| Forfatter |
|
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heey der ude..! Jeg sidder lige og kigger lidt efter nogle højttalere, og faldt over et par Monitor Audio RS8 til ca. 9000 sættet... Jeg kiggede lidt på specifikationerne på dem.. Tjek lige linket og kig på specifikationerne.... http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=1028124 Som i kan se, så står der at den går helt ned i 33 Hz.. Kan det virkelig passe?? af sådan en højttaler? med kun 6" enheder? Jeg synes det lyder som en fin højttaler, og jeg ved at TC er en god forhandler, men jeg vil lige høre jer folks her i forumet.. Hva sir i til det? Mvh stikflamme.. Ps. hvis i har mere at tilføje om højtaleren, fx ris og ros, så fortæl endelig..
__________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er hele 3 x 6" Så ja det passer da sikkert.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer da sandelig an på højttalerens opbygning. Men fordi det står på papiret, er det ikke ens betydning med, at det passer - sådan er det ikke altid. Men ja, RS8 kan vel sagtens gå ned til de 33hz med "kun" 3x6 basser. Min har én 7" bas/mellemtone og kommer ca. ned på de 35hz.
Men tal er altså ikke alt...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeeeeej, de ligner da noget der er løgn.... Tag en Rega (kan du SÅ lære det )
(du slipper ikke for mig.......)
Det er de gale tinge du går op i min ven. Om de kan ned i 33 hz, er da fuldstændig ligegyldigt. (næsten da) Som jeg er orienteret, så kommer der ikke voldsomt meget musikinfo under 35-40 hz alligevel. Og husk så lige igen. Skal du have en god lyd fra sådanne kasser du kigger på nu, skal de 1 meter ud på gulvet.........  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Jannikh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøve-lyttet til RS6, jeg er sikker på, at deres lyd ligger op af RS8. Nogle siger, at 6'eren er den bedste af de to. Det er en fin og slagkraftig højtaler. Den er fremme i skoene, hvis man kan udtrykke det sådan, så det skal man kunne lide. Jeg synes, at diskanten var for skarp under de omstændigheder jeg lyttede i. Forarbejdningen af kabinettet er forbavsende fornem!
Jeg havde direkte sammenligning med DLS R55 og Heco Celan 500, begge fantastiske højtalere i min verden.
På www.minhembio.com kan du finde MASSER af info og billeder af RS'erne.
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha..!  jeg er da glad for at du holder mig i ørene..  Hmm... men ja, jeg har sgi tænkt meget over de rega'er, og det lyder oss som et godt køb.. men jeg kigger bare efter om der oss var andre muligheder...  Kender du et sted man kan få lov at høre dem først, eller SKAL jeg hoste op med dadlerne først??  __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ja okay... Jeg stoler heller ik altid på det der står skervet på papiret, derfor er jeg oss varsom... Men grunden jeg oss kigger efter det der står på papiret er for at kunne relatere lidt.. MEEEEEN! Jeg ved det.. man kan ik ha en mening før man har hørt højttaleren...  __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
RS8 kan vel sagtens gå ned til de 33hz med "kun" 3x6 basser. Min har én 7" bas/mellemtone og kommer ca. ned på de 35hz.
|
|
|
jeg kan se du skriver kun i gåseøjn... Grunden til at jeg skriver "kun" en 6" er bare fordi jeg har svært at foresille mig at de kan gi den pondus en 8 eller 10" fx kan... No offence..!  Fordi jeg ville da mene at jo større enhed, jo mere smæk er der i lyden??? __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er lidt irriterende med Rega. Det er ikke mange steder i landet. Her er en liste over forhandlere: http://www.rega.dk/forhandlere.html
Jeg vil håbe for dig, at du kan prøve et tilspillet sæt hjemme på slottet. For den måde Rega gengiver på, KAN godt være så meget anderledes end hvad man er vandt til. Men ok. Fra R1 til R5, er det vist alm. basrefleks. R7 og R9 er transmissionslinje. Og DET er noget andet. Jeg tror til gengæld at man hurtig finder ud af, om man kan leve med fraværet af refleks BOOMet. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
AM-E skrev:
RS8 kan vel sagtens gå ned til de 33hz med "kun" 3x6 basser. Min har én 7" bas/mellemtone og kommer ca. ned på de 35hz.
|
|
|
jeg kan se du skriver kun i gåseøjn... Grunden til at jeg skriver "kun" en 6" er bare fordi jeg har svært at foresille mig at de kan gi den pondus en 8 eller 10" fx kan... No offence..! 
Fordi jeg ville da mene at jo større enhed, jo mere smæk er der i lyden???
|
|
|
Hvis du i bund og grund drømmer om 2 gange 8, eller 10" basser, så synes jeg du skulle finde et sæt Audiovector 5X. Bare sørg for det er en fabrikssamlet version du køber!!!!!!!!!! Regn med ca. 8000,- for et super eksemplar.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48216787 __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Ja, det er lidt irriterende med Rega. Det er ikke mange steder i landet. Her er en liste over forhandlere: http://www.rega.dk/forhandlere.html
Jeg vil håbe for dig, at du kan prøve et tilspillet sæt hjemme på slottet. For den måde Rega gengiver på, KAN godt være så meget anderledes end hvad man er vandt til. Men ok. Fra R1 til R5, er det vist alm. basrefleks. R7 og R9 er transmissionslinje. Og DET er noget andet. Jeg tror til gengæld at man hurtig finder ud af, om man kan leve med fraværet af refleks BOOMet. |
|
|
YiiiR!!!  Der er en forhandler i silkeborg!!  der må jeg ud idag.. hehe jeg må lige se om jeg kan finde tiden... Jeg vil VIRKELIG gerne undvære bassreflex systemet... Jeg synes det er noget træls ost for at sige det mildt.. eftersom rummet har L-formen, så forkommer der de steder i rummet hvor der bare INGEN bass er.. Men hvad er det "transmissionslinje" for noget? __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Stikflamme skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
jeg kan se du skriver kun i gåseøjn... Grunden til at jeg skriver "kun" en 6" er bare fordi jeg har svært at foresille mig at de kan gi den pondus en 8 eller 10" fx kan... No offence..! 
|
|
|
Hvis du i bund og grund drømmer om 2 gange 8, eller 10" basser, så synes jeg du skulle finde et sæt Audiovector 5X. Bare sørg for det er en fabrikssamlet version du køber!!!!!!!!!! Regn med ca. 8000,- for et super eksemplar.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48216787 |
|
|
Hvordan ved jeg om den er fabrikssamlet? __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ved du noget personligt om den højttaler???
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lige en ting til!  hehe de 2x 8 eller 10" er ik noget jeg drømmer om som sådan, men jeg høre en utrolig stor blanding af musik i alle genre... Så derfor leder jeg lidt efter en allround højttaler..  Jeg synes det lyder umuligt at finde en højttaler som passer til mig....  __________________ Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:
Stikflamme skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
|
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48216787
|
|
|
Hvordan ved jeg om den er fabrikssamlet?
|
|
|
Spørg sælger. Hvis han ikke ved det, så er der nogle felter bag på højttaleren, hvor der står modelbetegnelse og serienummer. Er disse felter tomme, er det et byggesæt. Nogen har så senere fusket og selv udfyldt de tomme felter....... Man burde kunne se om skriften er ægte. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:
|
Jeg vil håbe for dig, at du kan prøve et tilspillet sæt hjemme på slottet. For den måde Rega gengiver på, KAN godt være så meget anderledes end hvad man er vandt til. Men ok. Fra R1 til R5, er det vist alm. basrefleks. R7 og R9 er transmissionslinje. Og DET er noget andet. Jeg tror til gengæld at man hurtig finder ud af, om man kan leve med fraværet af refleks BOOMet.
|
|
|
YiiiR!!! Der er en forhandler i silkeborg!! der må jeg ud idag.. hehe jeg må lige se om jeg kan finde tiden...
Jeg vil VIRKELIG gerne undvære bassreflex systemet... Jeg synes det er noget træls ost for at sige det mildt.. eftersom rummet har L-formen, så forkommer der de steder i rummet hvor der bare INGEN bass er.. Men hvad er det "transmissionslinje" for noget?
|
|
|
Jeg har selv haft den gamle Audiovector 5 model. Det er en ganske fin højttaler, som også er rimelig nem at placere, trods det er en basrefleks model! Der er 4 enheder i hver. Basserne er 2 stk. 8" banditter, som godt kan flytte luft, trods en rimelig lille magnet bagpå. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:
|
Jeg vil håbe for dig, at du kan prøve et tilspillet sæt hjemme på slottet. For den måde Rega gengiver på, KAN godt være så meget anderledes end hvad man er vandt til. Men ok. Fra R1 til R5, er det vist alm. basrefleks. R7 og R9 er transmissionslinje. Og DET er noget andet. Jeg tror til gengæld at man hurtig finder ud af, om man kan leve med fraværet af refleks BOOMet.
|
|
|
YiiiR!!! Der er en forhandler i silkeborg!! der må jeg ud idag.. hehe jeg må lige se om jeg kan finde tiden...
Jeg vil VIRKELIG gerne undvære bassreflex systemet... Jeg synes det er noget træls ost for at sige det mildt.. eftersom rummet har L-formen, så forkommer der de steder i rummet hvor der bare INGEN bass er.. Men hvad er det "transmissionslinje" for noget?
|
|
|
Det med "dumme" rum og mangel, eller for meget (irriterende resonanser) bas, er bare noget man må leve med, i et eller andet omfang. Skal man det helt til livs, skal måske over i noget digital rumkorrektion. Men man kan komme langt med omtanke, og en forstående kone __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja... man må lære at leve med det..  Det er oss fint som det er nu, bare det ik går hend og blir værre engang jeg skal ha nye højttalere.. Jeg har gået sådan lidt og tænkt over det med bassreflexsystemet.. Og jeg kom frem til at det ville være rigtig godt hvis jeg kunne finde en højttaler med bagudgående bassrør.. istedetfor fremadgående... det gir en meget bedre lyd i rummet..
|
| Til top |
|
| |