Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Minde alternativ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shaqq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej Der ude!

For mindre end et år siden købte jeg et par Dali Ikon 6 Højtalere i lyst træ, som jeg egentligt er meget glad for. Jeg er desværre bare nød til at finde et mindre alternativ til mine Ikon 6 højtalere Da vi skal have flyttet om i vores stue.

Derfor vil jeg høre jer om i kan anbefale nogle højtalere som jeg burde overveje at lytte til. De skal være så små som muligt, dog skal de selvfølgelig kunne leve op til mit setup(Thule DVA150 og Thule IA100). Jeg er åben for hvad som helse, også reol højtalere, de skal bare have en god lyd og fylde så lidt som muligt. Til jeres information lytter jeg mest til vokal jazz og rock (RHCP, Pearl Jam Rage Against the machine osv osv).

Hvad angår prisen, så havde jeg forstillet mig at jeg kunne lave en byttehandel som skulle gå nogenlunde lige over (de må altså gerne være lidt brugte lige som mine er).

mvh

Søren

Til top Vis Shaqq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shaqq Besøg Shaqq's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hvad med Ikon 2 nu hvor du var glad for lyden i dem?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Shaqq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Til Ascari

Jeg har ikke hørt Ikon 2, men da jeg valgte de nuværende højtalere, var der ingen tvivl om at Ikon 6 spillede væsentligt bedre end Ikon 5. Så jeg tør ikke tro på at jeg kan blive glad for Ikon 2. Men det kan jo ikke skade at lytte til dem!

Jeg havde måske forstillet mig at jeg skulle finde mine nye højtalere i en prisklasse tæt på mine nuværende højtalere.

Til top Vis Shaqq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shaqq Besøg Shaqq's Websted

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Var det ikke fordi Helicon 300 på en stander faktisk fylder mere end Ikon 6, og ydermere er lidt dyrere, så ville det nok være mit bud
Hvad med at kigge på den nye Mentor 2? Da jeg hørte den i en Hifiklubben afdeling, lød den ikke helt tosset. Prisen passer stort set med Ikon 6.

Edit: Jeg så lige, at jeg ikke huskede rigtigt m.h.t. priserne - Ikon 6 er jo noget billigere end både Mentor 2 og Helicon 300 - Men overvej alligevel om de er merprisen værd

Generelt mener jeg ikke man skal vælge standerhøjttalere p.g.a. indretningen, da disse for de flestes vedkommende lyder bedst, hvis de placeres på standere, men så fylder de stort set lige så meget som mange (mindre) gulvhøjttalere. Ikon 6 hører jo bestemt ikke til i afdelingen for store gulvhøjttalere

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Lars-Peder Haah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

jeg synes du skal prøve et sæt vienna gand haydn - de er flotte og lyder kanon godt -

de har basrefleksporten fremad og burde derfor ikke være så kritiske for dere placering op ad væg men de er sikkert bedst på en stander og så er det korrekt at de fylder præcis lige så meget som en gulvhøjtaler

L-P

Til top Vis Lars-Peder Haah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars-Peder Haah

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes