| Forfatter |
|
Aagaard1000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Jeg har dette system: Concept 6, Concept 2, Concept Center og Marantz SR 5600.
Jeg skal have mig en subwoofer til da jeg ikke synes at Concept 6 imponerer så meget på bas siden. I hvert fald ikke under film.
Skal det være Dali AW10 (med en 10 tommers bas) eller Cerwin Vega VE-28SZX (med to 8 tommer basser)?
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er desværre ikke lige til at sende og jeg bor på fyn. Har ikke lige råd til en tur over broen eller en togbillet oven i købet.
|
| Til top |
|
| |
Greekstar Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
concept sub er vel ikke så dy?
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Greekstar skrev:
| concept sub er vel ikke så dy? |
|
|
3700 passer ikke lige til mit budget lige nu.
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som om du mangler subben til film. Det lyder rigtig nok, da du ikke får noget ud af LFE-kanalen, som mader subben. Ofte kan det løses
ved at fortælle surroundforstærkeren at man ingen sub har.
Hvis man stadig mangler bas, så køber man en sub.
Jeg vil nok mene at rådet fra hifiklubben er forkert, hvis:
Du kun skal bruge subben til film. Jeg vil tro at det du går efter er at eksplotioner og den slags skal kunne mærkes. Til det formål kan jeg ikke se
noget galt i at købe en CV.
Hvis du også mangler bas i systemet til musik, er det måske en meget god idé med en mere musikalsk sub.
Jeg forstår bare ikke at fyren i HFK rådede dig til at købe en SWA-12. En 12" virker lidt voldsomt til 9-10 m2. Men han har jo også en lidt anden
dagsorden end dig.
det var så min mening.
/Hansson
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Det virker som om du mangler subben til film. Det lyder rigtig nok, da du ikke får noget ud af LFE-kanalen, som mader subben. Ofte kan det løses ved at fortælle surroundforstærkeren at man ingen sub har.
Jeg vil nok mene at rådet fra hifiklubben er forkert, hvis: Du kun skal bruge subben til film. Jeg vil tro at det du går efter er at eksplotioner og den slags skal kunne mærkes. Til det formål kan jeg ikke se noget galt i at købe en CV.
Hvis du også mangler bas i systemet til musik, er det måske en meget god idé med en mere musikalsk sub.
Jeg forstår bare ikke at fyren i HFK rådede dig til at købe en SWA-12. En 12" virker lidt voldsomt til 9-10 m2. Men han har jo også en lidt anden dagsorden end dig.
det var så min mening.
/Hansson |
|
|
Det er rigtigt at det er til film. Jeg vil dog stadigvæk gerne kunne bruge den til musik. Der kan jeg jo bare skrue ned for bassen. Men er den CV jeg har fundet fin nok til et concept system eller ville en AW10 så være bedre?
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aagaard1000 skrev:
Det er rigtigt at det er til film. Jeg vil dog stadigvæk gerne kunne bruge den til musik. Der kan jeg jo bare skrue ned for
bassen.Men er den CV jeg har fundet fin nok til et concept system eller ville en AW10 så være bedre? |
|
|
Det skal jeg ikke kunne svare dig på. Har ikke hørt nogen af dem.
Men spørg om du kan høre de to i et setup med de Concept 6 nede i klubben.
Umiddelbart er CV jo lidt hen ad noget PA, altså professionelt disko udstyr. Men de plejer at være gode til at producere en pæn mængde bas.
Men som sagt, jeg har ikke hørt nogen af dem.
/hansson
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal jeg gå efter en Dali AW10 eller en Cerwin Vega VE-28SZX?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Det virker som om du mangler subben til film. Det lyder rigtig nok, da du ikke får noget ud af LFE-kanalen, som mader subben. Ofte kan det løses ved at fortælle surroundforstærkeren at man ingen sub har.
Jeg vil nok mene at rådet fra hifiklubben er forkert, hvis: Du kun skal bruge subben til film. Jeg vil tro at det du går efter er at eksplotioner og den slags skal kunne mærkes. Til det formål kan jeg ikke se noget galt i at købe en CV.
Jeg forstår bare ikke at fyren i HFK rådede dig til at købe en SWA-12. En 12" virker lidt voldsomt til 9-10 m2. Men han har jo også en lidt anden dagsorden end dig.
det var så min mening.
/Hansson |
|
|
En større sub skal jo bare arbejde mindre end en lille sub. Dette giver større overskud og dermed bedre bas .
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har selv den gamle model CV med 2 8" basser i. Men der er forskel på disse to modeller. Den gamle model jeg har en forstærker på 200 watt og er sk*** god. Den nye her har kun 160 watt til rådighed og det tror jeg ikke er nok til, at holde styr på de 2 stykker basenheder. Her ville mit valg så være Dali´s AW10 eller en anden af CV´s modeller som foreksempel den med en 12" enhed i og 250 watt i rumpen. Ved godt det er 500,- mere, men mon ikke de er givet godt ud.
God aften
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |