Forfatter |
|
Rosenkjær Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er så småt igang med, at lave delefilter til nolge højtaler jeg selv laver... Jeg er desværre født sådan, at hvis jeg ikke ved 95% om den ting, jeg skal igang med. Så har jeg svært ved, at gå igang med det.
Problemet er at jeg hele tiden støder noget nogle data'er, som jeg ikke forstår hvordan man finder frem til. Folk siger man skal bare bruge nogle programmer på pc'eren. JAAA tak! Hvad er det lige for nogle programmer spørger jeg om...?
Her er et link til en side, og der kan man vælge overgangsfrekvens (hvordan finder man præcis den?), og impadans på diskanten og bas/mellemtonen. Også kan man vælge delefilter type, men jeg aner ikke hvad de forskellige ting er. Håbede lidt på der var nogen der kunne hjælpe mig lidt her....
http://tkhifi.homepage.dk/javapro/2vejs_delefilter.htm
VH Rosenkjær
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rosenkjær.
Med fare for at virke pefid, kedelig eller bare som en der vil ta' modet fra dig, virker det som om det er en lidt uoverskuelig opgave du har kastet dig ud i, med den viden du har omkring højttalerselvbyg.
Det er nemlig ikke "bare lige" at finde enheder, der spiller godt sammen, og slet ikke at skrue i et delefilter.
Alliér dig med en, som har det fornødne kendskab, eller spar dine penge. 
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Rosenkjær Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg også tænkt på, men jeg er nu sådan en der bliver ved til jeg finder ud af det. Ikke for at gå i forsvar posison, men jeg ved faktis remelige meget på trods hvor lang tid jeg har sat mig ind i det... Jeg skal nok finde ud af det, og lave nogle rigtig gode og flotte højtalere.
Men ellers tak for kritiken
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du købt enheder?
Ellers køb et kit f.eks. fra www.frequence.dk Så kan du prøve det og se om det er noget for dig. Så er du sikker på succes i første hug.
Jeg har også en selvbyggerspire i mig, men jo mere jeg læste, jo mere sikker blev jeg på at jeg ikke ville kunne fremstille noget tilfredsstillende umiddelbart. Jeg købte et godt kit og er glad for det. Jeg vil til at lege senere, men nu ved jeg hvad jeg går ind til.
vH pH
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rosenkjær.
Det var nu ikke ment som kritik på den ufede måde .
Hvis du har modet til det, kan jeg kun imponeres af dit gå-på-mod.
Held og lykke med projektet.
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Rosenkjær Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BROK:= Det var ikke for, at snærre... Jeg har bare selv haft de tanker om, at jeg ikke kunne selv. Men om der så går 6måneder fra nu af så, tror jeg det er værd af vente på... Er nød til at tro på mig selv, for hvis jeg kan lave nogle ordenlig fra start af. Hvad kan det så ikke blive til....
27pH:= Nej jeg har ikke købt enhederne endnu, men gør når jeg ved 100% hvordan delefilteret skal laves. Jeg ved godt at det kan være svært, at holde gejsten oppe. Men i mit tilfælde har jeg en grandonkel, som underviser elektroingenør. Så han har lovet mig at hjælpe mig med, at forstå hvordan man finder overgangs frekvensen. Og udregne delefilteret sammen med mig....Også er det også freder hvis det bliver godt, at kunne sige man selv har lavet dem, helt fra bunden....
Vh Rosenkjær
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo evt. stadig købe et kit. Og så lave dit eget delefilter ud over det der leveres med. Så har du jo noget at sammenligne med. Et kit består jo bare af en masse stumper. Man laver faktisk det hele fra bunden af. Og så start helst med en tovejs.
vH pH
|
Til top |
|
|
Rosenkjær Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA det er rigtig, har faktisk også prøvet at tænke på. Men syntes det kunne være mere spændende at lave det hele fra bunden af. Jeg er god med mine hænder, skal bare lige finde ud af hvordan jeg kan åbne for kabinettet igen. Men det finder jeg nok ud af, men har tænkt lidt på det..
vh Rosenkjær
|
Til top |
|
|
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rosenkjær Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hold da op... Der tror jeg, at jeg kan få mange svar på mine spørgsmål...
Tak fir linket
vh Rosenkjær
|
Til top |
|
|