| Forfatter |
|
Joohs Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen :). Jeg har fået af vide af en ven, at mit anlæg til komme til at spille meget bedre (og ikke mindst højere) hvis jeg får mig en PA forstærker.
Mit anlæg består af følgene: 2 x hjemme byggede bundkasser, med 18" fann 2500 W bass i (jordskælv horn) De bliver trukket af en: Sony TA-FB720R, stereo, hvor begge Udgange er lagt sammen så der kommer den dobbelte udgangs effekt.
2 x Jb systems topkasser på 800 W. De bliver trukket af en: Sony TA-F3A forstærker, hvor der er lavet samme nummer ved som den anden forstærker.
Det hele er forbundet med en: IMG Stageline MPX 5 mixer.
PS. Ville det pynte på lyden hvis jeg fik nye topkasser?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der er vist vildt PA. så ja noget PA forstærker vil sikkert gøre det godt. Når vi snakker den slags højttallere så er det bare med at få smidt en masse watt bag. :-)
Men helt ærlig så er os her på hifi4all nok ikke de rigtige at spørger. prøv djz.dk
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja du trækker PA højttalere med hifi-grej. Du vil helt sikkert få bedre styr på lyden med en forstærker der er bygget til den slags højttalere.
Der er nogen herinde der er helt oppe at ringe over Crown, men det koster vist også lidt knaster. Så vidt jeg ved ligger der en bix i Ålborg der hedder Arteq - de kan nok hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
Joohs Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker :), men ved ikke så meget om det selv desværre, de er lige købt. hehe, men jeg har nok også overdrevet. lige nu er mit værelse på 16 m2. hehe. men får nyt og en del større til jul, det vil helt sikkert også hjælpe på lyden !
Har prøvet djz, men ligefrem DJ er jeg heller ikke ;). men holder af et godt tryk, og så højt som muligt :).
men syntes ikke rigtigt der sker noget på forummet på DJz. Og selv om dette bare er hifi, ved i jo noget om lyd og højtalere.
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge dine forstærkere er såkaldt integrerede forstærkere.
Disse kan kun med stort besvær og diverse hundekunster bringes til at yde "den dobbelte udgangseffekt". At du kobler samme signal på venstre og højre kanal, gør bare, at du spiller i mono fremfor stereo. Udgangseffekten fordobles ikke af den grund. 2x70W er nu engang 2x70W i mono eller stereo. Det er nok fint nok, at du bruger forskellige forstærkere til hhv. topkasser og bundkasser. Det giver dig jo lige muligheden for at balancere lydniveauet mellem top/bund. Her har det bl.a. betydning med dine højttalersystemers følsomhed/driftseffekt. Har de forskellig driftseffekt er det en fordel med separate forstærkere til hhv. top/bund-kasser. Har de samme driftseffekt kan du principielt nøjes med en forstærker.
Dine 2 forstærkere er sikkert på lidt halvhårdt arbejde - særdeles den, der skal trække de 18'' basser. En (to?) kraftigere (PA?) forstærker vil sikkert gøre det bedre, og give dig muligheden for at spille højere. __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes !
Hvis jeg var dig ville jeg smide et par PA effekt blokke på de højtaler !
Størst på bunden og en mindre på toppen.
Gå nu ikke for meget op i hvor mange watt forstærkerne er på.
Se lidt mere på kvalitet ! Nogle gange man man finde en forstærker som kostede 13000kr til 4500kr.
Og det er et feder køb, end en forstærker med lige så mange "papir" watt som fra ny kosted 6500kr og som sælges for 3500kr
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Yes ! Hvis jeg var dig ville jeg smide et par PA effekt blokke på de højtaler ! Størst på bunden og en mindre på toppen.
Gå nu ikke for meget op i hvor mange watt forstærkerne er på. Se lidt mere på kvalitet ! Nogle gange man man finde en forstærker som kostede 13000kr til 4500kr. Og det er et feder køb, end en forstærker med lige så mange "papir" watt som fra ny kosted 6500kr og som sælges for 3500kr |
|
|
ikke enig Jeg vil nu mene at man i dette tilfælde skal have mange watt. Det nytter ikke at stå med 50 watt af bedste kvalitet når der skal trækkes sådan et par 18 basser.
Så vil jeg mene at der skal nogle watt ind over disken så vi kan få fejret julen med et ordentlig lydtryk.
Prøv at kigge på de nye Cerwin Vega forstærkere. der er også kraftig blæser i så de skulle gerne kunne klare mosten.
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
torkild skrev:
Yes ! Hvis jeg var dig ville jeg smide et par PA effekt blokke på de højtaler ! Størst på bunden og en mindre på toppen.
Gå nu ikke for meget op i hvor mange watt forstærkerne er på. Se lidt mere på kvalitet ! Nogle gange man man finde en forstærker som kostede 13000kr til 4500kr. Og det er et feder køb, end en forstærker med lige så mange "papir" watt som fra ny kosted 6500kr og som sælges for 3500kr |
|
|
ikke enig Jeg vil nu mene at man i dette tilfælde skal have mange watt. Det nytter ikke at stå med 50 watt af bedste kvalitet når der skal trækkes sådan et par 18 basser.
Så vil jeg mene at der skal nogle watt ind over disken så vi kan få fejret julen med et ordentlig lydtryk.
Prøv at kigge på de nye Cerwin Vega forstærkere. der er også kraftig blæser i så de skulle gerne kunne klare mosten.
|
|
|
Hvis manden vil købe PA-forstærkere er det jo nok heller ikke "50 W af bedste kvalitet" han ender med .
Jeg tror pointen var, at han skal se lidt på strømforsyningen i de PA-forstærkere han kigger efter i stedet for bare at gå efter høje watt-angivelser. Og så den klassiske "bruge sine ører"...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
torkild skrev:
|
|
|
|
|
Hvis manden vil købe PA-forstærkere er det jo nok heller ikke "50 W af bedste kvalitet" han ender med .
Jeg tror pointen var, at han skal se lidt på strømforsyningen i de PA-forstærkere han kigger efter i stedet for bare at gå efter høje watt-angivelser. Og så den klassiske "bruge sine ører"...
|
|
|
De 50 watt var nu også bare en overdrivelse for at fremme forståelse.
Men selvfølelig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monkeyboy skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
torkild skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Rart at se at der er en læser hvad man skriver! Og ikke hvad man ikke skriver.
Hi-Sonny-Fi : Køb du bare PA forstærker med 50W..... 
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Monkeyboy skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
torkild skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Rart at se at der er en læser hvad man skriver! Og ikke hvad man ikke skriver.
Hi-Sonny-Fi : Køb du bare PA forstærker med 50W..... 
|
|
|
HALLO jeg har lige indrømmet at jeg havde misforstået
|
| Til top |
|
| |
Joohs Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen :). Rart at se at forumet ikke ligger dødt :b.
KimG> Ham jeg købte dem af kan flere hundekunster end jeg har set før :o. men du har nok ret.
Men i alle tilfælde vil det nok hjælpe med en PA forstærker ;b. jeg må jo lige et smut forbi Arteq en dag så :). Hi-Sonny-Fi> Ved godt hvad du mener, jeg må nok gå efter lidt forskelligt - watt - god kvallitet og strømforsyningen :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjek evt. brugt "Køb Salg Bytte" her inde.
Der dukker noget op en gang i mellem, se under "effekt forstærker".
|
| Til top |
|
| |