| Sendt: 12 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har netop købt et par ældre mission 763. Fik dem hjem, men på min hk pm655, som ellers er god for en del bas, var bassen stort set væk! Enhederne virkede, men sagde bare ikke det store. Nå. Jeg er ikke så bange for at pille ting fra hinanden, så jeg fik basenheden af. Den var proppet MEGET tæt til med noget kunstvatlignende noget. Har altid ment at en basreflekshøjtaler ikke skulle så så tæt foret, men derimod blot et par cm på alle indersider. Er jeg helt galt på den?
Nå ud røg til en start alt indmaden, hvilket, som forventet, resulterede i en MEGET mudret lyd, men dog med væsenlig mere bas!:-) Nu har jeg så lagt omkring halvdelen af vattet ind i igen, og har noget en stadig noget mudret bund, men heldigvis er bassen nu ved at være synlig.
Jeg har i mellemtiden også været ude og investere i noget biwire kabel, som heg hjulpet MEGET i forhold til det efterhånden rigtig gamle singlewire jeg havde liggende.
Men spørgsmålet er nu..
Er mission 763 bare ikke særlig fede? Er de skabt til kun at spille diskant? Jeg ved det er en højtaler i den lyse ende, men må indrømme jeg havde regnet med lidt mere..
Eller..
Er mine 763'ere under tiden blevet udsat for kvælningsforsøg, og i så fald; Hvad gør jeg nu? Bør jeg bare droppe dem hurtigt igen, eller er der noget særligt dæmpningsmateriale jeg skal forsøge mig med? Ville sørme gerne ende med at få lidt god lyd ud af dem:-)
Håber at nogen kan hjælpe mig! - Det plejer i at være gode til!
Venligst
|