Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sonus faber Amati Homage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

ER der nogle her inde der har haft mulighed for at lytte til denne skønhed ?

mvh

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Yes ...

Det er efter min bedste overbevisning en rigtigt god speaker ... nogen vil sandsynligvis kalde den kedelig ... og hvad man ellers kan hæfte på Sonus Faber - lyden.

Nu er den jo helle ikke ligefrem billig selvom der er kommet en ny model - men det er da noget man bør overveje ... hvis man gerne vil have en flot speaker. Men der er mange om buddet i denne prisklasse.

Se Stereophile test her ... http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/139/

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Har du sammenlignet den med fks Cromona serien?
Kedlig hmm det skal så siges at de skal pares med en kraftig moddificert tact millenium mk3 amp som er overdrevt dynamisk og abselut ik
kedelig Jeg fortrækker desuden varmt lydende højtaler med tilbagelænet lyd hader Analytiske højtalere der trætter ens øre
Er ret ligeglad med perfecte hifi cder som folk kun lytter til fordi at de lyder imponerende
Jeg er musik elsker lige fra pop til dødsmetal

Jeg har hørt cremona og var helt solgt men jeg kan få et sæt amati brugt for den samme pris som cremona koster fra en butik

mvh

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

De er efter min mening klasser bedre end Cremona ... (og klasser dyrere).

Du må endelig ikke misforstå mig ... jeg holder meget af deres lyd, som jeg finder sammenhængende og musikalsk.

Jeg nævner dog blot, at der er en række som kritiserer Sonus Faber lyden ... som kedelig, slap og udynamisk. Hvis man endelig skal se på det, så må man vel sige, at TACT/Lungdorf vel netop har en lidt kølig lyd, hvorfor det kunne være et godt match.

Problemet er vel at hvad jeg opfatter som køligt kan være noget andet i andres øre, ligesom min opfattelse af Sonus Faber kan være ude af trit med hvad du og andre mener.

Men god fornøjelse ...

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
ER der nogle her inde der har haft mulighed for at lytte til denne skønhed ?

mvh

Hej

Det er klart den bedste speaker de har lavet.

Jeg har lyttet en del til dem , så dem kan du roligt købe .

Om de er kedelige er nok mere hvad man sætter på dem , jeg ville fortrække Krell på dem.

Så er prisen god så hop på

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lyttet til dem på et yderst kompetent setup, og de lyder rigtig godt. De er enormt åbne og dynamiske og i det setup spillede de ufatteligt neutralt og musikalsk.

Cremona er en fin højttaler, men kommer ikke i nærheden af amati i hverken lyd eller finish. En Amati kan dog godt gå hen og blive et dyrt bekendtskab, når der skal købes matchende grej! Her skal der, mener jeg ægte klasse a watt til og en high end signalkilde. Krell ville nok ikke være helt tosset her

Rummet skal også være af en vis størrelse (gerne + 50m2) fordi Amatien har virkelig massivt output i bassen!  

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hvad laver Krell egentligt af klasse a grej?

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvad laver Krell egentligt af klasse a grej?

Kik her http://www.krellonline.com

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Tak for de brugbare svar

Jeg havde før en lyngdorf tda22000 med rp men var aldrig helt tilfreds det er toppen jeg ik bryder mig om og lige så snart den spændes for
virkelig højtopløslige højtalere går det galt og lyden bliver digital og lidt plastic agtig

Millenium mk3 (ik at forveksle med mk1 mk2) er meget bedre i toppen og har mere nosser den ernoget mere smooth i lyden (som standard)
og når den er moddificeret forsvinder alle de digitale fravninger af lyden totalt
forstærkeren får en mere analog agtig lyd bare med alle de fordele en digital forstærker har (kæmpe lydscene uhyggelig mange detaljer
dynamik)

Jeg tror jeg tar min forstærker under armen og drager til kt radio har hørt en lille fugl syne om at de har et sæt stående
(Håber ik det er jubilæums modellen jeg er ved at være uendelig træt af denne scanspeak r2904 som    er det bedst i verden (for nogen) har
haft gamut l3 )

mvh

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Tak for de brugbare svar

Jeg havde før en lyngdorf tda22000 med rp men var aldrig helt tilfreds det er toppen jeg ik bryder mig om og lige så snart den spændes for
virkelig højtopløslige højtalere går det galt og lyden bliver digital og lidt plastic agtig

Millenium mk3 (ik at forveksle med mk1 mk2) er meget bedre i toppen og har mere nosser den ernoget mere smooth i lyden (som standard)
og når den er moddificeret forsvinder alle de digitale fravninger af lyden totalt
forstærkeren får en mere analog agtig lyd bare med alle de fordele en digital forstærker har (kæmpe lydscene uhyggelig mange detaljer
dynamik)

Jeg tror jeg tar min forstærker under armen og drager til kt radio har hørt en lille fugl syne om at de har et sæt stående
(Håber ik det er jubilæums modellen jeg er ved at være uendelig træt af denne scanspeak r2904 som    er det bedst i verden (for nogen) har
haft gamut l3 )

mvh

Synd for dig det er lige den de har til at stå .

Du skal til tyskland og høre , tro der er to shops der har de gammle endnu.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

sonus faber klubben ()  skal på udflugt til odense og høre Amati Anniversario her i kommende måned.

Det bliver spændende at høre den, nu da vi har lyttet på den gamle. Der er jo på mange måder tale om en helt ny højttaler.

Kan da se du netop har et sæt Amati stående til salg nu Jensen?

PS- var lige forbi din shop for en måneds tid siden en eftermiddag, men der var lukket..

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

sonus faber klubben ()  skal på udflugt til odense og høre Amati Anniversario her i kommende måned.

Det bliver spændende at høre den, nu da vi har lyttet på den gamle. Der er jo på mange måder tale om en helt ny højttaler.

Kan da se du netop har et sæt Amati stående til salg nu Jensen?

PS- var lige forbi din shop for en måneds tid siden en eftermiddag, men der var lukket..

Hej det er den gammel model jeg har til at stå (den rigtige)

Uf hvad dag var det  har været en del ude så snart det var tørvejr (MC) .

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Ja du har nok været ude og drøne rundt

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Den nye Amati Anniversario har netop fået en absolut toptest i Hifinews.

De mener tilsyneladende at netop jubilæumsmodellen er klart bedre end den "gamle" model.

I mener altså det modsatte? eller?

Jeg ved det ikke. Har aldrig hørt Amati. Eller nogen anden Sonus Faber for den sags skyld. Kan være det er en fejl?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Jeg har også lyttet til dem på et yderst kompetent setup, og de lyder rigtig godt. De er enormt åbne og dynamiske og i det setup spillede de ufatteligt neutralt og musikalsk.

Cremona er en fin højttaler, men kommer ikke i nærheden af amati i hverken lyd eller finish. En Amati kan dog godt gå hen og blive et dyrt bekendtskab, når der skal købes matchende grej! Her skal der, mener jeg ægte klasse a watt til og en high end signalkilde. Krell ville nok ikke være helt tosset her

Rummet skal også være af en vis størrelse (gerne + 50m2) fordi Amatien har virkelig massivt output i bassen!  

Hvad med Guarneri? Forstår jeg ret at dette er en standerudgave af Amati? Synes den er vanvittig flot i designet. Du har da sådan et sæt, Malthe. Har du ikke?

Brian7500

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hej harmonic

"(Håber ik det er jubilæums modellen jeg er ved at være uendelig træt af denne scanspeak r2904 som    er det bedst i verden (for nogen) har
haft gamut l3 )"

Hvordan kan du vide det er R2904 du er træt af? Hvis forstærkeren har en lidt kølig top, så spiller den jo sådan... Har du prøvet en ordenlig forstærker?

Jeg synes ikke man bare skal dømme R2904. Den er godt nok den største ego tripper i diskanternes verden, da den helst ikke vil spille sammen med nogen mellemtoner. Så hvis filteret ikke er perfekt, så bliver lyden usammenhængene, og tynd i toppen...  

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej harmonic

"(Håber ik det er jubilæums modellen jeg er ved at være uendelig træt af denne scanspeak r2904 som    er det bedst i verden
(for nogen) har haft gamut l3 )"

Hvordan kan du vide det er R2904 du er træt af? Hvis forstærkeren har en lidt kølig top, så spiller den jo sådan... Har du prøvet en ordenlig
forstærker?

Jeg synes ikke man bare skal dømme R2904. Den er godt nok den største ego tripper i diskanternes verden, da den helst ikke vil spille
sammen med nogen mellemtoner. Så hvis filteret ikke er perfekt, så bliver lyden usammenhængene, og tynd i toppen...  

Mvh Kim

Jeg har ik afskrevet 2904eren helt endnuJavaScript:AddSmileyIcon('')
Har lige fået min Millenium mk3 ind af døren den lyder klasser bedre end tda2200eren Især i toppen
Ingen roomperfect ik noget som helt og den lyder bare så dejligtJavaScript:AddSmileyIcon('')
Så måske?
Men anaversery modellen fra sonus faber koster for meget så vil jeg heller købe en Homage brugt og ik miste penge
Ud over det er intet sat
jeg er fra nu a gået på jagt efter de perfecte højtalere til min MK3

mvh

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej Brian.

Jo jeg kender godt lidt til Guarneri. Det vil måske være lidt synd at kalde den en mini-amati, da der i praksis er ret stor forskel på dem, blandt andet ved forskelligt valg af enheder og selvfølgelig ved 2-vejs kontra 3-vejs princippet, som hver især indebærer fordele og ulemper. Derfor lyder de også ret forskelligt (om end lydidealet selvfølgelig er nært beslægtet). Guaneri blev for øvrigt lanceret før amati, og amatiens lut-form er således "lånt" fra Guarneri-designet.  

Amati er uden tvivl den bedste allround højttaler af de to, men Guarnerien kan alligevel noget med musik, som er helt unikt i mine (og andres) ører. Det kommer helt an på hvad man vil med sin lyd, og hvilken musik man hører. Jeg vil da også gerne eje et sæt Amati (homage) engang, men Guarneri er kommet for at blive!

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der så har hørt/testet SF Amati Homage eller Guarneri Homage op mod SF Extrema?. Jeg fundet et par andre tråde, hvor SF Extrema beskrives som krævende for forstærkeren, men ikke en direkte sammenligning.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Hej Brian.

Jo jeg kender godt lidt til Guarneri. Det vil måske være lidt synd at kalde den en mini-amati, da der i praksis er ret stor forskel på dem, blandt andet ved forskelligt valg af enheder og selvfølgelig ved 2-vejs kontra 3-vejs princippet, som hver især indebærer fordele og ulemper. Derfor lyder de også ret forskelligt (om end lydidealet selvfølgelig er nært beslægtet). Guaneri blev for øvrigt lanceret før amati, og amatiens lut-form er således "lånt" fra Guarneri-designet.  

Amati er uden tvivl den bedste allround højttaler af de to, men Guarnerien kan alligevel noget med musik, som er helt unikt i mine (og andres) ører. Det kommer helt an på hvad man vil med sin lyd, og hvilken musik man hører. Jeg vil da også gerne eje et sæt Amati (homage) engang, men Guarneri er kommet for at blive!

Homage? Ikke Anniversario?

Brian7500

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum