Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Concept 1 eller 2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JonasT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej Hi-Fi eksperter,

Jeg er ny i dette forum og vælger nu at give mig til kende da jeg skal have købt nogle nye højtalere. Jeg har været i hifiklubben og har besluttet mig for enten at købe Dali Concept 1 eller 2 højtalere. Men hvilken nogle skal jeg købe?

Det virker på mig som om at 1'erne har en bedre og skarpere diskantlyd. Desværre mangler de så lidt bas. Basen har 2'erne til gengæld men da jeg hørte dem var det som om at noget af klarheden forsvandt. Indtil videre skal højtalerne bruges til en stereoreciever, men på sigt skal de muligvis udbygges til noget surround. Hvad er fordele og ulemper ved de to. Jeg har besluttet mig for at prisforskellen ikke vægter så højt.

Til top Vis JonasT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JonasT

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du er nød til at skrive hvilken reciever og ikke midst hvor stort et rum det skal spille i ?

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

hvad begge højtalere spillet til for det kan da havde været derfor Concept 2 har været lidt død i diskanten..
Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Det kommer igen an på selve reciveren, og hvor stort dit snurrerund system skal være.. Men jeg ville da sige concept 2.. Har dem selv, og der er meget mere højtaler og lyd for pengene... Der er meget mere smæk i bassen og lidt mere dybde.. Og når den er spillet til, blir den rigtig behagelig og detaljeret at høre på...

Mit svar ville være concept 2.. og den kan jo oss bruges som baghøjttaler engang, selv til lidt større setups da den følger rigtig godt med hva angår volume..

Jeg er glade for mine. Jeg skal bare af med dem snart da jeg skal købe mig noget større. Lige nu består mit setup af 2 concept 2 som står oven på et par gamle dansk produceret højttalere med 10" bass 4" mellemtone og 1" diskant. Diskanterne og mellem tonenerne har jeg deaktiveret, så de kun spiller bass. Dalierne står for mellemtonen og diskanten. Det lyder godt, men er efter min smag meget ghetto...

Men ja.. Contept 2..

Mvh stikflamme
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes