| Forfatter |
|
dancealot Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen. Jeg er ny her og kender ikke så meget til højtalere, og tænkte derfor at dette nok var det rette sted at få råd.Jeg skal have udskiftet mine gamle højtalere, med noget bedre, men jeg gider ikke betale flere milioner for dem, da jeg nok ærligt må indrømme at jeg ikke kan høre den store forskel Jeg har fundet en sub kef 30b og mangler nu at finde nogle rimlige front og satelit højtalere.Er der nogle der har nogle gode foreslag til hvad mærke man skal gå efter.på forhånd tak.
__________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan f.eks gå etter KEF i omtrent samme årsmodell som din sub i bruktmarkedet. Da vil du få høyttalere som passer sammen.
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dancealot skrev:
Hej allesammen. Hej :) Jeg er ny her og kender ikke så meget til højtalere, og tænkte derfor at dette nok var det rette sted at få råd.
Jeg skal have udskiftet mine gamle højtalere, med noget bedre, men jeg gider ikke betale flere milioner for dem, da jeg nok ærligt må indrømme at jeg ikke kan høre den store forskel Tro mig, det kan du. Om man er til det ene eller andet er en anden sag. Det ville undre mig rigtigt meget hvis du ikke synes at eksempelvis Dali og B&W ikke lyder temmeligt forskelligt. Afhænger selvfølgelig af model men tag f.eks. Dali Ikon 6 vs. B&W 603 (eller hvad den nu hedder). Jeg har fundet en sub kef 30b og mangler nu at finde nogle rimlige front og satelit højtalere. Hvilket prisleje snakker vi om? Nu skriver du jo bare at det ikke skal koste flere millioner, men er det 1k, 5k, 10k... Er det du ønsker surround sound, altså 2 front, 1 center og 2 bag? Er der nogle der har nogle gode foreslag til hvad mærke man skal gå efter. på forhånd tak.
|
|
|
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
dancealot Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sansynligvis ret i at jeg kan høre forskel, det var også mere for at indikere at jeg ikke er meget kræsen med lyden, og bare nyder at man kan spille igennem, og stadig høre musikken rent selv om man skruer op. (bor på kollegie og det er lidt federe at kunne høre sin egen musik i stedet for at bliver overdøvet af naboen  ) Jeg håber på at kunne finde noget i 1000 kr klassen eller lidt over, uden at vide om det er helt urealistisk. Jeg ville gerne have surround som du selv siger med 2 front 1 center og 2 bag. på forhånd tak.
__________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dancealot skrev:
Du har sansynligvis ret i at jeg kan høre forskel, det var også mere for at indikere at jeg ikke er meget kræsen med lyden, og bare nyder at man kan spille igennem, og stadig høre musikken rent selv om man skruer op. (bor på kollegie og det er lidt federe at kunne høre sin egen musik i stedet for at bliver overdøvet af naboen )
Jeg håber på at kunne finde noget i 1000 kr klassen eller lidt over, uden at vide om det er helt urealistisk. Jeg ville gerne have surround som du selv siger med 2 front 1 center og 2 bag. på forhånd tak.
|
|
|
Uha, 1000 kr. for 5 højttalere kommer du ikke så langt med desværre. Selvom man kan være heldig at gøre et røverkøb, så er det nok urealistisk i så lavt et prisleje. Hvis du ikke har penge til mere, vil jeg forslå at du evt. starter med 2 fronter og så senere udbygger det til surround. Kan se at der er en der sælger et sæt Dali 450 for 1400 kr. her på forummet. Du må selv søge efter dem, for jeg må ikke linke til det her. Ellers kan også Dali 7 og Dali Concept 6 nævnes som mulige alternativer. Jeg har ikke kendskab til de andre højttalere der er til salg her på siden til under 1500 kr. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
dancealot Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har taget dit råd og startet med to gode fronthøjtalere (eller det er hvad jeg tror de er). Det er to KEF Q50 højtalere som jeg har fået til 800. håber ikke det er helt åndsvagt. Jeg regner med at købe den Sub jeg talte om (KEF 30B) og så bruge mine gamle satelitter selvom det er noget værre bras. Håber det lyder nogenlunde fornuftigt, og tak for jeres svar foreløbig. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dancealot skrev:
Jeg har taget dit råd og startet med to gode fronthøjtalere (eller det er hvad jeg tror de er). Det er to KEF Q50 højtalere som jeg har fået til 800. håber ikke det er helt åndsvagt. Jeg regner med at købe den Sub jeg talte om (KEF 30B) og så bruge mine gamle satelitter selvom det er noget værre bras. Håber det lyder nogenlunde fornuftigt, og tak for jeres svar foreløbig. |
|
|
Jeg kender ikke de højttalere du nævner, men hvis du er tilfreds, så er alt jo i skønneste orden. Så kan du jo altid udbygge dit setup med "bedre" (afhængigt af hvad man individuelt definerer som bedre) højttalere med tiden, hvis du vil prøve noget nyt eller har mod på mere  . __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hepp
Det er mig der har to dali 450 til salg - de er ikke solgt endnu.. Men står godt i midtjylland..
Håber du finder noget som lyder rimelig ens til en fornuftig penge..
Har selv dali som front og bag men en mission som center og en hjemmebyg som sub
|
| Til top |
|
| |