| Forfatter |
|
orcinus Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
Jeg kunne godt bruge et godt råd eller flere fra alle jer eksperter derude.
Jeg har taget den drastige belutning at sælge mine Dali 808 gulvhøjttalere og skal nu have fat i nogle nye. Jeg er blevet træt af at have nogle store gulvhøjttalerer stående. Min stue er ca 20 m2 og jeg kører i øjeblikket med en gammel Denon stereo forstærker som også skal skiftes på et tidspunkt. Jeg er nået til den beslutning at det skal være nogle reol/stander højttalere evt suppleret af en subwoofer. Hvis jeg strammer den kan jeg matche et prisleje på 7500,- Jeg skal måske lige nævne at det skal være et stereo setup og at det primært skal bruges til musik men selvfølgelig engang imellem også til film.
Jeg har været inde i KT radio og høre Audiovektor K1 Super sammen med System Audio SE175 sub og i mine ører lød det jo rigtigt godt sammen. Så gik jeg over i HIFI klubben og hørte Dali IKON 1 sammen med B&W ASW 600 og det lød jo også meget godt. Jeg har efterhånden læst mig til at folk herinde ikke er specielt vilde med System Audio SE175 sub'en. Til gengæld er mange ret vilde med Audio Pro Ace Bass 2. Nu står jeg så lidt og bliver mere og mere forvirret. Jeg ved godt at man skal lytte sig frem, jeg har bare kun KT samt hifiklubben til rådighed til at lytte i. Hvad kan i anbefale af subwoofer til Dali Ikon 1 eller Audiovektor, er der nogen af jer der har erfaring med disse eller evt andet.
Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Venlig hilsen
Orcinus
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki .. det jeg mener du skal gøre .. prøv at snakke med de forskellige forhandler om du ikke har mulighed for at låne det med hjem .. da det også kommer lidt an på hvilket rum du spiller i .. men kan jo ikke skrive hvordan en højtaler lyder .. den skal man selv lytte på .. husk .. der er ikke to øre som er ens...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart vælge et sæt Rega R1.Fed lille højtaler til ca. 3600,- Jeg har ikke hørt noget så godt, til den pris  Dalierne er også ok, men jeg syntes de er lidt kedelige. Det er smag og behag og det skal man selv vurdere. Jeg syntes Regaerne er mere "value for money"
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt Dali Grand Coupe -hvis du kunne lide dali-lyden?
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bruge så mange penge på god lyd når man kan få et par Dali Concept 2 til næsten forærings pris.
Ellers er vi ovre i noget Audio Note eller måske som Elkjær(er du den jeg tror du er...?) skriver Rega.
Ikonerne vil du ikke kunne holde ud i længden og Audiovector kræver en del af forstærkeren ellers bliver den ret kedelig.
Men det er jo dine ører der skal lytte til det i forhåbentligt mange år.
Farveller. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, jeg er den du tror  Ja, en Concept 2 er en fin lille Dali højtaler. Der kan man bedre tale om "value for Money"
|
| Til top |
|
| |
Bobbas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop købt Audio Pro Black Pearl v.2, hold op hvor får man meget vellyd for pengene. Start evt. med højtalerne, og vent med subben til du har kørt dem ind - så er det ikke engang sikkert du mener der skal sub på....
Købte hos TapeConnection - super god service.....
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Orcinus.
Nu du er i området (Odense) skulle du stikke hovedet ind til Vassagohifi.com og høre et par Vienna Acoustics Haydn.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for pokker ud og lyt.
Der er også www.audiocompagniet.dk som har Rega. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
orcinus Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager mit sene svar allesammen.
Tak for jeres input, der er ikke andet for end jeg må ud og lytte mig lidt frem.
Orcinus
|
| Til top |
|
| |