Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Problem med B&W 604s3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
steenhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har akut hjælp ang. mine B&W 604S3.

Jeg konstaterede for noget tid siden at den ene side ikke spillede bas, derfor fik jeg i hifiklubben skiftet delfiltret, da de mente at det var der problemet lå!!!

Jeg har i dag fået den hjem og kan konstaterer at samme side stadig har problemet. Jeg prøvede at trykke den nederste af basenhederne ind med det resultat at de pludselig "sprang" igang igen og at der igen var bas i højttaleren????

Nu spiller de igen, men jeg må af og til hen og trykke på enheden(pis)........, når de spiller bas og der bliver spillet MEGET højt, forvrænger begge basser i den nævnte højttaleren, mens den anden højttaler spiller helt rent(????????)

Jeg har kontaktet hifiklubben igen, de har bedt mig om at medbringe den basenhed jeg trykker på, og så mener de at de måske kan se om den er brændt af....

Kan det være begge der er sprunget samtidig?

Hvor tror i at problemet ligger?

Håber på at i vil hjælpe!!!

Til top Vis steenhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steenhansen

Nixon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Hej Steen

Jeg ved ikke om du kan huske, men jeg skrev i din tidligere tråd, at jeg også havde samme problem med den ene 604s2 højttaler.

På værkstedet viste det sig, at det ikke var delfilteret der var galt med, men en kortslutning ved de to ledninger til svingspolen.

Jeg tror næsten, at det er det samme der sker hos dig. Når du trykker basenheden ind, så berører du de to ledninger med enheden og får dem til at kortslutte.

Mit råd er: Skru enheden ud og se, om ledningerne rører ved hinanden.
Til top Vis Nixon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nixon

steenhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej Nixon

Tak for hjælpen....

Den ene ledning var brændt over, og den anden hang i et fiber og var næsten helt brændt over...

Jeg har pillet den defekte enhed ud, og synes at det spiller meget bedre end før...

Kan jeg selv reperere det?

Endnu engang tak!!!

Steen

Til top Vis steenhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steenhansen

Nixon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Okay.

Altså, de siger i HiFi klubben: "Hvis de ledninger er brændt over, så er enheden blevet overbelastet og garantien dækker derfor ikke".
Om du selv kan reperere, ved jeg ikke. Er ikke ekspert på dette område. Men jeg tror, at du kan, hvis du er god til at lodde?
Til top Vis Nixon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nixon

Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Der er en dårlig undskyldning.

Den fejl med at de tråde brænder over, var et stort problem på de første Dali ASW 15 (sub) - Det dækkede garantien hver gang og bør også dække i dit tilfælde.

Den tråd BØR være kraftigere end den i svingspolen.

Er de stejle og stædige og nægter at bytte dine enheder, vil jeg godt lave dine basser for dig

Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kammerat som futtede to basser af i den ene af sine DM604 nytårsaften

det er endnu uvist hvor mange tæv de to andre har fået, skal kontrolleres visuelt

jep! man kan se svingspolen i udluftningshullerne på enheden, hvis man løfter membranen

Der skulle ikke mere til end en tweaket Luxman L-530 (DACT Att., Sanken i udgangen, strømbegrænser fjernet, mm.) til at flå enhederne i stykker pga. termisk mætning over tid ..., forstærkeren levere som den er vel en ca. 2x 135W/8Ohm ..., og på den rigtige side af 2x 240W/4Ohm ... eneste lyspunkt ved "uheldet" Lux'en overlevede at lege svejseværk   

Summasumarum ...man skal aldrig glemme at 604 serien er en 4 Ohms højttaler i bassen

Ps. Regningen lød på 1150,- kroner pr. enhed

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes