Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega AL 750? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Betak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 November 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

hey, jeg har fået et tilbud på et par Cerwin Vega AL 750 af en ven af failien. men han bor ret langt væk.

så er der nogen der keder til de her højtalere, og om det er noget man skulle købe?
ps: prisen er 500kr.
Til top Vis Betak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Betak

poul_madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 November 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Altså det er en stor højttaler der kræver lidt forstærker power og bruges meget til hård rock / dance / trance.. så hvis det IKKE er dig så synes jeg IKKE du skal købe dem, men lade mig købe dem af dig :D

Hvis det lyder til at være dig, så synes jeg du skal slå til, det er en RET god pris hvis de er i god stand.

Skriv gerne til mig hvis du ikke vil ha dem , for jeg vil da gerne købe dem, naturligvis med fortjen til dig.

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg har fuldstændig samme udtagelse.. Jeg ville enda give mer efor dem, hvis det skal være....

Men det er et rimelig god pris, men selvfølgelig, jeg ved ikke om du er klar over om de er helt optimale?? - er 100 % i stand??...

De passer nemlig ind i mit system..

mvh Henrik

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 November 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

AL750 er en af de allerbedste CV'er nogensinde. Den er åben og detaljeret, med en mellemtone af meget høj kvalitet (u-coated papir i letmetalchassis og meget stor magnet) og en god dome, som ikke er af metal. Den er ret let at drive for en mindre forstærker, men kræver naturligvis watt (og måske mere nogle ampere) hvis der virkelig skal spilles højt. Men alt i alt er det faktisk en fin hi-fi højttaler, som også kan slå hårdt. Der kan være forskellige meninger om bassen, som måske er det mindst hifi-agtige ved modellen. Den er afstemt lidt mere til at være punchy og slagkraftig end til egentlig dybbas og definition, men min erfaring har været god med den. Sammen med DC-12 og DC-15 samt måske DC 1215 og så naturligvis AL1000 er den med i en gruppe af ret få CV'er, som faktisk er rettet mere imod hifi end ren slå-på-tæven og dunkebas. AL1000 har samme diskant, en større version af samme dyre og gode mellemtone samt naturligvis 15" bas. Men 1000'eren er slankere i lyden, faktisk næsten for lidt fyldig til manges brug. Også med AL750 vil jeg mene at en god subwoofer er fin at have. Jeg har hørt dem med en Dali SW-15, og det fungerede altså godt. 500 kroner er latterligt. Bare en enkelt mellemtone koster mere som reservedel! Og så siger det vel noget om modellen at Steen Duelund brugte den som basis for en af sine store projekter. Selv om han naturligvis ombyggede alting i den, så der skal ikke lægges for meget i det. Men det betyder at enhederne grundlæggende er af god kvalitet.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 November 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ville slå til og se om det er noget. Hvis de spiller som de skal, og er helt fejlfrie og som nye, jamen så kan du altid sælge dem for mere end du gav for dem. Og hvis du kan lide lyden, jamen så har du virkeligt fået en god højttaler til ingen penge.

Hvad har du af forstærker til dem? En Nad 319 eller noget Harman Kardon er noget af det jeg ville parre dem med, de yder godt og spiller hæderligt til prisen nemlig.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Betak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

jeg har en harman kardon HK 3480, så det tyder jo ret godt.
så jeg tror bare jeg slår til, og køber de højtalere.

og tak forresten.
Til top Vis Betak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Betak

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Ja, alt andet ville næsten være dumt.

poul_madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 November 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Jeg ville slå til og se om det er noget. Hvis de spiller som de skal, og er helt fejlfrie og som nye, jamen så kan du altid sælge dem for mere end du gav for dem. Og hvis du kan lide lyden, jamen så har du virkeligt fået en god højttaler til ingen penge.

Hvad har du af forstærker til dem? En Nad 319 eller noget Harman Kardon er noget af det jeg ville parre dem med, de yder godt og spiller hæderligt til prisen nemlig.

Nej er du gal :D du skal ha 2* NAD 216 THX på som mig :D det spiller!

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Der vil jeg nok give Madsen ret..

Altså en 319 er fin nok, men hvis du virkelig vil have noget Power på.. så skal du nok op i brokoble NAD 216 THX, for at få noget knald på ( og det vil der helt sikkert komme så)!...
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu bare du skal køre dem med din HK 3480 som jeg så ydede 120 watt pr. kanal. Det er nok til at spille de små Cv'ere op til tordensvejrsniveau. Hvis du derefter føler du mangler mere lydtryk, jamen så skal du jo gøre som de sindssyge mennesker ovenover foreslår

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes