| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forelsket mig i et sæt Sonus faber Guarneri Homage men hvad må sådan et sæt koste brugt, hvis de ellers ser godt ud og kantophæng m.v ikke fejler noget?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, på KSB skal de tilsyneladende koste 40000,-  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
hehe, på KSB skal de tilsyneladende koste 40000,-  |
|
|
Det bliver sg ikke af min pung, det må kunne gøres bedre*S* havde dog ikke set dem dér*S*
|
| Til top |
|
| |
MURGEN Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guarneri Homage, Årgang: 1996( bye the one and Only)= 35.000-Kr+ frakt 
Så annonsen 20 minutter efter den var inlogget på et brugt forum en Lørdag eftermiddag.
f**k RING: Helvedes der var en Svenske der havde været først 
Snakkede for min syge moster, og fant ut av at selger havde givet svensken tid til mandag middag, for avklaring vedrøende betaling. 
Ringer til selger Kl. 11.00 mandag formidag;- spør om han Svensken har avklaret betalingen ?
Ikke det nej, men det var jo heller ikke middag endnu  
Så farer der en lille i mig,og tilbyder selger at overføre 20 Kilo til ham indenfor 10 minutter og resten ved avhentning .
Skal/ skal ikke;- selger bliver nervøs og går for tilbudet mit  
Dyrt ? ikke helvede heller: DETTE ER INGEN HØJTALER , MEN ET f**kING MUSIC INSTRUMENT og hvad er prisen ikke vis du skal købe en Violin, bygget af en av de gamle MESTERE
END OF STORY 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 styk totalt flotte snedkerfremstillede kabinetter: 20000.-
8 stk. vildeste enheder: 14000.-
delefilter: 3000.-
måling+beregning af filter hos expert: 2000.-
Og så har man selv lavet dem!
|
| Til top |
|
| |
JAV. Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
2 styk totalt flotte snedkerfremstillede kabinetter: 20000.- 8 stk. vildeste enheder: 14000.- delefilter: 3000.- måling+beregning af filter hos expert: 2000.-
Og så har man selv lavet dem! |
|
|
Puha, det var en dyr omgang ! Og han kan vist nøjes med 4 i denne omgang ;)
Med den rette tilgang og med lidt flair, er det muligt at lave kabinetterne meget billigere selv, i forhold til den pris du nævner. Måling og beregning kan man med en rødvin i hånden få gjort gratis. Og hvis vi strammer den, så får vi enhederne (ikke costume made udgaverne self) til 50% af nypris på brugtmarkedet.
Vil tro det kan gøres for 10-12kg.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, priserne var også ment som worst-worst case. Det er jo Sonus Faber, vi taler om!
p.s. Ordentlig måling og beregning tager mere end en time.
|
| Til top |
|
| |
MURGEN Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
YEP. det er utrolig hva man kan få til vis viljen er der. DET bedste jeg har gjort i åresvis " Kona ka rende mig"  Jim`s kona er nu min
|
| Til top |
|
| |
MURGEN Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
|
Hvilke instrumenter har du tidligere bygget og avstemt lydgengivelsen på?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MURGEN skrev:
jazzman skrev:
|
|
Hvilke instrumenter har du tidligere bygget og avstemt lydgengivelsen på?  |
|
|
Ingen. Jeg er højttalerselvbygger, ikke instrumentbygger. En højttaler skal ikke have karakter.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
MURGEN skrev:
jazzman skrev:
2 styk totalt flotte snedkerfremstillede kabinetter: 20000.- 8 stk. vildeste enheder: 14000.- delefilter: 3000.- måling+beregning af filter hos expert: 2000.-
|
|
Hvilke instrumenter har du tidligere bygget og avstemt lydgengivelsen på?  |
|
|
Ingen. Jeg er højttalerselvbygger, ikke instrumentbygger. En højttaler skal ikke have karakter. |
|
|
Så derfor er dine selvbyggede højttalere de eneste rigtige i hele verden. Selvfølgelig kan hverken, Sonus Faber eller andre måle sig med dig!
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Så derfor er dine selvbyggede højttalere de eneste rigtige i hele verden. Selvfølgelig kan hverken
Sonus Faber eller andre måle sig med dig! |
|
|
Nej, Sonus Faber kan ikke måle sig med mig. Sonus Faber kan f.eks. hverken lave mad eller køre på cykel.
Bortset fra det prøvede jeg at sige det modsatte af hvad sigma6 prøver at insinuere. Nemlig at
med et velafstivet og dæmpet, resonansdødt og diffraktionsfrit kabinet, topklasse enheder og et filter, der er
nøje tilpasset enheder og kabinet, kan alle opnå 90% af Sonus Faber kvalitet - og hvis tiden og evnerne er til det - over 100%.
Pointen er at selvbyggeren ikke behøver at indgå de kompromiser, som masseproduktion nødvendigvis må medføre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
sigma6 skrev:
Så derfor er dine selvbyggede højttalere de eneste rigtige i hele verden. Selvfølgelig kan hverken Sonus Faber eller andre måle sig med dig! |
|
|
Nej, Sonus Faber kan ikke måle sig med mig. Sonus Faber kan f.eks. hverken lave mad eller køre på cykel.
Bortset fra det prøvede jeg at sige det modsatte af hvad sigma6 prøver at insinuere. Nemlig at
med et velafstivet og dæmpet, resonansdødt og diffraktionsfrit kabinet, topklasse enheder og et filter, der er nøje tilpasset enheder og kabinet, kan alle opnå 90% af Sonus Faber kvalitet - og hvis tiden og evnerne er til det - over 100%. Pointen er at selvbyggeren ikke behøver at indgå de kompromiser, som masseproduktion nødvendigvis må medføre. |
|
|
Nu tror jeg ikke "bare" du kan lave et kabinet som Sonus Faber's. Det er da ikke for sjovt at man blir udddannet møbelsnedker.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor tror du at mine egne højttalerkabinetter (3-vejs Scan-Speak) er lavet af en møbelsnedker, Dr. Karl S. Mardt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det de lyse? De er da meget pæne, men da ikke noget specielt!
Vil du fortælle mig, at du for 20000 kan lave et sæt højttalere som overnævnte, der er ligeså flotte og spiller ligeså godt......eller bedre?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Vil du fortælle mig, at du for 20000 kan lave et sæt højttalere som overnævnte,
der er ligeså flotte og spiller ligeså godt......eller bedre? |
|
|
Har Sigma6 røget dørmåtten, er lommegneren løbet tør eller er der Stryhns på brillerne?
jazzman skrev:
måling+beregning af filter hos expert: 2000.- |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
sigma6 skrev:
Vil du fortælle mig, at du for 20000 kan lave et sæt højttalere som overnævnte, der er ligeså flotte og spiller ligeså godt......eller bedre? |
|
|
Har Sigma6 røget dørmåtten, er lommegneren løbet tør eller er der Stryhns på brillerne?
jazzman skrev:
2 styk totalt flotte snedkerfremstillede kabinetter: 20000.- 8 stk. vildeste enheder: 14000.- delefilter: 3000.- måling+beregning af filter hos expert: 2000.- |
|
|
|
|
|
jaja.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i orden at man ikke kan overskue et selvbyg projekt. men det kan lade sig gøre at opnå fantastiske resultater,
hvad talrige eksempler på nettet viser. Både helt originale ideer og Sonus Faber kloner. Prøv at google.
Hifi4all omfatter en del musikelskere, der har sagt farvel til færdigbyggede højttaler.
Sonus Faber betjener sig ikke af magi, men af solid udvikling og super kabinethåndværk. Det kan gøres efter, hvadenten
man vil lave en klon eller sin egen SF-lignende højttaler. Det var det, jeg ønskede at sige med mit indlæg i denne tråd.
At mit optimistiske indlæg bliver udlagt som pral siger mere om ophavsmanden.
|
| Til top |
|
| |
MURGEN Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
sigma6 skrev:
Så derfor er dine selvbyggede højttalere de eneste rigtige i hele verden. Selvfølgelig kan hverken
Sonus Faber eller andre måle sig med dig! |
|
|
med et velafstivet og dæmpet, resonansdødt og diffraktionsfrit kabinet, topklasse enheder og et filter, der er
nøje tilpasset enheder og kabinet, kan alle opnå 90% af Sonus Faber kvalitet - og hvis tiden og evnerne er til det - over 100%.
Pointen er at selvbyggeren ikke behøver at indgå de kompromiser, som masseproduktion nødvendigvis må medføre. |
|
|
Ja,ja,- hvad kan, må,skal man dog sige her  Aller først vil jeg sige, at jeg ønsker dig al mulig lykke til med at dit project bliver både ekstetisk og lydmæssig vellykket. Dernæst vil jeg gøre opmærksom på, at det nogen gange er en god ide at have læst på lektierne sine.- inden man går op til eksamenen, da det ellers er stor sandsynlig for, at man går hen og dumper. At påstå at kabinet dit, er i klasse med de original Guarneri Homage,- er lidt vel drøjt, spør du mig, men jeg skal medgive at de ihvertilfælde, er de stående bølgers drøm. Når du så endvidere påstår at dine ideer, sammen med en snekker combineret med en såkaldt delefilter expert, skulle kunne berige denne verden, med et vidunder som skulle overgå (the one and only), Ja da bidrager du selv, til at sementere din profektion som  Nu var the "one and only " vel ikke ligefrem kendt, for at ville gå på kompromi med noget som helst, i forsøget på at skabe det perfekte. Men i tilfælde at Vor Herer skulle have udstyret DIG med med så store evner, og ladet sit åsyn lyse på dig, som skulle gøre dig istand til, at tilveje bringe noget i klasse med den store mester, regner jeg med, at vi kommer til at høre langt mere om dig i fremtiden. AMEN.
|
| Til top |
|
| |