Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 04:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sub & center placering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej Hej

Er ved at være færdig med at indrette min hjemmebio men har lidt probs.....

Den pæneste placering for min sub er under min center men hvordan vil det påvirke lydbilledet ?

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

ja det tror jeg sgu ikke er særlig godt Fumle.. Jeg vil så godt nok indrømme jeg har aldrig hørt et system for Subben er under Centeren, men det ville nok give et lidt forkert lydbilledet..´. Men kunne du måske ikke smide et par billede ind?? - så kunne vi andre jolige se hvordan det ser ud!..

mvh Henrik

NAD 753v2

JB Systems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

ja det tror jeg sgu ikke er særlig godt Fumle..

Hvorfor ikke

Placeringen af en sub kan være en vanskelig affære og afhænger temmelig meget af rummet. Så der er som sådan ingen garanti for at det er godt eller skidt at placere den under centeren. (Iøvrigt er der nogle højttalerserier hvor subben decideret fungerer som centerhøjttalerstander - een af de dyre Dali serier mener jeg fungerer sådan)

Jeg har selv haft subwoofere stående forskellige steder i forskellige stuer - en af gangene var subben placeret under centeren uden problemer. Så mit råd: prøv det af - hvis du ikke er utilfreds, jamen så er det jo fint

Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
zirio skrev:

ja det tror jeg sgu ikke er særlig godt Fumle..

Hvorfor ikke

Placeringen af en sub kan være en vanskelig affære og afhænger temmelig meget af rummet. Så der er som sådan ingen garanti for at det er godt eller skidt at placere den under centeren. (Iøvrigt er der nogle højttalerserier hvor subben decideret fungerer som centerhøjttalerstander - een af de dyre Dali serier mener jeg fungerer sådan)

Jeg har selv haft subwoofere stående forskellige steder i forskellige stuer - en af gangene var subben placeret under centeren uden problemer. Så mit råd: prøv det af - hvis du ikke er utilfreds, jamen så er det jo fint

Det er korrekt. Det gælder både for Helicon og Euphonia systemerne. Der anbefales det at bruge subben som stand for centerht hvis det er muligt. Ifølge Dali skulle det give det bedste lydbillede, men subben kan også placeres andre steder i rummet (heldigvis )

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Det er som ikke placeret var bare en tanke jeg havde, det er den "pæneste" placering for min sub hader den skide kasse.....

Men der er jo ikke meget andet end at gå igang og flytte L-O-R-T-E-N rundt og lytte med....

Der skal nok komme billeder når hele dynen er færdig, både fra stue setuppet og hjemmebio´en, skal lige være færidg med at bygge resten af huset færdigt

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ro på drengene, jeg sagde jo bare jeg ikke havde set et system med Subben under fronten!..jeg ville nok bare synes det var lidt underligt, at den skulle komme derfra som med centeren (lyden), men ja ok, why not!..

btw Fumle hvad er det for en sub du har??..

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Ro på drengene, jeg sagde jo bare jeg ikke havde set et system med Subben under fronten!..jeg ville nok bare synes det var lidt underligt, at den skulle komme derfra som med centeren (lyden), men ja ok, why not!..

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Okay vi er nede igen . Det er vist også de færreste systemer der benytter sig af sub under center.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

mvh Henrik

NAD 753v2

Mit Hifi

Det er Dali SWA12 front og center er fra Audio Vector Mi3 serien...Men men nu må vi se hvor svinet kan stå, men prøves under center ska den sQ....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes