| Forfatter |
|
Slåttvik Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg er sprit ny her, og ikke nogen "HiFi nørd", så I må bære over med dumme spm.
Jeg står for og skal købe nye højtalere. Det er til et helt traditionelt anlæg, med forstærker og CD-spiller. Fortærker: Luxman LV-103U, 2x60W (17 år gammel). Jeg har pt. et par KEF C60 serie, 200W 4ohm. Jeg har været meget glad for dem fordi de leverer en dyb, og gennemtrængende bas. Nu er en bas enhed dog gået, efter 19 år (godt gået), og jeg skal således have nye. Men hvilke?
Jeg er meget glad for bas. Den skal være dyb, og kunne mærkes når der skrues op, men også være der når volumen ikke er for høj. Hvad er Jeres erfaringer? Jeg er klar over min forstærker er gammel, men hidtil har den kunnet levere varen. Hvad vil I anbefale?
Jeg er meget forelsket i B&W DM 603 S2 eller S3. Er B&W kun et navn/mærke? Eller er det kvalitet? Hvad med f.eks. Dali Concept 10???
Jeg venter spændt på Jeres svar!
MVH Tom!
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler på din luxman har kræfter til at styre Dali concept.
Prøv istedet at se lidt på www.gmsound.dk Hans stander højtaler er både flot og vellydende.
Jeg vil tro din luxman har lettere ved at styre dem end dit forslag om dali.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Hvad kunne et alternativ så være til en forstærker?
Højtalere ligger i prisrammen max. 8000,-. Evt. forstærker max. 3500,-
MVH Tom
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugte højttalere i dba giver meget for få penge. Der er et sæt Dali 700 god bestykning til kr. 1500. Hvorfor nyt.
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jooo, men hvorledes ved man at de (brugte højtalere) ikke er "hærget/voldet"???
Tom
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kig på et par JBL E100. Kunne det være et alternativ?
Tom
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tom
Du kan roligt købe brugt, specielt når det gælder højtalere, du skal blot være opmærksom på følgene:
1. Kosmetisk i pæn stand, ingen ridser og skremmer (det fortæller om der er passet på dem)
2. Enhederne er pæne, uden noget tegn på alderdom, skumkant på menbran intakt og blød.
3. Lyt til alle enheder, vær sikker på de ikke skratter eller laver andre unoder.
4. inden du kører ud for at kigge, tjeck brugeranmeldelser her på siden eller her :http://www.audioreview.com/
Så skulle du ikke kunne gå helt galt i byen  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 602
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slåttvik skrev:
Jooo, men hvorledes ved man at de (brugte højtalere) ikke er "hærget/voldet"???
Tom |
|
|
Tja, for det første kan du lade være med at købe ubeset. Ud
over den fysiske stand af kabinet og frontstof, skal du se efter smuldrede
kantophæng. En lyttetest vil hurtigt afsløre defekte enheder, der typisk
skratter. Man kan også forsigtigt trykke på basenheden, der må ikke komme
skrabelyde.
En højtaler kan godt holde til at spille højt gennem mange
år, og bliver faktisk ikke slidt.
Højttalere er nok den komponent jeg ville være mindst nervøs
ved at købe brugt. 
Men... hvad er dit budget, hvor stort er dit rum
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er Jeres erfaringer med B&W? Er mærket overvurderet, eller er det kvalitet?
Tom
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W laver nogle om ikke verdens bedste højttalere, så noget der i hvert tilfælde nærmer sig..... hvis man har råd.
Personligt synes jeg ikke man får så meget for pengene i de billige modeller. Men nu er det jo dine øre, så kom ud og lyt på en masse. Husk også at der findes andre end hifiklubben.
Hvad er dit budget?
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt.... Du skal nok lede efter en højttaler der er nem at drive.... 89db eller mere i følsomhed, og som ohmsk ikke går for langt ned. Grunden til den afbrændte enhed er ikke pga. alder, men nok for svag forstærker, kombineret med for høj volumeindstilling.
Spørg fagmanden.
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Budgettet ligger på ca. 8000,- for et sæt. Måske lidt mere hvis de helt rigtige viser sig.
Kender I noget til B&W DM 603 S2?
Tom
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være nyt. Avance Dana 980
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=2143
De gennemsmadrer de B&W i alle discipliner. (ja, jeg har hørt dem begge). Din forstærker er nok lige i underkanten, men det er den også til DM 603. Du kan evt. tage forstærkeren under armen når du skal ud og lytte.... En seriøs forretning vil med gælde lade dig gøre det.
Hvis man har et rimeligt stort rum fåes det nok ikke bedre til prisen, hvis det skal være nyt. De er også rimelig flotte IRL.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slåttvik skrev:
|
Hejsa!
Jeg er sprit ny her, og ikke nogen "HiFi nørd", så I må bære over med dumme spm.
Jeg står for og skal købe nye højtalere. Det er til et helt traditionelt anlæg, med forstærker og CD-spiller. Fortærker: Luxman LV-103U, 2x60W (17 år gammel). Jeg har pt. et par KEF C60 serie, 200W 4ohm. Jeg har været meget glad for dem fordi de leverer en dyb, og gennemtrængende bas. Nu er en bas enhed dog gået, efter 19 år (godt gået), og jeg skal således have nye. Men hvilke?
Jeg er meget glad for bas. Den skal være dyb, og kunne mærkes når der skrues op, men også være der når volumen ikke er for høj. Hvad er Jeres erfaringer? Jeg er klar over min forstærker er gammel, men hidtil har den kunnet levere varen. Hvad vil I anbefale?
Jeg er meget forelsket i B&W DM 603 S2 eller S3. Er B&W kun et navn/mærke? Eller er det kvalitet? Hvad med f.eks. Dali Concept 10???
Jeg venter spændt på Jeres svar!
MVH Tom!
|
|
|
Hejsa! Hvad med at undersøge noget andet end HFK. -Ikke at jeg har noget imod dem, næsten, jeg mener bare at der er så mange andre steder hvor der ligeså spændende produkter at finde! -I hvertfald her hvor jeg bor..
Det kan godt være det bare er mig men mine erfaringer med HFK er at de er ved at blive til Fona hvad angår service og viden om de produkter de sælger.. for mig er det ikke særligt tiltalende..
Held og lykke! 
foresten kan jeg enormt godt lide mine små epos, har dog ikke hørt de større af dem..  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag slåttvik!
Når du nævner B&W så tænker jeg med det samme JM-Lab. Jeg syntes JM-Lab giver mere for pengene i hele lydbilledet, især i de billigere modeller men det er en smagssag. Jm-Lab giver i hvert fald et meget bedre tørt og fyldig hug end B&W og de er nemme at trække.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slåttvik skrev:
|
Hej igen
Hvad kunne et alternativ så være til en forstærker?
Højtalere ligger i prisrammen max. 8000,-. Evt. forstærker max. 3500,-
MVH Tom
|
|
|
Hvis du mener at rummet er stort nok til Dali c10 ville jeg se efter nogle Dali 850 brugt til omkring 3k. Og så en Classic No 6.6B til 7k hos http://www.ardency.adr.dk/ jeg har selv anlægget og det rykker godt igennem! Forstærkeren havde en nypris da den kom til landet på omkring 18k, og højttalerne kostede i sin tid 3500 pr. stk. altså 7k for et sæt og er nogle af de bedste højttalere du kan få i prisklassen.
Du kan evt. se mit link, der er massere af billeder af det hele.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan fornemme at det kan være OK at købe brugt. Det vil jo unægteligt uvide mit valg væsentligt. Jeg ved ikke præcist hvor begejstringen for B&W kommer, tror det skyldes et levn fra mine unge dage tilbage i firserne, hvor jeg gik lidt op i HiFi. Der var B&W jo cremen af højtalere, og KEF som en outsider. Jeg er naturligvis stadig begejstret for KEF, og har også kig på KEF IQ7. Er der nogen der kender dem? Godt eller skidt?
Jeg er klar over problemet med min gamle Luxman, men det er jo meningen at den, hvis ikke lige nu så lidt senere, skal skiftes.
Derfor vil jeg fremtidssikre mine nye Højtalere. Jeg skal have et par der runger igennem mht. bas. En bas man kan mærke, både ved lav volumen men så absolut også ved høj!
Audiovision har et par JBL E100 til salg for 5400,- for et sæt. Hvad er Jeres mening om den?
PS: Tak for de mange svar. Det er rart at få input udefra.
Tom
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Vedr. Classic No. 6.6 B, ser meget interessant ud!!! Er det korrekt forstået at den kostede 18K, og nu kun 7K???
Lige et tillægsspm. vedr. forstærker. Kan det svare sig at fremtidssikre denne. Jeg tænker på surround? Er en surround receiver lige så god som en traditionel integreret forstærker (jeg er naturligvis klar over at alt afhænger af prisen)? Men er tager man nogenlunde samme pris, får man så meget mere for pengene i en integreret forst. contra en receiver, hvis man udelukkende kigger på lyden til et alm. anlæg?
Tom
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I samme prisklasse vil en stereo forstærker typisk give noget bedre vellyd for pengene.
|
| Til top |
|
| |