| Forfatter |
|
xXSNOOOPXx Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle sammen..
Jeg har tænkt på at købe disse CERWIN-VEGA CLS-215 Højtalere
Men har bare lige et problem..
Ved ikke hvad for en førstærker jeg skal vælge.. Den skal jo selvfølgelig kunne spille højtalerne godt op...
Hvis der er nogen af jer der har erfaring med disse højtalere eller bare lige ved hvad for en forstærker der ville være super til de højtalere er i meget velkomne med alle jeres bud..
på forhånd tak..
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du absolut VIL have Cerwin Vega, så køb nogle ældre modeller, de er meget bedre end de nye plastic modeller...
Her tænker jeg på AL1000, AL1000MKII, AL1002, DC15, DC1215 MKI, DC1215MKII og DC1515...
Alle de nævnte spiller meget bedre end de nye serier som er alt for meget poppet...
Dem der spiller bedst af de nævnte er DC1215 MKII, og er også rigtig pæne at kigge på...
De er sommetider at finde her på siden i KSB...
Hvis du så alligevel VIL have noget fra Classic serien, så passer Cerwin Vega's egne forstærkere fint til det formål...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af forstærkerkraft ville jeg se på nogle af de tunge nad eller H/K modeller. Køb dem evt. brugt da der er meget at spare ved det!
2x Nad 216thx brokoblet, Nad 218thx eller Nad 208, H/K sig. 1.5 er nogle af dem jeg ville se på. Der er selvfølgelig også mange andre gode mærke, men disse er kendt for at kunne stå distance når der skal spilles højt!
Angående højttalere ville jeg lytte på de gamle Al og DC modeller hvis jeg var dig og fik muligheden. Så kan du også bedre høre evt. forskelle fra en ny CV/ en gammel. Det siges at de gamle skulle være langt bedre end de nye, pga. bedre enheder og kabinetter. En tilsvarende højttaler til den du har kig på er Cerwin Vega DC1515 med 2x15" i hver.
Hvor stor er rummet de skal spille i?
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hvis du bare vil buldre, er den NAD THX og de CW højttalere fine. Den NAD passer godt til de højttalere, da den har en meget dårlig dæmpningsfaktor. Hvis du vil have ok lyd og spille højt, så køb DC serien og f.eks. en Rotel effektblok.
|
| Til top |
|
| |
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et sæt cls 215 med 2 stk ice-power asp1000 moduler på...det virker. Cerwin Vega!
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til XX Jeg Ville lige starte med at høre.. har du overhovedet noget grej i forvejen??.. For så kommerdu jo ikke særlig langt, hvis du kun køber NAD effekt.. mvh Henrik Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
casperwandrup Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Cerwin Vega - a2.6kw den sparker så sindsygt røv.. . lige nu koster den ca 7000,- i hifiklubben.. .
det er dog kun en effekt forstærker, så du skal også have en preamp. . (jeg bruger bare en mixer)
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt lidt af hvert på de højttalere efter hånden og man kommer ingen vej uden om Cerwin Vega A2.6kw.
CLS-215 kan sagtens spille med et stk A2.6.kw men skal det være helt vildt så køb 2 stk og brokobel dem. Men det er som sagt op til ens egen galskab hvor vildt man vil have det.
Den der med køb ældre CV'er... køb ældre CV'er... Stop det nu snart. Os der køber CV vil kun have en ting og der er de nye serier helt i top til formålet.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Jeg har hørt lidt af hvert på de højttalere efter hånden og man kommer ingen vej uden om Cerwin Vega A2.6kw.
CLS-215 kan sagtens spille med et stk A2.6.kw men skal det være helt vildt så køb 2 stk og brokobel dem. Men det er som sagt op til ens egen galskab hvor vildt man vil have det.
Den der med køb ældre CV'er... køb ældre CV'er... Stop det nu snart. Os der køber CV vil kun have en ting og der er de nye serier helt i top til formålet.
|
|
|
Selvfølgelig stopper vi da ikke med at anbefale de gamle modeller, for de er da meget bedre på stort set alle punkter...
Desuden kan du ikke sige at alle der køber CW gør det af samme grund som dig 
|
| Til top |
|
| |
Onstage Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Jeg har både haft DC15, CLSC215 og jeg har så nu 1215 special edition.. Der er en markant lydforskel og kvalitetsforskel på de gamle produkter, bare så du ved det. Dermed siger jeg ikke at CLSC215 er en dårlig højttaler. Formålet med den højttaler er vild bas og tordende høje lydniveauer, hvilket man må sige de kan... Jeg brugte en enkelt NAD 218 dengang jeg CLSC215, og det kan SAGTENS spille op .. Folk der snakker om at brokoble 2 NAD 218'ere er skøre .. De kommer til at spille drabeligt højt så hehe __________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
Selvfølgelig stopper vi da ikke med at anbefale de gamle modeller, for de er da meget bedre på stort set alle punkter...
|
|
|
Du misforstår. Anbefal dem da bare alt hvad i vil. min pointe er bare at jeg syntes de gamle er totalt overvuderet i forhold til de nye. På 1 punkt er de bedre. Nemlig kabinetet men lydmæssigt der syntes jeg ikke at de er så meget bedre. Så det var sådan set bare hvad jeg mente
Med hensyn til at andre ikke gør det samme som mig så giver jeg dig da ret men igen mener jeg bare ikke at de ældre er et bedre alternativ.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Du misforstår. Anbefal dem da bare alt hvad i vil. min pointe er bare at jeg syntes de gamle er totalt overvuderet i forhold til de nye. På 1 punkt er de bedre. Nemlig kabinetet men lydmæssigt der syntes jeg ikke at de er så meget bedre. Så det var sådan set bare hvad jeg mente
Med hensyn til at andre ikke gør det samme som mig så giver jeg dig da ret men igen mener jeg bare ikke at de ældre er et bedre alternativ.
|
|
|
Enhederne er også bedre, og "lydkvaliteten"... Nogle af de ældre modeller spillede faktisk ganske godt sammenlignet med andre mærker der ikke bare er lavet til at spille højt... Her tænker jeg især på Cerwin Vega 1215MKII Special Edition... Det er efter min mening den bedste højttaler CW nogensinde har lavet... Ubetinget!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enhederne er også bedre, og "lydkvaliteten"... Nogle af de ældre modeller spillede faktisk ganske godt sammenlignet med andre mærker der ikke bare er lavet til at spille højt... Her tænker jeg især på Cerwin Vega 1215MKII Special Edition... Det er efter min mening den bedste højttaler CW nogensinde har lavet... Ubetinget!
|
|
|
1215MKII er uden tvivl en lækker højttalere så der er vi helt enig Det er dog for det første også en højttalere bygget på en helt anden måde end dem vi ser i dag, og for det andet er det en special edition produceret i kun 1000 stk, så syntes ikke den kan samlignes med CLS-215
Når jeg kommer med de påstande som jeg nu engang kommer med så mener jeg tidliger udgaver af dem vi ser i dag.
Fx: DC-1515 vs CLS-215 LS-15 vs VE-15
Altså højttalere der ligner hinanden typemæssigt som de to eksempler nævnt over, der syntes jeg ikke forskellen er så stor som folk køre den op til.
Men det hele er vel personlige meninger så fred være med det. Men vil dog sige at enheder var ikke bedre dengang. De basser der laves i dag er meget kraftige og de er bygget solidt og genialt. Så den syntes jeg ikke holder. Men personlig mening igen.
Bedste Højttalere jeg har hørt fra CV er CVT-12. Det er CV i top klasse. Dem skulle de genoptage produktionen af igen
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
1215MKII er uden tvivl en lækker højttalere så der er vi helt enig Det er dog også en højttalere bygget på en helt anden måde end dem vi ser i dag, og den kan ikke samlignes med CLS-215
|
|
|
Og det er lige nøjagtig derfor folk stadig anbefaler de gamle... Netop fordi de nye slet ikke kan sammenlignes med de gamle. I DC-seriens tid var der tale om solide kabinetter, gode enheder osv. I dag benyttes billige kabinetter, og ringere enheder. En 15" CV bas er ikke bare en 15" CV bas. Dem der benyttes i dag i de billige serier, er af langt ringere kvalitet end de gamle DC-basser.
Dermed ikke sagt, at de ikke kan spille højt. Det kan de sikkert. Men det lyder miserabelt i forhold til en DC-10 eller DC-12!
Hvis jeg skulle vælge noget der bare kan spille højt, ville jeg udelukkende gå efter DC-10 eller DC-12. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt HED 1230 på vej som jeg fik for en slik...
Kender dem fra tidligere og de spiller altså rigtig godt ( så vidt jeg husker  )
Det er en klassisk model med gode enheder i.
|
| Til top |
|
| |
Onstage Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi-Sunny-Fi, der er produceret mange flere end 1000 stk af 1215 special edition serien __________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bare vil spille højt og med BOOM BOOM og det skal rykke.
så gør ligesom casperwandrup, køb deres egne forstærkere!
Ellers så kig efter brugt Nad, som også foreslået, men køb rigeligt med krafter!
Eller helt alternativt, GÅ helt uden om de nye CW'er! Selvom de kan være sjove
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onstage skrev:
|
hi-Sunny-Fi, der er produceret mange flere end 1000 stk af 1215 special edition serien
|
|
|
Husk at din udgave er den ældste af dem... Altså MKI... Den vi taler om er MKII udgaven, men hvor mange der er lavet af MKI og MKII skal jeg ikke gøre mig klog på...
|
| Til top |
|
| |
Onstage Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv MK2 .. Og der er lavet flere end 1000 stk, for på skiltet for neden står der, at det er nummer 2376 ..
__________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onstage skrev:
| Jeg har selv MK2 .. Og der er lavet flere end 1000 stk, for på skiltet for neden står der, at det er nummer 2376 .. |
|
|
Læste bare en af dine andre posts, og der skrev du ikke noget om MKII, men godt for dig, den er nemlig meget bedre end den første...
|
| Til top |
|
| |