| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige invisteret i en ny receiver, Pioneer VSX 1015K - Jeg har kørt en automatisk setup på den og min sub spillede som den skulle, men i dag ville jeg se en film og subben spillede ikke med, den går simpelthen ud, altså slukker som om den ikke får noget signal, kan i fortælle mig hvad der er galt?
Subben er en Velodyne SPL-1200R...

|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det oplagte svar er jo, at den ikke får et signal, så start med at tjekke set-up menuen på din receiver.
Det kan også være, at "auto" funktionen på sub'en er lidt langsom, så du kan evt. prøve at have den tændt hele tiden, hvis det er en mulighed. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er også en anden mulighed.. det kan være at der ikke er et lyd spor til sub udgang på den film .. så vil den jo ikke få noget signal
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn giv den sub et spak i røven hvis den ikke vil.
Nej kan være den receiver du har fået ike spytter signal nok ud til at starte subben op, har jeg tit set. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg vil prøve og køre den Auto funktion igen, filmen jeg så da jeg lige havde lavet et Autosetup, var Master And Commander, og der virkede den mere end fint nok 
Hostel hed filmen jeg så i går, det er da en 2006film så mon ikke der var LFE spor på den...
Jeg vil helst ikke sparke på Subben Og i og med den virkede fint sammen med Master and Commander tror jeg da den får signal nok.
Men jeg prøver lige en gang til 
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej.
Jeg har lige invisteret i en ny receiver, Pioneer VSX 1015K - Jeg har kørt en automatisk setup på den og min sub spillede som den skulle, men i dag ville jeg se en film og subben spillede ikke med, den går simpelthen ud, altså slukker som om den ikke får noget signal, kan i fortælle mig hvad der er galt?

|
|
|
Hej bjørn..
Sjovt jeg har lidt samme problem spiller jeg en film lavt så går min også ud!! som at signalet så ikke er stærkt nok... det er lidt træls!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej.

|
|
|
Hej bjørn..
Sjovt jeg har lidt samme problem spiller jeg en film lavt så går min også ud!! som at signalet så ikke er stærkt nok... det er lidt træls!
MVH Don |
|
|
Hej Don.
Lavt, syns nu ikke jeg spiller lavt, kan godt lide det relativt højt, men den virkede fint under min Master and Commander "test" uanset hvor højt/lavt jeg spillede.. Nå jeg må ind og prøve igen 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Hej.
Jeg vil prøve og køre den Auto funktion igen, filmen jeg så da jeg lige havde lavet et Autosetup, var Master And Commander, og der virkede den mere end fint nok 
Hostel hed filmen jeg så i går, det er da en 2006film så mon ikke der var LFE spor på den...
Jeg vil helst ikke sparke på Subben Og i og med den virkede fint sammen med Master and Commander tror jeg da den får signal nok.
|
|
|
Hvis du spaker så hårdt du brækker din tå, får du en ny sub, men vil have lov til at rive i din tå først. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Bjørn B skrev:
Hej.
|
|
|
Hvis du spaker så hårdt du brækker din tå, får du en ny sub, men vil have lov til at rive i din tå først. |
|
|
Så nu er min brækket... hvornår kan jeg hente en ny
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej.
|
|
|
Hvis du spaker så hårdt du brækker din tå, får du en ny sub, men vil have lov til at rive i din tå først.
|
|
|
He He Tror bare jeg beholder min SUB og min tå, nu virker alt nemlig som det skal 
|
| Til top |
|
| |
Standard Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømspare skinne
Køb sådan en fætter: http://mobilnet.dk/static/000097/000001/000638.asp eller tilsvarende og frakobl autofunktionen på subwooferen.
Så vil subben tænde, når du tænder forstærkeren/TV´et. Vær opmærksom på subwooferens maksimale effektforbrug ikke må overstige strømspare skinnen´s
|
| Til top |
|
| |