock/pop).

- Størrelsen/udseendet. 803'eren er i mine øjne meget mere elegant og møbelagtig i sin fremtoning med diskanten på toppen, end Dali'en, som er noget større og virker noget mere bombastisk og højttaleragtig. Det sidste ganske vigtigt, da jeg bor i en 2værelses.

Da højttalerne var 2. skridt i opgraderingen af mit anlæg, mangler jeg stadig en ordentlig cd spiller og ht kabler, før jeg yder ht'erne retfærdighed. Jeg glæder mig derfor til næste opgradering, da jeg er sikker på, at mine 803d'ere har meget mere at byde på.

Jeg må indrømme, at jeg ikke lavede en sammenlignende lyttetest med dali'en, da den økonomisk smertegrænse gik ved de 60 k. kan så derfor ikke fortælle dig om 803'eren er bedre end Dali'en.

Jeg tror dit svar ligger i, hvilken type musik du lytter mest til. Er du, som jeg, til jazz, klassisk, blues (clapton m.fl) og anden akkustisk forstærket musik, med en enkelt afstikker til den mere hardcore ende af spectret, skal du gå efter 803.

Mens, hvis du primært bevæger dig i den elektronisk forstærkede afdeling, med Metallica, Kashmere m.fl, skal du nok smide pengene efter Dali.

Uanset valget, kan jeg næsten garantere fuld tilfredshed.

Mikkel  

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes