| Forfatter |
|
Holden Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg søger en subwoofer der skal give det sidste punch i mit surround system og samtidigt skal supplere mine to fronter- B&W604s3. Jeg ser en del film og savner noget mere bas i action cenerne.
Har kigget både på B&W, Carvin Vega og SVS. Størrelsen gør mig ikke spor- blot den levere varen 
Hvad skal jeg vælge. Er Carvin Vega for voldsomt eller ville det være synd at vælge det mærke fremfor B&W, som passer ind i resten af systemet. Eller måske et helt fjerde mærke??
Jeg håber på lidt respons samt konkrete forslag til hvad der skal vælges.
På forhånd tak
HOLDEN
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ASW 650 ville gøre et godt stykke arbejde iforhold til dine fronter og til prisen __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nøjagtigt samme højttalere som dig, B&W DM 604S3 og jeg bruger dem sammen med en SVS PB10-ISD.
Jeg kan kun anbefale den kombination. 
Dog er PB10-ISD blevet afløst af PB10-NSD, det er et andet element i subben men ydelsen er den samme. Du vil ikke blive skuffet. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W ASW 650 spiller ikke nær så højt og går heller ikke nær så dybt som en SVS PB10-NSD, den eneste fordel den har er et pænere udseende og mindre størrelse, ydelses mæssigt er den langt bagefter.
Angående Cerwin Vega subs så er det generelt noget skrammel, hvis du vil have præcis og korrekt bas er det ikke en CV du skal vælge.
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Jeg har nøjagtigt samme højttalere som dig, B&W DM 604S3 og jeg bruger dem sammen med en SVS PB10-ISD.
Jeg kan kun anbefale den kombination. 
Dog er PB10-ISD blevet afløst af PB10-NSD, det er et andet element i subben men ydelsen er den samme. Du vil ikke blive skuffet.  |
|
|
Ja har godt kigget på den nye sub. Den er mindre end den tidligere model ik? Den har fået gode anmeldelser så det er helt sikkert et godt bud. Dog synes jeg at prisen i fragt og moms osv. løber op. Vil gerne høre den inden jeg gør noget. Hvad med Carvin Vega? Er der for meget skrald på? Ville det være synd at vælg dem? Prisen er jo noget anderledes end de resterende mærker??
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
| B&W ASW 650 spiller ikke nær så højt og går heller ikke nær så dybt som en SVS PB10-NSD, den eneste fordel den har er et pænere udseende og mindre størrelse, ydelses mæssigt er den langt bagefer. |
|
|
Har kigget lidt på de to modeller du skriver om der. Kan godt at se at SVS har bedre specs end B&W. Og nu hvor størrelsen ikke gør mig noget, ville SVS næsten være oplagt.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holden skrev:
Bassøe skrev:
| B&W ASW 650 spiller ikke nær så højt og går heller ikke nær så dybt som en SVS PB10-NSD, den eneste fordel den har er et pænere udseende og mindre størrelse, ydelses mæssigt er den langt bagefer. |
|
|
Har kigget lidt på de to modeller du skriver om der. Kan godt at se at SVS har bedre specs end B&W. Og nu hvor størrelsen ikke gør mig noget, ville SVS næsten være oplagt.
|
|
|
Det bedste er næsten, at de specs de holder 100%. Har selv målt på min PB10 og den går lige så langt ned som de skriver. Det er sjældent, at producenter er helt ærlige med specs, men det er SVS som nogen af de eneste. 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget? Og hvor stort et rum skal den spille i?
PB10-ISD og NSD er lige store, det eneste der er ændret er enheden som SVS nu selv fremstiller, før blev den lavet hos en underleverandør.
Den lille SVS er den nye SB-12 (SB=small box) som har fået rigtig gode kommentarer, men den er primært rettet mod dem der ikke har plads til eller lyst til at have en af de store SVS'er stående. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lukkede kabinet er sandsynligt mere præcis end det portede,men da den kun skal bruges til film vil jeg helt sikkert gå efter pb10-NSD
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb PB-10! :)
Er selv virkelig i tvivl om SVS PB10-NSD kontra den nye SVS SB12-Plus ....det jeg umiddelbart konkluderer er at PB10 leverer mere for pengene, men at SB-12 muligvis er lettere at integrere pga de mange features?
Har læst alle tests der er, men det er svært at tage endelig beslutning, da man jo heller ikke kan tage i en butik og høre dem.
mvh
claus
PS:
MichaelWB skrev:
|
Den lille SVS er den nye SB-12 (SB=small box) som har fået rigtig gode kommentarer, men den er primært rettet mod dem der ikke har plads til eller lyst til at have en af de store SVS'er stående.
|
|
|
SB = sealed box? ja det er blot en detajle, men jeg sad og funderede over deres betegnelser og konkluderede at de betegner dem PB for ported og SB for sealed? men jeg kan jo tage fejl ! __________________
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
PB=Powered box 
De laver også (eller har lavet) passive subwoofere, men det er da muligt dit gæt er rigtigt  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Er selv virkelig i tvivl om SVS PB10-NSD kontra den nye SVS SB12-Plus ....det jeg umiddelbart konkluderer er at PB10 leverer mere for pengene, men at SB-12 muligvis er lettere at integrere pga de mange features?
Har læst alle tests der er, men det er svært at tage endelig beslutning, da man jo heller ikke kan tage i en butik og høre dem.
|
|
|
Ellers må du prøve at finde frem til en ejer af en af modellerne der vil demonstrere den for dig. Kan måske blive lidt svært med SB-12 da der nok ikke er så mange der har den endnu.
Ærgeligt det ikke er PB12-NSD du er interesseret i, ellers kunne du havde fået en demonstration  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Hvad er dit budget? Og hvor stort et rum skal den spille i?
PB10-ISD og NSD er lige store, det eneste der er ændret er enheden som SVS nu selv fremstiller, før blev den lavet hos en underleverandør.
Den lille SVS er den nye SB-12 (SB=small box) som har fået rigtig gode kommentarer, men den er primært rettet mod dem der ikke har plads til eller lyst til at have en af de store SVS'er stående. |
|
|
Mit budget er MAX 5000 kr. for en ny, køber helst brugt men der findes desværre ikke særlig mange SVS´er på brugtmarkedet. Rummet hvor biffen holder til er 17 m2 og højt til luft. Der er intet arkustik, da hele loftet er lavet i et specielt materiale som gør at den bliver holdt helt nede.
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Claus_DK skrev:
|
|
|
|
Ellers må du prøve at finde frem til en ejer af en af modellerne der vil demonstrere den for dig. Kan måske blive lidt svært med SB-12 da der nok ikke er så mange der har den endnu.
Ærgeligt det ikke er PB12-NSD du er interesseret i, ellers kunne du havde fået en demonstration  |
|
|
Nu må vi se hvad det bliver til. Har endnu ikke bestemt mig for nogle af modellerne endnu. Men hvis jeg lover mig selv at 5000 kr. er max, bliver det desværre nok ikke PB12-NSD der bliver investeret i
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
5.000 er lige i underkanten til en PB10, med mindre du kan finde en brugt, men som du selv er inde på så ser man ikke så mange af dem brugt. Det kan selvfølgelig blive bedre med tiden, det ser jo ud til at der er ved at komme gang i salget af dem i DK.
Selvom man skal passe på at man ikke lader sig rive med, så vil jeg dog foreslå at du er lidt fleksibel når det kommer til budgettet. Jeg synes det er bedre at vente lidt længere og spare op til den rigtige sub, frem for at købe en du måske alligevel "vokser" fra, det kan hurtigt blive dyrere i det lange løb.
Jeg overvejede selv PB10-NSD men endte med at købe PB12-NSD i stedet. "Pejsestuen" er ikke så stor, men der er åben forbindelse til resten af stuen og til køkkenet, så det samlede areal er ca. 45m2, så jeg var bange for at en PB10 måske ville være lige i underkanten, til dit rum tror jeg den vil klare det fint. Jeg har dog ikke personligt hørt PB10, men PB12-NSD lever fint op til alt det positive jeg har læst om SVS, så jeg ville blive overrasket hvis det ikke også skulle gælde for PB10. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Holden Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
5.000 er lige i underkanten til en PB10, med mindre du kan finde en brugt, men som du selv er inde på så ser man ikke så mange af dem brugt. Det kan selvfølgelig blive bedre med tiden, det ser jo ud til at der er ved at komme gang i salget af dem i DK.
Selvom man skal passe på at man ikke lader sig rive med, så vil jeg dog foreslå at du er lidt fleksibel når det kommer til budgettet. Jeg synes det er bedre at vente lidt længere og spare op til den rigtige sub, frem for at købe en du måske alligevel "vokser" fra, det kan hurtigt blive dyrere i det lange løb.
Jeg overvejede selv PB10-NSD men endte med at købe PB12-NSD i stedet. "Pejsestuen" er ikke så stor, men der er åben forbindelse til resten af stuen og til køkkenet, så det samlede areal er ca. 45m2, så jeg var bange for at en PB10 måske ville være lige i underkanten, til dit rum tror jeg den vil klare det fint. Jeg har dog ikke personligt hørt PB10, men PB12-NSD lever fint op til alt det positive jeg har læst om SVS, så jeg ville blive overrasket hvis det ikke også skulle gælde for PB10. |
|
|
Nu er det meste af mit anlæg købt, så jeg har noget ordentligt i en størrelse, som gør at jeg ikke bliver nødt til at opgradere senere hen når jeg flytter i større arealer. Siden jeg fik mine to fronter, er der gået over et åt, til jeg havde et 5.0 setup. Jeg har altid sparet lidt ekstra op og købt den model jeg havde ønsket mig, i takt med at jeg samtidigt skulle vente lidt længere. Nu er jeg brændt rimelig varm på en SVS, og hvis jeg skal køre efter samme princip som jeg har gjort hidtil, ender det nok med at jeg venter lidt endnu og køber en PB12-NSD i stedet. Kan se den har fået mange gode anmeldelser her på forummet og på andre fora. Nu er den jo så også temmelig stor, men hvis den lever op til hvad folk de roser den for, så gør det mig ikke spor. På den anden side kan man sige- jeg får et ekstra bord på værelset  Mener jeg har spurgt om det før, men spørger lige igen. Hvad med en Carvin Vega. Vil det være synd nu hvor resten af setup´et er B&W. Vil den halte langt bagefter en SVS? Den sore model har jo en 15" bas, men den er måske ikke lige så præcis, dynamisk og hurtig som en SVS?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holden skrev:
Hvad med en Carvin Vega. Vil det være synd nu hvor resten af setup´et er B&W. Vil den halte langt bagefter en SVS? Den sore model har jo en 15" bas, men den er måske ikke lige så præcis, dynamisk og hurtig som en SVS?
|
|
|
Cerwin Vega er fin hvis man er en Brian der bare vil have MASSER af BAS, men som du selv er inde på vil en ORDENTLIG sub som SVS være betydeligt mere præcis, dynamisk og hurtig end en CW sub. Selvom den store CW har 15" betyder det ikke, at den automatisk er bedre end en ordentlig 10" eller 12" basenhed. Til de priser som CW sælges til skal man ikke forvente vildt meget.
Håber ikke CW folket bliver fornærmet, men CW er ikke ligefrem kendt for kvalitetslyd, hverken deres alm højttalere eller subs.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt den CV sub, så det er da muligt den gør det udemærket, men selv om den er udstyret med en 15" enhed er den "kun" opgivet til at kunne spille til 25 Hz hvor en PB12-NSD går ned til 18 Hz. Selvom CV har en større enhed og næsten samme størrelse kabinet, så er den 5 kg lettere.
Jeg er ikke i tvivl om, at CV er i stand til at levere meget bas, men jeg holder med Bassøe og sætter mine penge på, at SVS levere meget bedre bas! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |