Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Tannoy vs Dali surround- 6-8000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Mangler noget surround-lyd til 20 m2 stue - mest til film, men bestemt også til musik. Vil gerne have væg-høttalere. Havde i første omgang tænkt at ofre 5-6000 kr, men det er åbenbart svært så har rykket det op til ca. 8000 kr (nyt - ikke brugt).

Har set på Tannoy og Dali - Er det ene system bedre end det andet? findes andet der er bedre til prisen?: Umiddelbart ser sub'en fra Dali til at kunne klare mere - bare ud fra vægten 21 kg vs 13 kg. Regner med der skal en rimelig sub til at give lidt til de relativt små væg-højttalere.

Tannoy: 4 x Sensys R, Sensys C Front, Mx Sub = 8338 kr http://www.kf-scanaudio.dk/tannoy.html

Dali: 4 x Consept 1, Consept center, consept sub 12 = 7794 kr http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/DALI_Concept_1_hoejttalersystem.htm

Jeg har netop købt:

Cambridge 540 R v.2 surround receiver - Cambridge DVD89 - 40" Alfaview LCD-skærm.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Som det oftest siges, så køber man aldrig mere end 2 højtalere ad gangen!!!

køb et par gode stereo højtalere til samme pris.. så kan du altid senere opgradere med først en center, derefter baghøjtalere, og til sidst en sub...

du får meget bedre lyd fra et par gode stereohøjtalere, end fra et billigt surroundsæt

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg mente ellers man skulle købe det hele på en gang så man havde samme serie til surround lyd - ellers risikerer man jo at den købte model udgår. Vigtigere er dog at det nu engang ER et surround-sæt jeg har brug for og ikke stereo. Ved godt at man når langt med stereo, men jeg skal have surround. Det er trods alt ikke plastic-modeller/mærker jeg har valgt.

Er de muligheder jeg har stillet op direkte dårlige til prisen? Vil som sagt ikke have store gulv-højttalere, men væg-højttalere. Der er trods alt en sub til at skubbe lidt til.

Har ikke tænkt at give mere end cirka 8000 kr - det burde da være muligt at få noget bare nogenlunde rimeligt eller?

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Godt nok nogle dyre højttalere du her præsenterer mig for - 7500 kr for et par kompakt højttalere. Det vil jeg under ingen omstændigheder give.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

tjaa... så kan jeg ikke hjælpe dig 

vil ikke råde dig til noget jeg syntes er forkert.. måske er der andre der kan...

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Det eneste du skal huske på er at, man får man hvad betaler for. Man når altså væsentlig længere på brugtmarkedet for det beløb du er villig til at give. MEN hvis det skal være en af de 2 muligheder du selv nævner ville jge vælge Dali sættet. Det spiller simpelthen kanon Pris/størrelse taget i betragtning. Jeg har aldrig hørt den tannoy serie du linker til. Kun eyris serien som også er uhyggelig god til pengene.

MVH WRONG

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Det er helt i orden og tak McDave. Jeg har bare også andre ting jeg godt vil bruge mine penge til - så havde sat et beløb på 8000 kr.

Okay Wrong, det lyder jo som om du mener at både Dali (det valgte) og Tannoy generelt er gode mærker. Vil ikke have brugt fordi det skal fremstå flot, have garanti + at jeg kan få lidt eksperthjælp fra forretningen hvis det behøves da jeg ikke er en ørn til hifi -  og man ved aldrig hvad man får når man får brugt selv om man kan være rigtig heldig. Er bare ikke så meget for brugt.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Et 3. valg kunne måske være: Infinity Beta-serien: 4 x Beta 1 - Beta C250 Center - SW-10 Sub http://www.audiovision.dk/infinity%20beta.htm

Hvad vil i vurdere er bedst: Tannoy Sensys, Dali consept eller Inifinity Beta højttalerne???????

Er der eventuelt et bedre 4. valg i samme prisklasse?

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

LMG03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 September 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

nu vil jeg ikke blande mig alt for meget for det kan hurtigt overgå min forstand.
Men Antaeus hvis du vil høre enten Concept 1 ell 2 ell 8 så har jeg dem liggende(ikke til salg) så er du velkommen til at høre dem. mit rum er på ca.28kvm.
så kan du tage en beslutning om hvorvidt det er den serie du ønsker dig.
det hele er sat op til en Denon 2106 receiver, her på torsdag kommer subben og C272.
Til top Vis LMG03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMG03

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

LMG03, lyder godt - tak for tilbuddet - hvis jeg ikke køber noget inden for nogle få dage (jeg er nok lidt utålmodig nu når jeg har fået alt andet hjem end højttalere) eller kan få det hørt i Hifiklubben (jeg bor trods alt lige ved siden af) så tager jeg gerne mod dit tilbud - fx. fredag hvis det passer ind og du har fået sat din sub til.

Hvilken sub har du valgt?

Hvorfor har du både Concept 1, 2 og 8? - umiddelbart ville jeg da gætte på at man valgte 8 som front og så enten 1 eller 2 som baghøjttaler.

Har du også Dali center?

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

LMG03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 September 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

jeg har valgt concept serien det omfatter også concept sub+center.
hvorfor? ja hvorfor ikke når man nu alligevel har 7.1 receiver.
men tidspunktet må du selv om, jeg har altid tid. dag og nat ( nej jeg er ikke arbejdsløs).
nå men jeg sender lige addressen.
Til top Vis LMG03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMG03

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Har nu bestemt mig og er nået frem til:

Infinity Beta 20 (4 stk)

Infinity Beta SW12

http://www.audiovision.dk/infinity%20beta.htm

Dette kan fås til 9100 kr i Tyskland, mens det er mindst 2-3000 kr dyrere på tilbud i Danmark.

https://shop.hifi-regler.de/search.php?do=go&start=0& ;Suchen=Suchen&suchbegriff=infinity%20beta

Nogle der har en mening om Infinity Beta så er de særdeles velkomne - bliver købt i morgen  

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

Mangler noget surround-lyd til 20 m2 stue - mest til film, men bestemt også til musik. Vil gerne have væg-høttalere. Havde i første omgang tænkt at ofre 5-6000 kr, men det er åbenbart svært så har rykket det op til ca. 8000 kr (nyt - ikke brugt).

Har set på Tannoy og Dali - Er det ene system bedre end det andet? findes andet der er bedre til prisen?: Umiddelbart ser sub'en fra Dali til at kunne klare mere - bare ud fra vægten 21 kg vs 13 kg. Regner med der skal en rimelig sub til at give lidt til de relativt små væg-højttalere.

Tannoy: 4 x Sensys R, Sensys C Front, Mx Sub = 8338 kr http://www.kf-scanaudio.dk/tannoy.html

Dali: 4 x Consept 1, Consept center, consept sub 12 = 7794 kr http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/DALI_Concept_1_hoejttalersystem.htm

Jeg har netop købt:

Cambridge 540 R v.2 surround receiver - Cambridge DVD89 - 40" Alfaview LCD-skærm.

Jeg har 4 x Sensys1, 1 x SensysC og JBL 150W sub du er velkommen til at komme og høre imorgen i Valby, inden du bestemmer dig - hvis du ikke allerede har bestemt dig ;-)

Send en PM hvis det har interesse...

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:

Som det oftest siges, så køber man aldrig mere end 2 højtalere ad gangen!!!

køb et par gode stereo højtalere til samme pris.. så kan du altid senere opgradere med først en center, derefter baghøjtalere, og til sidst en sub...

du får meget bedre lyd fra et par gode stereohøjtalere, end fra et billigt surroundsæt

Det kan da kun være folk der ikke er interesserede i surround der siger sådan... hvis man er ude efter et stereo anlæg, starter man jo heller ikke med at købe een højtaler og en mono effektblok, vel?
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

BTW: Jeg vil ikke anbefale SensysR til andet end baghøjtalere - og Sensys1 er kun lidt dyrere (set til 999,- flere steder), så det kan dårligt betale sig ikke også at bruge dem som baghøjtalere.

Til gengæld spiller de så dybt, at jeg vil mene du sagtens kan starte uden sub. Prøvede lige for sjov selv forleden, og det er altså vildt så meget bund der er i de små kasser... du er som sagt velkommen til at komme forbi og høre dem, både med og uden sub, så kan du selv vurdere om der er bund nok - på den måde kan du komme igang med et top-godt sæt, og holde dig indenfor dit oprindelige budget. Så kan du altid finde en sub og udvidde med... eller købe to ekstra og få 7.0, stadig indenfor budget ;-)

MVH.

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Wauw, det er pænt af dig - desværre bor jeg i Vejle - så der er godt nok lige et stykke vej til Valby. Hvis det skulle være er det nødt til at være i weekenden. Jeg har næsten bestemt mig, men det er jo altid fedt at høre det der kunne være en mulighed.

Jeg kiggede godt nok også en del på Tannoy og ringede også til net-forretningen for at høre lidt mere. Og ja du har ret det bør være 1'eren og ikke R man bør bruge. Deres sub var dog ikke så god så der skulle man ud og have en anden, men det skulle man jo nok kunne finde ud af.

Hvor har du set Tannoy højttalerne til 999 kr? og hvad koster centeren og evt. sub? Kan være man også kan finde dem i Tyskland - kunne dog ikke finde dem på den side hvor jeg vil købe Infinity Beta.

Prøver lige at tjekke lidt anmeldelser på Tannoy'erne. Har tjekket en del på Infinity Beta - og de får ret fine anmeldelser de fleste steder. Desuden så er de usædvanlige flotte - i hvert fald på billedet - noget pænere end Tannoy - stil må det gerne have når det skal stå i den ene af mine stuer - lyd er dog også ret vigtigt.

At holde sig inde for budgettet ville dog også være fint - det kan dog ikke blive et 7.1 system - da min nye Cambridge kun kører med 6.1 - valgte den frem for Denon 2106'eren som er en 7.1.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Uden sub så koster Tannoy (i dk har endnu ikke set det i Tyskland) nogenlunde det samme som Infinity Beta.

Hvilket der er bedst har jeg ingen anelse om, men hvilket det er pænest er der ingen tvivl om.

Kunne dog godt tænkte mig infinity Beta SW12 sub - den har også fået en række rigtig fine anmeldelser - om man kan få en lige så god sub til samme penge - 3725 kr (i Tyskland) ved jeg ikke. I Danmark koster den normalt 6000 kr selv om forhandleren ville gå ned til 5000 kr hvis jeg købte hele systemet.

Hvis de i Danmark kan matche de tyske priser + måske 500 kr i alt for hele systemet så vil jeg da klart hellere købe det i DK.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Topsound har haft Tannoy Sensys1 til 999,-

Tannoy har kørt en kampagne på Sensys serien henover sommeren, centeren koster f.eks. normalt 2.499,- men fås hos KF-Scanaudio til 1.500,-

Du er også velkommen i weekenden :-)

Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg fik så bestilt mine Infinity Beta højttalere i dag - oven i købet i Danmark  Nu mangler jeg kun kabler som jeg bestiller i aften.

Tak til alle de som har været så venlige at give lidt gode råd og endda tilbyde at jeg kunne lytte på deres anlæg.

Der kommer et par billeder når alt er oppe at køre.

Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta SW12 Sub

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes