| Forfatter |
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ud og erhverve mig en ny centerhøjttaler, som matcher mine dali sl7 front.
Mine fronthøjttalere er i samme serie som sc5.
Men hvad er bedst.
Dali suite center eller dali sc5 center? __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
LMG03 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med at bare låne dem fra hifiklubben så du selv kan tage en vurdering?
nogle steder skal man nok sætte et depositum.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke suite centeren. Dali SC5 er en ret lille center højtaler og jeg ville gå efter en størrer model.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til jeg gerne vil umiddelbart spørger om en sc5 er at den er i samme serie som mine sl7, hvorfor denne er mest hensigtsmæssig at have i mit system.
Sc5 er en ældre højttalere som ikke længere kan købes fra ny af.
I aften skal jeg ud og kigge på en DAlI SUITE center til 800kr.
Men det tyder ikk på det er dali suite 0,7 eller 0,8 men en ældre version da den tilsyneladende er 6kantet hvis man ser den fra siden. dvs. toppen går op i en spids. nogle der kender til denne udgave og i givet fald om den er okay til prisen? __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg googlet lidt på den
og det tyder på at den suite er den fra den gamle sekskantet serie som hedder suite 1.5
Spørgsmålet er så bare om centerudgaven er 800kr værd og om den i givet fald er bedre end sc5, som er væsentlig ældre?? __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
800 kr for en Suite center er en rigtig god pris!
Enhederne i den oprindelige Suite er rigtig nok de samme som i Suite 1.5 kabinettet har også samme "profil" som 1.5 men er selvfølgelig ikke lige så langt.
Det er en rimelig kraftig centerhøjttaler, jeg brugte den sammen med Suite 3.5 og der havde den ikke problemer med at følge med. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Enhederne i den oprindelige Suite er rigtig nok de samme som i Suite 1.5 kabinettet har også samme "profil" som 1.5 men er selvfølgelig ikke lige så langt.
Det er en rimelig kraftig centerhøjttaler, jeg brugte den sammen med Suite 3.5 og der havde den ikke problemer med at følge med.
|
|
|
Det lyder godt:-) han sagde at nyprisen var ca 2500kr i hifiklubben. Jeg ser lige om jeg ikk kan presse ham til 600:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
MichaelWB skrev:
|
Det er en rimelig kraftig centerhøjttaler, jeg brugte den sammen med Suite 3.5 og der havde den ikke problemer med at følge med.
|
|
|
Det lyder godt:-) han sagde at nyprisen var ca 2500kr i hifiklubben. Jeg ser lige om jeg ikk kan presse ham til 600:-)
|
|
|
Jeg har præcis den Suite center du snakker om... 800,- er et røverkøb... Du kan se op til flere billeder af den via mit link.. Den gør det rigtig godt.. Spiller sammen med Dali suite 3.5
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe jeg fik sq presset centeren ned i 500kr.
den var i perfekt stand, og der fulgte endda en fin måtte med så man kunne indstille vinklen på centeren..
Man kan vist rolig sige RØVERKØB:-)
Til de interesserede poster jeg lige nogle billeder en af dagene under mit setup
tak for info __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
den var i perfekt stand, og der fulgte endda en fin måtte med så man kunne indstille vinklen på centeren..
Til de interesserede poster jeg lige nogle billeder en af dagene under mit setup
tak for info |
|
|
Tillykke med centeren! Jeg har selv en Dali SC-5 og jeg synes den spiller rigtig godt!  Men tillykke med Suiten din røver!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
taz123456 skrev:
|
tak for info
|
|
|
Tillykke med centeren! Jeg har selv en Dali SC-5 og jeg synes den spiller rigtig godt! Men tillykke med Suiten din røver! 
|
|
|
jeg er ikk en røver. Jeg er nordjyde og mig bekendt er de gode til at prutte med prisen __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Makrelsalat skrev:
taz123456 skrev:
|
tak for info
|
|
|
Tillykke med centeren! Jeg har selv en Dali SC-5 og jeg synes den spiller rigtig godt! Men tillykke med Suiten din røver! 
|
|
|
jeg er ikk en røver. Jeg er nordjyde og mig bekendt er de gode til at prutte med prisen
|
|
|
500 kr er en ekstrem god pris, han må have været meget opsat på at sælge!
Gummimåtten er standard udstyr, så den skal man sørge for er med - et lille tip hvis der er andre der overvejer at købe den fine center. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var en rigtig god pris
Nu har jeg også lige fået en dali suite s1.2 aktiv bas til 3000kr. Ej hvor den spiller godt. SÅ nu mangler jeg bare nogle suite baghøjttalere:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |