Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 02:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til at vælge begynder højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Danielwj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 December 2003 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Her engang efter nytår når jul og alt sammen er overstået skulle jeg gerne have nogle penge til overs, omkring 3500-4000kr, og har besluttet mgi for det er på tide at mine pc speakers bliver udskiftet.. da jeg ikke har flere penge og ikke gider gå og spare op til juni eller sådan noget, så er der kun de penge at gøre med, og ikke ret meget mere.

Derfor er mit valg forløbigt (hvis ikke der til den tid er en ordenlig brugt forstærker til salg) faldet på en Sharwood AX-5103 til 1900kr inkl porto fra mediacheckpoint.de

http://www.sherwood.de/hifi/data/ax5103.htm

d

Jeg skal selvfølgelig også have et par gulvhøjtaler den kan rive rundt.. men så er det jeg er monster meget i tvivl, jeg har i sinde at købe den brugt, og har forhørt mig lidt rundt omkring og flere har anbefaldet mig dali 104, men fik afvide der kun sad 2x6" basser i dem, jeg vil gerne have et par højtaler hvor man virkelig kan mærke bassen hvis der skal spilles op til fest bla. Men skal selvfølgelig også kunne bruges til det normale forbrug af musik på væelset hvor døren ikke bliver blæst ud.. men

1) Er 104 alt det ros værd de for? og hvad med basserne, er de gode nok til at rive omkring

2) Hvad kan anbefaldes i nogen lunde samme prisklasse

3) Hvad med dali 505, læste lidt rundt omkring og de koster ganske vist lidt mere, men de får da også pænt meget ros.

Skriv lidt og hjælp mig på vejen :) Det er først efter januar jeg skal købe, så jeg er ikke intresseret i at høre tilbud om hvad i har til salg lige nu..

Til top Vis Danielwj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danielwj

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Du skulle tage og kigge på dba.dk der kan du få en del højttalere til lav pris, og da dit budget ikk er større får du sikkert den bedste lyd ved at købe noget brugt. Og den forstærker du kigge på ska fint trække de højttalere du kan finde indenfor dit budget.
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Danielwj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også i sinde at købe mine højtaler brugt, hvis ikke jeg gjorde helt tydeligt i posten :) men hvad hjælper det at kigge i dba når jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter..

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2003 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Dali 505 har jeg set helt ned til 1200 dabs for et sæt. Det syntes jeg er et monster godt køb. En af mine kammerater har sådan et sæt og har haft det i mange år, og de gør det sku fint, omend der godt kan mangle den sidste bund. Ellers er der jo også Dali 400 der vist nok er en større højtaler, men den kender jeg ikke. Dali's hjemmeside er ret udførlig med hensyn til gamle modeller, så det er bare derind og så ind på DBA og finde det gode køb. Jeg tror ikke du går helt galt i byen med Dali i den prisramme du nævner.

MHT. forstærker kan man jo også købe brugt. Har du tænkt over det? Hvis jeg var dig, ville jeg bruge ca. 1000 kroner på et ordentligt lydkort til din comp, hvis du ikke allerede har dette. Ellers får du meget lidt ud af resten af dit anlæg (med mindre du selvfølgelig har en CD-afspiller, men det har jeg ikke rigtigt indtryk af eller hvad?)

Held og lykke med det!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Danielwj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

som jeg skrev i paretesen Derfor er mit valg forløbigt (hvis ikke der til den tid er en ordenlig brugt forstærker til salg) faldet på en Sharwood AX-5103 til 1900kr inkl porto fra mediacheckpoint.de :)

Mht til lydkortet så har jeg et ganske udmærket lydkort på mit epia m10000, og da min eneste pci port er optaget af et gfx så er det ikke muligt at sætte et bedre lydkort i..

Men mht. de 505 så har de kun 2x6.5 basser, igen.. kan de spille nok op? Jeg læste en review af dem af en privat bruger der roste dem til skyerne, han havde desuden lavet et mindre mod på dem hvor han udskiftede nogle transistore til porcelæns transsitore som gav en bedre lyd.. men som sagt han roste dem til skyerne, og som jeg læste det så er det storebrorren til 104..

Men det bekymre mig stadigvæk det med de små basser..

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke meget inde i de gamle Dali modeller, men så vidt jeg ved er 104 en noget ældre højtaler end 505. Jeg tror der er andre der ved LANGT mere om dette end mig.

Hvis du vil have meget bas og ligger stor vægt på dette, er 505 ikke det oplagte valg. Vil du derimod have fin lyd med en OK dybte til den billig penge, er Dali 505 efter min menig et godt bud. Det er desuden også en ganske pæn HT.

MHT. de review, skal man altid tage dem med et gran salt. Af en eller anden grund har de fleste folk altid vældigt travl med at rose deres eget udstyr.  

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 December 2003 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

101-109 er gammel model (10år måske)
101, 202, 303 - 909 er ca 5 år gammel

1001 - 8008 er så den helt nye model.

Kig efter et par Dali'er.. De findes meget billigt..

Jeg købte mit sæt Dali 18 MK2 for 2000,- og lyden er virlelig i top i forhold til prisen

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Danielwj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Gichael, hvor er 505 henne så :)

Men dali lyder til at være okey, så det vil jeg da bestemt kigge efter til den tid.. så må jeg se hvad pengene rækker til..

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2003 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

303 - 909 betyder alle de modeller der ligger derimellem. DVS. bl.a. 505 . Altså var det som jeg regnede med.

Mit Hifi

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2003 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ven der købte et par 104'ere for et halvt års tid siden, og han fik dem for en slik.

Desuden, størrelsen på basenhederne betyder ikke ret meget når det handler om om den kan "rive omkring". Og det kan den!

Der er så meget småk i bassen på den højttaler, at jeg kraftigt tvivler på om der er noget bedre i prisklassen. Find en og prøv den, jeg tror sku ikke du bliver skuffet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes