| Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man gå efter, hvis man skal havde en let drevet højtaler med en god bas og som også kan spille musik, skal det værre højtaler fra
KLIPSCH eller C. Vega.
Der er mange (især unge) bruger på dette forum, der bruger Cervin Vega, og ikke er helt glad for dem, men har svært ved at finde højtaler der
kan spille lige så højt, så var det måske en iden at prøve højtaler fra Klipsch.
Syndes at højtaler fra KLIPSCH ikke er så kendt her hjemme.
|
| Til top |
|
| |
Standard Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ud og lyt
Har du HØRT både Cervin Vega og Klipsch i virkeligheden???
Jeg er på ingen måde i tvivl om, at jeg ville vælge Klipsch - men de er jo et spørgsmål om smag og behag. Jeg har endnu ikke hørt CV spille akustisk musik på en overbevisende måde....
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså allerede ved at letdrevet ht'er så vil jeg ikke vælge CV... Der skal du have noget ordenligt udstyr for at holde styr på dem... med mindre du selvfølgelig køber nogle "små" CV.. - men hvem gider det???  .. mvh Henrik Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Altså allerede ved at letdrevet ht'er så vil jeg ikke vælge CV...
Der skal du have noget ordenligt udstyr for at holde styr på dem... med mindre du selvfølgelig køber nogle "små" CV.. - men hvem gider det??? ..
mvh Henrik
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
|
|
tror sgu du hat fået det galt i halsen makker. Faktisk har de største CV modeller en højere følsomhed end de mindre
I min verden er der ingen tvivl om at jeg ville vælge Klipsch. For det første spiller de langt bedre end CV på stort set alle parametre og så er de langt pænere end CV der rent ud sagt ligner l**t!
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Klipsch jeg har hørt har spillet med en ekstrem dynamik, og bas for højttalerens størrelse... Jeg synes helt klart de er et lyt værd.
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart KLIPSCH, jeg har hørt flere af deres højtalere, både stander og gulvhøjtalere,de fleste gange drevet af en ældre tweaket sansui på 20 watt,det var rigtigt godt.
Jeg har også hørt adskellige Cerwin Vega ,men jeg synes de var bedre i gamle dage, en ven har et sæt gasfyldte! S 2 med horn og 15" fra 70erne, de spiller godt og højt.
|
| Til top |
|
| |
æblemand Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu hvor vi snakke om KLIPSCH, er der nogle der ha hørt de nye F-modeler. For jeg har set lidt på de F2, og jeg er vild med hvordan de se ud  __________________ ja!! jeg er ordblind-- men kun lidt dum.... :) hilsen æblemand
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
zirio skrev:
Altså allerede ved at letdrevet ht'er så vil jeg ikke vælge CV...
Der skal du have noget ordenligt udstyr for at holde styr på dem... med mindre du selvfølgelig køber nogle "små" CV.. - men hvem gider det??? ..
mvh Henrik
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
|
|
tror sgu du hat fået det galt i halsen makker. Faktisk har de største CV modeller en højere følsomhed end de mindre
I min verden er der ingen tvivl om at jeg ville vælge Klipsch. For det første spiller de langt bedre end CV på stort set alle parametre og så er de langt pænere end CV der rent ud sagt ligner l**t!
MVH WRONG |
|
|
Følsomheden er ikke eneste parameter, på om en højttaler er let drevet. CV's basser bruger et trick med to lags svingspoler (dobbelte), som giver grimme fasevinkler, og store returstrømme, som forstærkeren skal tøjle. CV's større modeller skal have en muskelforstærker bag sig, for ikke at lyde af billigt pap.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel en normal misforstålse at CV´s højtaler er let drev, der er mange der køber en lille forstærker og tro at ved at købe CV højtaler at man
kan spille højt.
De burte i sted for købe KLIPSCH højtaler, eller en stor kraftig Effekt forstærker, og pludslig er købet blivet meget dyre.
Og CV har vel også set det, da de udsender CV effekt forstærker, eller må man spænde en PA forstærker på dem.
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg går også og, overvejer at skifte mine dali 850ère ud med noget andet. Jeg har overvejet noget klipsch.
Er det fulstændigt åndsvagt?
Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|

trutta skrev:
|
Hej jeg går også og, overvejer at skifte mine dali 850ère ud med noget andet. Jeg har overvejet noget klipsch.
Mvh Trutta
|
|
|
Jaa, det er åndsvagt hvis dine 850ere, spiller bedre end Klipfich
Lad være med at tro, at dyere og lettere højttalere nødvændigvis, altid er lykken. Men det er da sjovt at prøve noget nyt en gang i mellem 
CV generelt har ikke noget med hifi at gøre. Derfor ville jeg aldrig vælge CV __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lige det der med at prøve noget nyt der tiltaler, ikke fordi at der er noget galt med dalièrne tværtimod.
rockforlife har du noget erfaring med nogle af klipsch modellerne? gerne i prisklasse omkring 6000-7000 helst brugt.
Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
trutta skrev:
|
Mvh Trutta
|
|
|
hvad er din musik smag ???
Klipsch er fede til pengene....... dynamik og spilleglæde...
rock og blues ( og Dance ) helt perfect.... her for dali'erne total smæk
jeg ville vælge klipsch frem for 850'erne...... de er gab... sku en tand for kedelige
Glem Cervin Vega
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører altmuligt, fra starten af 70èrne og frem til nu.
Men hvor meget bund er der i klipsch?
Jeg tænker konkret på den her. modelhttp://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=34632
Mvh Trutta
Bare rolig jeg skal nok holde mig fra cv
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
trutta skrev:
|
Ja det er lige det der med at prøve noget nyt der tiltaler, ikke fordi at der er noget galt med dalièrne tværtimod.
rockforlife har du noget erfaring med nogle af klipsch modellerne? gerne i prisklasse omkring 6000-7000 helst brugt.
Mvh Trutta
|
|
|
Nææh, desværre har jeg ikke hørt Klipfish ( ) Men er jeg flere gange blevet pint med CV  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockforlife. Jeg føler med dig .
Så er der ikke andet for at jeg selv må ud og drage mine erfaringer.
Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
trutta skrev:
|
Rockforlife. Jeg føler med dig .
Så er der ikke andet for at jeg selv må ud og drage mine erfaringer.
Mvh Trutta
|
|
|
Det er den vej man må gå! Men det er også den sjoveste (pas på, det kan blive MEGET dyrt ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I know men det er den bedre halvdel, der har dankortet. Så der er helt automatisk visse restriktioner . Budget lyder på 5000.- + hvad jeg kan få for 850èrne.
Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk er så negative overfor Cerwin Vega...
Alle kommer med argumentet om at det IKKE er rigtig Hifi, men hvorfor er det ikke det??.. ER det fordi de kan spille højere end de andre, eller fordi de ikke giver en pæn diskant-lyd eller hvad er problemet??..
Jo jeg kan godt give folk ret i at hvis man hører Blues, Jazz, Pop eller Instrument-Concerter (eks. Mike Oldfield), så kan jeg godt forstår hvorfor de / I siger man ikke skal købe CV.. Men mange af de "gamle" siger at Cerwin Vega er noget l**t.. Hvilket jeg synes er totalt generaliserende overfor alle CV Ht'er, og noget løgn..Mange Unge kan godt lide høj musik, og bass, og der er Cerwin Vega jo det ultimative valg, og de "gamle" der selv har været unge på et tidspunkt, har sikkert også selv kunne lide høj musik - Da de var unge... SÅ jeg synes bare det er forkastligt at man siger CV er noget dårligt noget, jeg synes der skal lægges en stor betyding i, hvad ens musiksmag er ...Og nu har CV jo efter sagnet, bygget AL-1000 med Dalifolkene - hvilket jeg ikke tror helt på, men det kunne være en mulig.. Jeg har AL-1000 og lige meget hvad jeg smider på, så lyder det godt - det er klart noget med Dybde, Techno, R&b osv lyder bedst, men de kan også klare alle andre musikarter..
CV - Letdrevende??... Jo de kan sagtens blive drevet af en lille forstærker, men det er der absolut intet sjovt ved, så kan du jo lige så godt købe et par små dali'er eller lign.. De skal have nogle store muskler at gøre godt med, evt. NAD, som er ideelt valg, da de har store kræfter, til en rimelig pris...
Så synes at dem der kritiserer Cerwin Vega, altid skal tage i betragtning hvad det er personen der skriver til, hører - Det har en kæmpe betydning... Og nej det er IKKE FORDI jeg er ung og Brian-agtig jeg siger det, for jeg kender også folk der har det, som i nok vil kalde "anstændigt" anlæg - og det lyder glimrende.. Jeg har selv et par Dali 109 som man kan spille alt på, så jeg ved godt hvad de såkaldte "ordenlige" ht'er... Konklusionen er at inden man skriver et anlæg hvor man omtaler CV negativ, synes jeg bare lige man skal have disse ting i reminderen: Hvor mange penge har du?. Hvad for noget musik hører du??. evt. Har du plads??...
Til sidst, så kender jeg ikke KLIPSCH.. SÅ jeg skal ikke udtale mig om de er dårligere eller bedre end Cerwin Vega...Mit Indlæg skal ikke forståes negativ, det er mere min uforståendhed overfor de negative udfoldelser der kommer mod CV, og min mening om det..
mvh Henrik
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ikke så længe siden havde det tykke norske magasin (Audio?) en test af Klipsch La Scala. Højttalerne fik ros, men de er store, sådan lidt skabsagtige (uden hylder, kun huller). Bob Dylan havde dem med på scenen, da jeg så ham med Levon and the Hawks i sin tid.
|
| Til top |
|
| |