| Forfatter |
|
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg troede jeg havde gjort et rigtig godt køb i DLS R66, men har nu indset de ikke dækker mine behov. Den spiller ikke harmonisk nok, der er ligesom et hul hvor mellemtonen burde være (håber i forstår hvad jeg mener) . Jeg har efterfølgende læst mig frem til at R55 skulle være mere harmonisk, og have en bedre mellemtone. Men inden jeg lytter og køber R55, er der så andre højttalere i denne prisklasse (max ca. 12000), som jeg burde lytte på? Højttalerne skal spille lige fra jazz til rock musik, og skal også bruges som main højttalere i surround.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danster skrev:
Hej
Jeg troede jeg havde gjort et rigtig godt køb i DLS R66, men har nu indset de ikke dækker mine behov. Den spiller ikke harmonisk nok, der er ligesom et hul hvor mellemtonen burde være (håber i forstår hvad jeg mener) . Jeg har efterfølgende læst mig frem til at R55 skulle være mere harmonisk, og have en bedre mellemtone. Men inden jeg lytter og køber R55, er der så andre højttalere i denne prisklasse (max ca. 12000), som jeg burde lytte på? Højttalerne skal spille lige fra jazz til rock musik, og skal også bruges som main højttalere i surround.
|
|
|
Der er masser af brugt i den prisklasse om jeg hellere ville vælge hvis det var mig, højttalere bliver ikke rigtigt forældede medmindre vi taler om +15 år. Så jeg ville kigge efter ProAc D15, Dali Grand Diva, måske de der Energy Veritas 1.8, det er alle højttalere som efter min mening er klart bedre end DLS'erne selvom de stadigvæk er en fremragende højttaler til prisen. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audio RS6 og RS8 kunne være et bud.
Prøv at søge herinde i forummet, der er en del, der har erfaringer med dem.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Mentor serie fra Dali lyder også rigtigt godt. Jeg har hørt Mentor 2, men der er også en Mentor 6 indtil videre.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for kommentarene. Jeg tager ned til TC imorgen og lytter til R55eren, og hvis den ikke er markant bedre (opfylder mine behov), så tager jeg nok et kig på brugtmarkedet. Andre inputs er velkomne.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danster skrev:
Tak for kommentarene. Jeg tager ned til TC imorgen og lytter til R55eren, og hvis den ikke er markant bedre (opfylder mine behov), så tager jeg nok et kig på brugtmarkedet.Andre inputs er velkomne.
|
|
|
Når du er i TC, så lyt også til Monitor Audio RS6 og 8...
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været i TC, og fik lavet en "A - B test" mellem DLS R55 og Monitor Audio RS8, og der synes jeg DLS var en klar vinder, så de blev bestilt med det samme
|
| Til top |
|
| |