| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt den nye D25 model og den lyder jo intet mindre end forrygende. Men til 30000 kr er den noget for dyr til mig.
Så jeg har tænkt lidt på den gamle model 2.5
Men også 1.5 er i mine tanker. De gamle modeller har jeg aldrig hørt. Er der nogen der kan fortælle mig lidt om Response 1.5 kontra 2.5?
Hvad er forskellene? Og hvad er forskellene på de gamle modeller kontra de nye?
Nogen der kan hjælpe?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan spørre/lese i dette norske forumet http://www.hifisentralen.no/. Jeg har lagd en tråd som heter ProAc´s venner. Ligger på side 2 under Forum/HiFi generelt.
Nå kommer D28 som erstatter D 25. D25 burde skaffes billigere da. Kjenner ikke de gamle modellene men noen har skrevet om dem i forumet.
Jeg har selv D15 som jeg er meget godt fornøyd med. Fant ingen bedre under 23k i allefall (demo). Bare spør om du lurer på noe angående D15.
D35 skal visst være best i i forhold til prisen i response serien. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
|
Du kan spørre/lese i dette norske forumet http://www.hifisentralen.no/. Jeg har lagd en tråd som heter ProAc´s venner. Ligger på side 2 under Forum/HiFi generelt.
Nå kommer D28 som erstatter D 25. D25 burde skaffes billigere da. Kjenner ikke de gamle modellene men noen har skrevet om dem i forumet.
Jeg har selv D15 som jeg er meget godt fornøyd med. Fant ingen bedre under 23k i allefall (demo). Bare spør om du lurer på noe angående D15.
D35 skal visst være best i i forhold til prisen i response serien.
|
|
|
Tak for tippet.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set et sat 3.5 til 13.5k
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej B75
Hvad med et sæt Studie 140, de skulle i.fgl. test (HIFI+) komme meget tæt på storbrøderne.
Hvem sælger ellers ProAc i DK.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Art sælger ProAc i Danmark.
Winter: Det må næsten være i England du har set et sæt 3.5 til 13,5K?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Audio Art sælger ProAc i Danmark.
Winter: Det må næsten være i England du har set et sæt 3.5 til 13,5K?
|
|
|
Jeps! samt et sat D38 til 28k.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Hej B75
Hvad med et sæt Studie 140, de skulle i.fgl. test (HIFI+) komme meget tæt på storbrøderne.
|
|
|
De er bestemt også under overvejelse. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Bent L skrev:
|
Hej B75
|
|
|
De er bestemt også under overvejelse.
|
|
|
Hvad er det lige du køre med nu? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Brian7500 skrev:
Bent L skrev:
|
Hej B75
|
|
|
De er bestemt også under overvejelse.
|
|
|
Hvad er det lige du køre med nu?
|
|
|
Lige nu, ingenting.... Overhoved....... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft et par 3.5, og jeg vil mene at de er kræsne med hvad du spænder for.
Kørte her med ML 331 og en rørforstærker OVC fra AudioArt uden at det helt fængede, MEN jeg har også hørt dem med ML 33H og det var super godt, men lidt dyrt  hvad ahr du tænkt dig af forstærker? __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Hej B75
|
|
|
Response serien er mye bedre enn Studio serien. Mere transparente, høyere oppløsning og litt varmere og mere involverende klang.
Jeg har har hatt/har 140 og D15 hjemme med samme elektronikk. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
jeg har haft et par 3.5, og jeg vil mene at de er kræsne med hvad du spænder for. Kørte her med ML 331 og en rørforstærker OVC fra AudioArt uden at det helt fængede, MEN jeg har også hørt dem med ML 33H og det var super godt, men lidt dyrt hvad ahr du tænkt dig af forstærker? |
|
|
Så langt er jeg slet ikke kommet endnu. Ved heller ikke om det bliver ProAc. Synes bare de spiller super godt. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
Bent L skrev:
|
Hej B75
|
|
|
Response serien er mye bedre enn Studio serien. Mere transparente, høyere oppløsning og litt varmere og mere involverende klang.
Jeg har har hatt/har 140 og D15 hjemme med samme elektronikk.
|
|
|
Men er Studio serien ikke god i sin klasse? Synes jeg læser at de får superanmeldelser i pressen. Har tænkt på både Studio 140 men også 130. Mit stuegulv er ikke alt for godt til bas. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tager man gulvhøjttalere så er det vel sådan at D serien D25 og D38 erstattede 2.5 og 3.8. Og senest er D28 kommet til som en opgradering af D25!
Response 3.5 er efterhånden en bedaget herre, som kom før 3.8 (som i sin tur blev introduceret i slutningen af 1990'erne). Sjovt som alderen i brugtannoncer aldrig er særligt høj!!
Efter min vurdering så er de bedste højttalere som Proac har lavet Response 3.8 og 4 - der begge har opnået Stereophile A-rating så vidt jeg husker. Det har været lidt mere stille om den nye serie D25, D38 og D80 lyder imidilertid rigtigt godt.
Tag ud til Audio Art ... han har tit noget brugt og demo ... til rimeligt fornuftige priser.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Tager man gulvhøjttalere så er det vel sådan at D serien D25 og D38 erstattede 2.5 og 3.8. Og senest er D28 kommet til som en opgradering af D25!
Response 3.5 er efterhånden en bedaget herre, som kom før 3.8 (som i sin tur blev introduceret i slutningen af 1990'erne). Sjovt som alderen i brugtannoncer aldrig er særligt høj!!
Efter min vurdering så er de bedste højttalere som Proac har lavet Response 3.8 og 4 - der begge har opnået Stereophile A-rating så vidt jeg husker. Det har været lidt mere stille om den nye serie D25, D38 og D80 lyder imidilertid rigtigt godt.
Tag ud til Audio Art ... han har tit noget brugt og demo ... til rimeligt fornuftige priser.
Bundy
|
|
|
Nu er der lige det lille problem ved det, at jeg bor i Holstebro. Det at tage en tur ud til Audio Art, er som følge heraf noget der kræver noget planlægning. Det er ikke noget jeg bare lige gør. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ring til Audio Art og hør hvad han har at tilbyde ... indenfor det økonomiske råderum du nu engang har!
Følger ikke så meget med i priserne, men den foregående serie ... der bør du kunne få 3.8 for 20.000 - 25.000 og 2.5 bør ikke ligge meget over 10.000-15.000. Du kan sikkert også være heldig at finde noget der er billigere!
Anyhow er der vel ingen vej uden om at lytte før du køber!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Ring til Audio Art og hør hvad han har at tilbyde ... indenfor det økonomiske råderum du nu engang har!
Følger ikke så meget med i priserne, men den foregående serie ... der bør du kunne få 3.8 for 20.000 - 25.000 og 2.5 bør ikke ligge meget over 10.000-15.000. Du kan sikkert også være heldig at finde noget der er billigere!
Anyhow er der vel ingen vej uden om at lytte før du køber!
Bundy
|
|
|
Nej. Det har du ret i. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Antonx skrev:
Bent L skrev:
|
Hej B75
|
|
|
|
|
|
Men er Studio serien ikke god i sin klasse? Synes jeg læser at de får superanmeldelser i pressen. Har tænkt på både Studio 140 men også 130. Mit stuegulv er ikke alt for godt til bas.
|
|
|
Jo absolutt. Men Response serien er klart dyrere og har har imponert meg spesielt med mine perferanser på god lyd. Men for prisen til D25 og oppover et det nok mange utfordrere. Jeg synes bare D15 gir mye god lyd til prisen om rommet ikke er for stort og at kravet til basstrykk ikke er for høyt. __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
Brian7500 skrev:
Antonx skrev:
Bent L skrev:
|
Hej B75
|
|
|
|
|
|
Men er Studio serien ikke god i sin klasse? Synes jeg læser at de får superanmeldelser i pressen. Har tænkt på både Studio 140 men også 130. Mit stuegulv er ikke alt for godt til bas.
|
|
|
Jo absolutt. Men Response serien er klart dyrere og har har imponert meg spesielt med mine perferanser på god lyd. Men for prisen til D25 og oppover et det nok mange utfordrere. Jeg synes bare D15 gir mye god lyd til prisen om rommet ikke er for stort og at kravet til basstrykk ikke er for høyt.
|
|
|
Hvor stort et rum har du? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |