Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: gode højtalere til Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nordic taxman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 November 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har haft fornøjelsen af at købe Pihl's Marantz PM 11 S1 forstærker (tak for handlen i øvrigt, hvis du læser med Pihl) og skal nu ud og kigge på nye højtalere. Jeg spiller primært rock - og ofte Frank Sinatra og Mark Knofler. 

Anlægget skal formentlig stå i et rum på 55 m2 (jeg er ved at bygge om, så jeg opsætter muligvis en skillevæg, så rummet alene bliver ca. 20 m2 - men lad os nu se.) Jeg er pt i den "heldige" situation, at jeg ikke har WAF at tage hensyn til.

Jeg har af, en forhandler, fået anbefalet er sæt Monitor Audio GS60 i 25- 30.000 kroners klassen, hvilket passer meget godt med de mønter, jeg havde tænkt mig at smide i projektet. På den anden side har jeg af gode grunde (eftersom forstærkeren er købt brugt) ikke nogen problemer med at købe brugt, hvis der er et bedre bud.

Er der nogen, der har en anbefaling, jeg har selv kig på et sæt dali euphonia ms4. Jeg kan endog se, at de kan fås brugt for under 30.000,00?

Til top Vis nordic taxman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nordic taxman

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 November 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes MS4eren er en super højttaler som absolut er et lyt værd. Der findes dog mange andre spændende højttalere i den prisklasse. JM-LAB, VA, Audio Physic og Gallo for at nævne et par stykker.

Ang. WAF er der kun en ting at gøre"knyt sylten moster, her er det mig der bestemmer" Den har virket hos mig og faktisk brokker hun sig ikke selvom det fylder lidt 

MS4eren er rigtig god allrounder, dog vil du godt kunne finde finde en Ht der går dybere end den, hvis det da ellers er vigtigt for dig.

MVH WRONG

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 04 November 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til MS4 3 gange hos 3 forskellige forhandlere:

1- MS4 var koblet på noget Thule forstærker og enten Denon eller NAD CD-afspiller. Lyden var Ok. men det var ikke noget at råbe hurra for.

2- MS4 var koblet på sammen med noget Lyngdorf forstærker og CD afspiller. Jeg var ganske enkelt meget skuffet over lyden. MS4'en kunne næsten ikke levere noget bas. (Forhandleren kom med underlige forklaringer )

3- MS4 var koblet på sammen med noget ........... jeg kan bare ikke huske hvad. Her var lyden Ok.

Jeg må huske at skrive at jeg ikke har lyttet til dem hjemme ved mig selv. Det kan jo være at jeg vil blive positiv overrasket hvis jeg prøver det. (Man ved aldrig)

Jeg vil giver en lytter til B&W 802 eller 803 (Dem med den såkaldte diamant kender jeg ikke noget til jeg tænker på de gamle modeller), de kan fås for de penge i brugt marked. Ellers kan jeg varmt anbefale Tannoy Eyris serien. Du kan købe næsten 3 sæt Eyris-2 for de penge. (Se efter Eyris-3 eller Eyris-DC de sidst nævnte koster lidt mere men så levere de også lidt mere bas end Eyris-2)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

nordic taxman: Har du fundet ud af hvad du skal have?

nordic taxman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Sendt: 11 November 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Nej, ikke endnu. Jeg er stadig i tænkeboks. Det er sgu lidt vanskelligere end umiddelbart forventet, men hvad sådan er det jo (Dybest set er problematikken nok, at jeg ikke ved en dyt om hifi)

Jeg har lige kigget lidt rund på brugtmarkedet, og er faldet over et sæt Vienna Mahler. Nu er jeg godt klar over, at dette mærke er "kontroversielt" her, men umiddelbart virker de tiltalende, men spørgsmålet er som om Marantzen har power nok til det?

Til top Vis nordic taxman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nordic taxman

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

nordic taxman skrev:

Nej, ikke endnu. Jeg er stadig i tænkeboks. Det er sgu lidt vanskelligere end umiddelbart forventet, men hvad sådan er det jo (Dybest set er problematikken nok, at jeg ikke ved en dyt om hifi)

Jeg har lige kigget lidt rund på brugtmarkedet, og er faldet over et sæt Vienna Mahler. Nu er jeg godt klar over, at dette mærke er "kontroversielt" her, men umiddelbart virker de tiltalende, men spørgsmålet er som om Marantzen har power nok til det?

Vienna Mahler har jeg lyttet til hos TC i Aarhus. Dem er jeg heller ikke særlig glad for (Buldrer bas eller nærmere sagt for meget bas).

Jeg tror VA Mahler fortjener et større rum end det TDC har til rådighed. Det er nok bedst at låne dem med hjem, man kan ikke bedømme VA Mahler hos TC (Rummet er alt for lille). Jeg fatter ikke at de bruger sådan et bitte rum til demonstrationen af et sæt højttaler som Mahler.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

nordic taxman skrev:

Mahleren syntes jeg godt om. Det er en rigtig god allrounder der spiller godt over hele spektret. Dog kan den nogle gange virke en anelse lukket i toppen men omvendt bliver aldrig skinger og træls at høre på. Dog vil jeg sige at dit rum skal være OVER 20m2 før de er interessante. De kan godt lide en god gang saft fra forstærkeren. Nu kender jeg ikke så meget til marantz med det siges jo at de skulle være rimelig strømstærke, så det burde jo ikke blive noget problem.

MVH WRONG

EDIT: Har du set der er et sæt tilsalg her på sitet under køb salg bytte?

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 November 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Tror bestemt ikke det her ville være så slemt

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=29657

Mvh Clouseau

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 November 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Jeg har lyttet til MS4 3 gange hos 3 forskellige forhandlere:

1- MS4 var koblet på noget Thule forstærker og enten Denon eller NAD CD-afspiller. Lyden var Ok. men det var ikke noget at råbe hurra for.

2- MS4 var koblet på sammen med noget Lyngdorf forstærker og CD afspiller. Jeg var ganske enkelt meget skuffet over lyden. MS4'en kunne næsten ikke levere noget bas. (Forhandleren kom med underlige forklaringer )

3- MS4 var koblet på sammen med noget ........... jeg kan bare ikke huske hvad. Her var lyden Ok.

Jeg må huske at skrive at jeg ikke har lyttet til dem hjemme ved mig selv. Det kan jo være at jeg vil blive positiv overrasket hvis jeg prøver det. (Man ved aldrig)

Jeg vil giver en lytter til B&W 802 eller 803 (Dem med den såkaldte diamant kender jeg ikke noget til jeg tænker på de gamle modeller), de kan fås for de penge i brugt marked. Ellers kan jeg varmt anbefale Tannoy Eyris serien. Du kan købe næsten 3 sæt Eyris-2 for de penge. (Se efter Eyris-3 eller Eyris-DC de sidst nævnte koster lidt mere men så levere de også lidt mere bas end Eyris-2)

Ikke kan levere bas ?  Det må være det Lyngdorf grej der har dæmpet bassen, de har ikke problemer med at levere bas i min stue

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Acer: Din HK-8500 spiller åbenbart godt sammen med MS4. (Jeg var virkelig skuffet over dem i kombinationen med Lyngdorf) Jeg var nu ikke begejstret for MS4 i kombination med de andre nævnte mærker, men som sagt lyden var  OK.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ved nu heller ikke om MS4 og Marantz er den rette kombination - de vil gerne have en kontant basgengivelse og her kommer Marantz måske en smule til kort med deres til tider sådan lidt svampede bas, no offence overfor Marantz   

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Acer: Din HK-8500 spiller åbenbart godt sammen med MS4. (Jeg var virkelig skuffet over dem i kombinationen med Lyngdorf) Jeg var nu ikke begejstret for MS4 i kombination med de andre nævnte mærker, men som sagt lyden var  OK.

Den klarer det da hæderligt men man kan altid bruge mere effekt

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 November 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Prøv evt at kigge på System Audio Ranger: http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/gulvhøjttalere/S A%20ranger/introduktion

De spiller rigtig godt synes jeg og de har ikke en buldret bas, men spiller med meget dynamik. Gi dem et lyt når de kommer. HAr hørt de skulle være lige på trapperne. De kommer til at koste 10000 pr styk.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes