Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Podspeakers - Alternativ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peoke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Går og overvejer at anskaffe mig nogle podspeakers - højst sandsynlig et sæt minipods. Anmeldelserne jeg har læst og den generelle omtale af højtalerne har været meget blandet - Nogle roser dem til skyerne og andre sviner dem til! Derfor er jeg ret meget i tvivl om jeg skal købe dem eller ej!

Designet er selvfølgelig en smagssag. Jeg er personlig ret vild med det og det er den primære grund til jeg har valgt at kigge nærmere på netop dem. Jeg lytter meget til musik, så lydkvaliteten skal også være i den bedre ende! Jeg er godt klar over jeg ikke får super HIFI lydkvalitet i en højtaler til 1999 kr stykket og jeg er også villig til at gå lidt på krompromis med lyden, nu når designet er iorden.

I første omgang havde jeg tænkt mig at anskaffe mig 2 stk. minipods, som skal bruges sammen med min Harman Kardon HK-970 stereo forstærker. Senere kan det tænkes jeg vil skifte min ekstremt grimme YSP-1000 ud, til fordel for podspeakers hele vejen rundt i et surround-setup.

Men hvad siger i? Hvordan er lyden i de minipods eller podspeakers generelt? Med prisen og mine krav taget i betragtning, vil et sæt minipods så være et godt køb? Hvad findes der af alternativer i lignende design? Må evt. godt koste lidt mere

Hvad siger i?

Til top Vis Peoke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peoke

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

tror ikke der findes meget andet i det design, det skulle da lige være Nautilus, men den koster og fylder vist også lidt mere...
Lyden er ok, det jeg har lyttet til dem, men der mangler generelt bund i , så kombiner dem med en sub, så tror jeg det hjælper på det.. Ellers er der vist også noget understel, som er sub man kan sætte dem på.. kan ikke lige huske hvad de hedder.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

jeg syntes af b&w's m-1 lyder en del bedre og de er også i et fedt design
Til top Vis krsjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krsjo

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Med designet som første prioritiet synes jeg du skulle "go ahaed" - de lyder da ikke så skidt endda og bedre end meget "el-gigant" surround stads

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Med designet som første prioritiet synes jeg du skulle "go ahaed" - de lyder da ikke så skidt endda og bedre end meget "el-gigant" surround stads

Helt enig, omend jeg ikke er begejstret for dem.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Peoke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Kaizers: Ja de hedder megapods. De er som du siger en minipod speaker med en subtingest nedenunder :) Har overvejet dem, men de er godt nok ikke kønne... Har istedet overvejet en PV1 sub fra B&W. Den passer ok til minipods design.

r-l-b: Jeg er ikke så glad for du katagoriserer dem med "el-gigant surround stads"

Til top Vis Peoke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peoke

Bjorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Køb et sæt af de små MicroPod, dem kan du få billigt. Udskift "bassen" med en Tang Band W3 926 S til 150,-. De passer perfekt.

Ringen foran "bassen" lirker du af. Afmonter enheden. Fjerner delefilter. Du lader diskanen blive siddende, men den bruges ikke mere. TB enheden er en fuldtone. To ledninger fra terminalerne til TB enheden, lidt blygummi i siderne inden i kabinettet (de plader som bruges til biler) og evt. lidt ekstra dæmpnings materiale.

Så lyder de pludseligt helt anderledes (skal opfattes positivt  ), for næsten ingen penge. Følomheden er også markant højere, de spiller højere med den samme effekt.

Hvis du falder over en MicroSub forer du også denne med blygummi indvendigt og putter lidt mere dæmpningsmateriale i kabinettet. Grillen foran på MicroSub lirker du forsigtigt af, så kan du afmontere enheden og komme ind i kabinettet. Du kan efter smag evt. proppe et par sokker i basrefleks portene, så lyder de mindre "buldrende"

God fornøjelse

Hej fra Bjørn

Til top Vis Bjorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjorn

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 14 September 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Bjørn

Er det noget man kan gøre med de lidt store pods også ?

Har du selv gjort det eller har du god fantasi ?

Bjorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej r-l-b det er noget jeg selv har fundet på. Jeg roder en del med højttalere og har bygget en rigtig god Transmision Line med en 3" Tang band enhed. Det var derfor jeg fik ideen med at modificere de små MicroPod. Jeg vender tilbage om min TL på et senere tidspunkt.

Om du kan lave tricket med de store pods, kan jeg ikke sige. Nu var det lige for med de små, fordi de er så billige.

Hej fra Bjørn         & nbsp;         & nbsp;   

Til top Vis Bjorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjorn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes