Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: klipsch rb-25, (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

jeg syntes at mine "nye" hjembragte klipsch rb-25 ,  ligger meget højt i tonen, ja de kan blive meget skarpe i toppen, kan det mon dæmpes evt. med kabler, jeg har sat audioquist biwire kabler på dem ?? nu skal det nok lige sige at jeg har ikke tænkt mig at sætte mange tusser ind på at købe kabler, men jeg kan vel få nogle til rimelige penge. ??  jeg har haft dali royal som jo spiller fortrineligt,  jeg blev fasineret af den måde klipsch`en  skabte "hul igenmen"  , det må så siges det er næsten for meget "hul" , resten af udstyret består af en thule cd-100 og en Atoll 100 stereo. + selfølig en aktiv sub tannoy 12" til lige at dække bunden.

er der nogen der har et godt bud på kabler eller andet der kan afhjælpe problemet.?

Til top Vis thiemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thiemer

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

De har jo horndiskanter - det kan vist godt blive lidt meget i længden. Tror ikke du skal satse på at du kan dæmpe det med kabler. Det bliver penge ud af vinduet. Det er horn, og på godt og ondt lyder de sådan. Måske du vil kunne gøre dem lidt mere ørevenlige med en varmt klingende lille rørforstærker, men hvor meget det gir' er jeg ikke sikker på.

Hørte engang et par Klipsch (r35 tror jeg)på en messe i falkoner centeret, og de spillede uden problemer et kæmpe område op - og det lød for fedt ! I længden tror jeg dog også det ville blive lidt pågående. Måske du må ta' konsekvensen, og skifte dem med nogle andre HT'ere . Man lever og lærer..

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

det kan godt være at en rør forstærker ville hjælpe, men er de ikke ret dyre?  klipsch `en syntes jeg  underligt nok er begyndt at spille lidt mørkere i lyden efter nogle dage, kan det være indbildning , eller høre skade!

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
De har jo horndiskanter - det kan vist godt blive lidt meget i længden. Tror ikke du skal satse på at du kan dæmpe det med kabler. Det bliver penge ud af vinduet. Det er horn, og på godt og ondt lyder de sådan. Måske du vil kunne gøre dem lidt mere ørevenlige med en varmt klingende lille rørforstærker, men hvor meget det gir' er jeg ikke sikker på.

Hørte engang et par Klipsch (r35 tror jeg)på en messe i falkoner centeret, og de spillede uden problemer et kæmpe område op - og det lød for fedt ! I længden tror jeg dog også det ville blive lidt pågående. Måske du må ta' konsekvensen, og skifte dem med nogle andre HT'ere . Man lever og lærer..

S.R

jeg kender udemærket Klipsch'ene og disse "horn" her er netop ikke pågående som de normalt kan være... ( PA(discoteks)fænomen)

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

thiemer skrev:

det kan godt være at en rør forstærker ville hjælpe, men er de ikke ret dyre?  klipsch `en syntes jeg  underligt nok er begyndt at spille lidt mørkere i lyden efter nogle dage, kan det være indbildning , eller høre skade!

var de helt nye da du fik dem ???

det er helt normalt at højtalere efter tilspilning lyder mere "venlige"

og der kommer mere "varme" når enheder er "masseret" til

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

nej de er købt brugte, her på siden, men har spillet som bag HT i et sourond setup,de er ca 2 år.

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jeg er blevet forslået at købe et sølv kabel, til diskanten og bruge mit nuværene audioquist type 4 til basen, altså i en biwire setup?? er det en forbedring?? sølv kablet er ret dyrt, set i forehold til prisen for klipsch`en.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ville personligt holde mig væk fra rent sølv.
Da jeg opfatter AudioQuest som et forholdsvist mørkt kabel (I hvertfald deres signalkabler - ikke sikker på ht.) skal den lyse klang måske søges et andet sted. Det kunne være i leddene før ht. altså cd, amp. kabler, men bestemt også rummet har stor indflydelse.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

jeg har signal kabler i samme mærke i mellem cd og forstærker. ! stuen er ret stor , men med klinke gulv , der er godt nok en meget stor stof sofa, mine ht. fødder er 85-95 cm høje er de sat for højt op ?? jeg har en 12" tannoy aktiv sub til at dække bunden , det er ikke der problemet er.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

gulvtæppe.........

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

dur ikke , allergi!! ! stuen er delt midt i med et trin ned, og klinker i en del og trægulv i anden ende, anlæget står på klinker

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Thiemer, Op med humøret! Klipsch'ene har ry for at skulle have nogle rockerbank i en 2-300 hundrede timers tid, før kanterne er slebne af.

Hvis du skal på vinterferie, så brug anledningen til at vende fasen på den ene højttaler (byt om på plus og minus fra højttalerkablet til den ENE højttaler). Sæt dem derefter til at spille 5 cm fra hinanden, med fronterne direkte mod hinanden på højt niveau. Sæt musikken på repeat og tag på ferie i en uges tid.

Er du ikke tilfreds derefter, smid mig en PB- det kan være jeg er frisk på at overtage dem

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

tak for din opmuntring, grunden til at jeg har købt dem har jo osse været at de spiller f... godt, jeg har hørt et sæt engang i en foretning, men da jeg havde bestemt mig , var de solgt, så har jeg søgt i 6-8-md. og endelig fundet dem, jeg hørte dem selfølig før jeg købte, men på langt dyre grej end mit eget, og to lytte rum er ikke ens, jo jeg tror osse stadig på dem.

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

lige en ende på mine lidelser , og jeres hjælpsomhed, tak for det, jeg har købt et nyt signal kabel til min thule cd,  qunex 4s , købt i hifi klubben, det spiller lidt mørkere end det andet kabel uden at miste nogen detaljer, så købte jeg nye fødder , de andre jeg havde var for høje,  NU SPILLER DE BARE *******  utroligt hvad denne ht kan præstere , . m.v.h Thiemer

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Ja Klipsch'ne stiller rimeligt store krav til at det udstyr de bliver sat sammen med ikke er alt for lystklingende eller hård i diskanten. Her er Thule desværre nok ikke den bedste kombination...

Super at du har fået det til at fungere alligevel - Klipsch laver jo de fedeste højttalere, som får alt andet til at lyde gaaab kedeligt! Er selv vildt glad for mine RF-3'ere!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

ja nu spiller de bare, "rigtigt" ,  jeg er ude i en rokade i stuen, så mine ht kabler er desværre ikke lange nok , jeg skal på kik efter nogle nye? nogle foreslag , 2*3 meter , ca: 1200  -  1500

omkring min thule, den spiller ret godt nu,med det nye kabel. den var indkøbt da jeg havde dali royal , men der kan ikke blive råd til alt ting,derfor er kablet et fint altertiv , syntes jeg!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes