Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: DEN! "bedste" højtaler i verden? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 17 December 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har listet 10 af hvad jeg betegner som verdens "bedste" højtalere..

( listen kunne nok godt være længere!.. men dette var dog toppen af kransekagen!!)

Efter at have reflekteret lidt over det har jeg så nu valgt DEN! jeg personligt finder værende DEN! "bedste" højtaler af alle jeg nogensinde har hørt på alle områder ( eller rettere DET BEDSTE KOMPROMIS!!)

Hvis man samfatter generel klang, dynamik, perspektiv og soundstage, ALT!! og alle parametre og finder det suverent bedste kompromis ( for det må det blive!! ingen!! højtalere DER FINDES!!  har alle 10  tidligere omtaltes egenskaber samlet i en!! desverre!!)

Så må "vinderen" må blive :

JMLab - Grande Utopia BE.

Bedre gøres det stortset ikke efter min opfattlse ( i mine øre ) på nuværende tidspunkt.

Havde jeg pengene til denne og ikke andet at bruge dem til end kun højtalere blev det klart disse!.....

De kompromisser der er! og ting jeg ikke finder helt efter min opfattelse af det "rigtige" og aller mest troværdige, er så små at der i et enkelt åndedrag kunne abstraheres fra disse og aldrig tænkes mere over det!...

That´s as close it comes to MY! dream sound!!...

SÅDAN!!  verdens bedste højtaler efter MIN!! smag / opfattelse...

( Dette er jo dog som jeg tidligere har sagt ganske subjektivt! og kun min ydmyg mening!!)

Har i ikke hørt denne?? så opsøg den !!..where ever!!.. og giv jer selv denne oplevelse!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

tja imorgen er det nok B&W 800
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 December 2003 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

nej det var i sommers

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2003 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu påstå at 802 Nautilus er det bedste bud på en all round speaker uden at man skal tømme hele kassebeholdningen. Ikke Finn29 ?
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2003 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Og i hvilken sammenhæng skulle de være de bedste og hvorfor???????? ÆVL

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2003 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Jeg vil nu påstå at 802 Nautilus er det bedste bud på en all round speaker uden at man skal tømme hele kassebeholdningen. Ikke Finn29 ?

Nå så det vil du , her klart proac 3,8 , og det kan godt være du ikke mener det men her er det mig der bestemmer .

Den har jeg valgt ud fra alles øre , jeg har lånt mange øre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 December 2003 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Nej jeg tror ikke det er det bedste bud, der findes sikkert mange andre der er lige så gode og måske bedre, jeg kender dem bare ikke men jeg er sikker på at de findes et eller andet sted. Desuden er det jo en subjektiv vudering hvad man finder bedst, og skulle vi alle fortælle hvilken speaker vi syntes der er verdens bedste så ville der jo komme 2000 indlæg bare om dette emne. Og hvilken cdspiller-forstærker-dvd-plov osv.osv. og hvem gider sidde og læse alt dette.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Mit bud på verdens bedste højttaler må helt klart være:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=10316564&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10447

De er SÅ fede - totalt gennemførte til mindste detalje og så kan de rykke samtlige højttalere op til 10-12000 kr.! Læg mærke til finish og materialevalget - second-to-none - tror næppe at det bliver bedre! Alene det at vide at det har taget dem SÅ lang tid at udvikle dem, vidner om ekspertisen på området tingene taget i betragtning!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Den bedste højtaler i verden til pengene det er da skide let ? det er jo den vi har stående i vores stuer  ellers stod der jo en anden højtaler hvis det var den som er den bedste højtaler.

Så i mit tilfælde er det Linn Espek indtil jeg finder en bedre skal lytte X-3 snart som lige er testet i HIFI+

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2003 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

En lidt underlig tråd den her, er det noget med min er større end din eller hva??

Min farvorithøjtaler er den jeg har ståene derhjemme, men om det er den bedste højtaler der er til, det kan jeg da vikerlig ikke udtale mig om da jeg kun har hørt en brøkdel af markedets højtalere.Så her må være tale om SMAG for den enkelte.

Alt det der hvad der er verdens bedste mig her og der er det rene vås, for hvad bedømmer sådan noget ud fra.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2003 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Tror nu jeg vil give Ronin ret.....

De Super Powerhøjtalere ser for vilde ud!!! Bare det at de er opbygget i 6 mm. krydsfiner siger ikke så lidt om kvalitetetsniveauet, og om at der ikke er taget hensyn til omkostningerne.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Juel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

uden at det af den grund er i tråd med tråden har nogen herinde så haft muligheden for at lægge øre til Revel Salon?

Til top Vis Juel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juel

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 December 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=ctacta]

B&W800 - 801 & 802 er kanon højtalere!!.. og har FØR JEG FIK HØRT JMLab været blandt mine referancer.. 

Og jeg syntes stadig de også er blandt de bedste... især 800 Nautilus.

mvh

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 December 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

hmmmm...  hvad med audiovectors s6 avangarde med ordentlig grej til?

piegas store modeller med thule/mark levinson forstærkning hører også til en mulighed..

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 December 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Dette er bare hvad jeg syntes er den bedste!! og det er jo blot efter min mening!....

Det er hvad jeg syntes er det bedste!... 

Og det skal ikke læses som nogen sandhed!!

Kun hvad der er det bedste i mine øre!.. IKKE ANDET!!..

Sjovt at nogen kan have så ondt i "røven" af at man ytre sin egen personlige mening!!

Som om man ikke har lov til dette!...

Havde jeg ramt et produkt som en af jer der her kommer med sarkastiske kommentare og brokker jeg så havde det garanteret været helt i orden!!.. og der havde været enighed!..

Hvis nogen ikke er enige!! så argumenter for den mening istedet for at gå efter hvor dum tråden er og bla bla og ævl! & kævl!!

Hvis nogen ikke syntes om hvad jeg mener og hvad jeg HER SKRIVER!! så lad for FANDEN!! være med at læse det og hop vidre!!..

Dette er vel et relativt frit forum hvor man kan sige sin mening!! og vidregive de indtryk, oplevelser og erfaringer man har!! ELLER????

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 December 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer]

Den bedste højtaler i verden til pengene det er da skide let ? det er jo den vi har stående i vores stuer  ellers stod der jo en anden højtaler hvis det var den som er den bedste højtaler.

ENIG!! når du skriver TIL PENGENE!!!..

Til pengene regner jeg da også med at vi alle har det bedste vi kan få efter hver i sær vores opfattelse!??

Denne tråd er blot ment som hvad jeg har støt på og oplever som den ULTIMATIVE højtaler og REFERANCE!!!

Det har intet med hav vi hver i sær selv har stående!!!.....

Så i mit tilfælde er det Linn Espek indtil jeg finder en bedre skal lytte X-3 snart som lige er testet i HIFI+

Skide godt for dig Jonas!! sådan skal DET! jo være!! hvis DEN! højtaler er den bedste til de penge du nu har! i DINE ØRE!! så er det verdens bedste til pengene for dig!...    det skal jeg ikke komme og prøve at ændre på eller argumentere imod!! tværtimod!!..

At jeg så personligt har en helt anden mening og opfattelse om denne!...  se! DET! er en helt anden historie som ikke har noget med dette her at gøre!!.. 

mvh.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 18 December 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Det her kunne moske være verdens bedste højttaler

http://dan.bellity.online.fr/jyk/

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Dette er bare hvad jeg syntes er den bedste!! og det er jo blot efter min mening!....

Det er hvad jeg syntes er det bedste!... 

Og det skal ikke læses som nogen sandhed!!

Kun hvad der er det bedste i mine øre!.. IKKE ANDET!!..

Sjovt at nogen kan have så ondt i "røven" af at man ytre sin egen personlige mening!!

Som om man ikke har lov til dette!...

Havde jeg ramt et produkt som en af jer der her kommer med sarkastiske kommentare og brokker jeg så havde det garanteret været helt i orden!!.. og der havde været enighed!..

Hvis nogen ikke er enige!! så argumenter for den mening istedet for at gå efter hvor dum tråden er og bla bla og ævl! & kævl!!

Hvis nogen ikke syntes om hvad jeg mener og hvad jeg HER SKRIVER!! så lad for FANDEN!! være med at læse det og hop vidre!!..

Dette er vel et relativt frit forum hvor man kan sige sin mening!! og vidregive de indtryk, oplevelser og erfaringer man har!! ELLER????

Du må for min skyld skrive nøjagtig hvad du vil, jeg kommer bare med min mening og den er at jeg syntes det er en floskel at kalde noget som helst for verdens bedste. Jeg kunne aldrig finde på at kalde mit anlæg for verdens bedste for hvad er det og i forhold til hvad??.

Men jeg har de apparater ståeende som lige PT er mine farvoritter.  Men verdens bedste????. aner det ikke.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 December 2003 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Juel]

uden at det af den grund er i tråd med tråden, har nogen herinde så haft muligheden for at lægge øre til Revel Salon?

JA!

Flotte højtalere og faktisk høre de også hjemme på min liste over nogle af verdens bedste højtalere!..

De har imponerende flot og overbevisende lydbillede og perspektiv, og en dyb, og utrolig velkontroleret, neuanceret og ren bas!..  helt uden unoder...  kan virke lidt for stram med noget udstyr!.. men med de rette forstærkere har den både fylde og krop!..  men det kræver grej af højste klasse for at få dette frem!..

Den spiller meget neutralt og ufarvet opefter, RENHED!! og fravær af forvrængning og unoder er nøgle ord her!...  

Dynamikken er fin!.. men ikke helt på højde med eks JMLab.. toppen er udstrakt og ren med masser af opløsning.. der er ikke noget at sætte fingerne på her!..

Som et MONITOR redskab vil den være fremragende! den kan vise de mindste forskelle klart og tydeligt..

MEN!! eneste anke fra min side er at de ( som alle revelHøjtalere lider under) virker lige lovligt kliniske og monitor agtige!.. her er lidt for meget overanalyse..

Dette kan kompenceres ved ret matching af grej.. men det er svært at få den helt rette sjæl  frem!!..

Dette er så min opfattelse!! og hvordan jeg syntes den er i forhold til mit lyd idial og opfattelse af hvordan det skal være for at være mest troværdigt og godt!..

Og som jeg betemt ikke er bange for at indrømme så er dette ganske subjektivt!!..

Er man til REN!! og klar samt meget afslørende / analytisk lyd? så er disse højtalere helt afgjort blandt de man bør kikke på hvis man har råd!..

Alt i alt en fremragende og meget korekt spillende højtaler!! her får man råt for usødet!!...  lidt vel meget efter min smag!..

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 December 2003 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=:-):-)]

Det her kunne måske være verdens bedste højttaler

http://dan.bellity.online.fr/jyk/

Måske???  har ikke hørt den!! men det ser voldsomt ud!!!!

mvh

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum