| Forfatter |
|
østjyden Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har nu haft mine Dali 505 i så lang tid, at jeg ikke kan huske hvor længe ;) Men det nærmer sig vel et år, og jeg er stadig glade for dem. De kører fortsat på min gamle Technics integrerede forstærker, hvilket fungerer udmærket - Men til tider begynder højttalerne at skratte. Og jeg har undersøgt det lidt og fundet ud af, at det kommer fra den integrerede forstærker. Mit lydkort er netop røget, og overvejer at købe et audiotrak, men eftersom tråden om fællesindkøb er gået i stå må jeg klare det selv. Jeg overvejer, om jeg skulle have en lille bas på besøg i mit system. Hvilken opgradering fra mit nuværende vil i anbefale? Økonomien er godt nok lidt stram, men jeg kan vel lokkes. Loftet ligger på de 2000kr.
|
| Til top |
|
| |
østjyden Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv. Troede nogen havde noget at sige. Om det fx mente, at jeg skulle opgradere med en subwoofer, eller om det måske bedre kunne svare sig at finde et andet par højttalere og så sælge de gamle...
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din forstærker er vel det første som skal opgraderes?...ud fra at du selv siger at den er defekt
Dernæst kig på Creatives X-Fi Music som koster i omegnen af 850kr. Rigtig god lyd til en fornuftig pris __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
østjyden Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Jeg håbede lidt på, at I havde et fif, og at den ikke er defekt. Når den virker spiller den nemlig som en drøm :) Jeg har godt nok ikke meget at sammenligne med, men den spiller sørme dejligt  Men hvis Jeg nu skal skifte den - hvad vil I så anbefale i det prisleje? Gerne brugt og gerne konkrete modeller. Også gerne surround  Af hvad jeg har hørt mht. lydkort, så skulle audiotrak prodigy 7.1 HIFI-kortet være meget bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er det da afsted til mekanikeren med forstærkeren hvis du er så glad for den Om end jeg tror at udgiften ikke vil kunne svare sig i forhold til at købe en nyere forstærker
Men lån nogle andre højttalere og spænd dem foran din forstærker for at være helt sikker på at det er forstærkeren og ikke dine højttalere det er galt med...evt. tjek kabelforbindelser efter/andre kabler...igen for at udelukke.
Mht. at Audiotrak lydkortet skulle være meget bedre tvivler jeg stærkt på...om end en smule bedre selvfølgelig altid er muligt...men der skal man jo igen sammenligne pris og ydelse __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
østjyden Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, selvfølgelig skal man altid tage prisen i betragtning  Ja, jeg er glad for forstærkeren. Når den har 'skratteperioden', har jeg prøvet at bytte rundt på kablerne, så venstre højttaler kom i højre udgang i stedet og omvendt... SÅ skulle mene jeg har fået det tjekket nogenlunde. Jeg mindes også at have spillet med nogle andre højttalere, hvor de efter noget tid begyndte at skratte... Så spørger jeg igen  Hvilken forstærker kan i anbefale mig brugt til en billig penge?
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
østjyden Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den reciever er 6 år gammel....så den ville jeg ikke investere i. Brug så hellere 700kr mere på fx. en splinterny Marantz SR-4600 med 2 års "garanti" osv...eller led evt. efter en lettere brugt Sony i QS serien..ja mulighederne er mange  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |