| Forfatter |
|
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hej
Er ved at være færdig med at indrette min hjemmebio men har lidt probs.....
Den pæneste placering for min sub er under min center men hvordan vil det påvirke lydbilledet ? __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det tror jeg sgu ikke er særlig godt Fumle.. Jeg vil så godt nok indrømme jeg har aldrig hørt et system for Subben er under Centeren, men det ville nok give et lidt forkert lydbilledet..´. Men kunne du måske ikke smide et par billede ind?? - så kunne vi andre jolige se hvordan det ser ud!..
mvh Henrik
NAD 753v2
JB Systems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
ja det tror jeg sgu ikke er særlig godt Fumle..
|
|
|
Hvorfor ikke 
Placeringen af en sub kan være en vanskelig affære og afhænger temmelig meget af rummet. Så der er som sådan ingen garanti for at det er godt eller skidt at placere den under centeren. (Iøvrigt er der nogle højttalerserier hvor subben decideret fungerer som centerhøjttalerstander - een af de dyre Dali serier mener jeg fungerer sådan)
Jeg har selv haft subwoofere stående forskellige steder i forskellige stuer - en af gangene var subben placeret under centeren uden problemer. Så mit råd: prøv det af - hvis du ikke er utilfreds, jamen så er det jo fint 
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
zirio skrev:
|
ja det tror jeg sgu ikke er særlig godt Fumle..
|
|
|
Hvorfor ikke 
Placeringen af en sub kan være en vanskelig affære og afhænger temmelig meget af rummet. Så der er som sådan ingen garanti for at det er godt eller skidt at placere den under centeren. (Iøvrigt er der nogle højttalerserier hvor subben decideret fungerer som centerhøjttalerstander - een af de dyre Dali serier mener jeg fungerer sådan)
Jeg har selv haft subwoofere stående forskellige steder i forskellige stuer - en af gangene var subben placeret under centeren uden problemer. Så mit råd: prøv det af - hvis du ikke er utilfreds, jamen så er det jo fint  |
|
|
Det er korrekt. Det gælder både for Helicon og Euphonia systemerne. Der anbefales det at bruge subben som stand for centerht hvis det er muligt. Ifølge Dali skulle det give det bedste lydbillede, men subben kan også placeres andre steder i rummet (heldigvis  ) __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som ikke placeret var bare en tanke jeg havde, det er den "pæneste" placering for min sub hader den skide kasse.....
Men der er jo ikke meget andet end at gå igang og flytte L-O-R-T-E-N rundt og lytte med....
Der skal nok komme billeder når hele dynen er færdig, både fra stue setuppet og hjemmebio´en, skal lige være færidg med at bygge resten af huset færdigt  __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ro på drengene, jeg sagde jo bare jeg ikke havde set et system med Subben under fronten!..jeg ville nok bare synes det var lidt underligt, at den skulle komme derfra som med centeren (lyden), men ja ok, why not!..
btw Fumle hvad er det for en sub du har??..
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Ro på drengene, jeg sagde jo bare jeg ikke havde set et system med Subben under fronten!..jeg ville nok bare synes det var lidt underligt, at den skulle komme derfra som med centeren (lyden), men ja ok, why not!..
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi |
|
|
Okay vi er nede igen  . Det er vist også de færreste systemer der benytter sig af sub under center. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi
|
|
|
Det er Dali SWA12 front og center er fra Audio Vector Mi3 serien...Men men nu må vi se hvor svinet kan stå, men prøves under center ska den sQ.... __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |