Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Her er en ny high-end højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Til den pris pr. sæt som der antydes i linket må man da håbe at det er seriøst

Synes dog at designet minder utrolig meget om en anden højttalermodel (kan selvfølgelig ikke huske navnet ) men da bestemt spændende at se og høre om....ligesom lanceringen af alle andre "High-End" højttalere...der dog efterhånden er en tvivlsom label...siden prisen synes at være den vigtigste faktor når folk i dag skal nævne deres bedste bud på "High-End"-højttalere

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Til den pris pr. sæt som der antydes i linket må man da håbe at det er seriøst

Synes dog at designet minder utrolig meget om en anden højttalermodel (kan selvfølgelig ikke huske navnet ) men da bestemt spændende at se og høre om....ligesom lanceringen af alle andre "High-End" højttalere...der dog efterhånden er en tvivlsom label...siden prisen efterhånden synes at være den vigtigste faktor i den sammenhæng

Med 3 års udviklingsarbejde kan jeg nu godt forstå, at det ikke er en størrelse som man kan købe i Bilka... Der er gået utrolig mange timer til sådan et projekt vil jeg tro. Prisen er mange penge, men jeg fornemmer heller ikke at det er sådan at de satser på noget større oplag eller Hr og fru Danmark med dem. Så selvom det aldrig er noget som jeg vil få råd til, så synes jeg det er spændende at følge med i. Kvalitet koster, og så er det uanset hvad det er er, spørgsmålet er bare om det så ér kvalitet... Men det kan jeg ikke sætte mig til dommer for på nuværende tidspunkt ud fra en artikel og nogle billeder. Du har ret i at det ligner noget som man har set før, men jeg er næsten sikker på, at der er en del ændringer i forhold til... Jeg tror det er "Wilson" du tænker på.

Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Pris eller ikke pris - det er ekstremt flot og præcis der hvor andre high-end folk "taber pusten", eller slækker på kvaliteten.

Efter min mening, har kabinet og filter MEGET mere indflydelse på lyden, end selve enhederne.

Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Citér:
Produktion er måske et stort ord, da vi i opstartsfasen ikke forventer en decideret serieproduktion, der bliver trods alt tale om højttalere i den helt dyre ende. For at foregive en masse spørgsmål om prisen så lad os slå fast: Det varer nogle måneder endnu inden vi har en pris klar, men vi kan da afsløre, at de IKKE kommer på introduktionstilbud på 99.000 kr/sæt, heller ikke til 199.000 kr/sæt, de bliver dyrere...

Rent kabinetmæssigt ligner det et ripoff af Wilson, håber at man på andre fronter evner at være mere fremadrettet.

At kopiere andre, gør ikke en selv til noget stort!

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jeg tror det er "Wilson" du tænker på.

Tror Wilson er i den rigtige boldgade...uden at kunne huske selve modelnavnet nærmere af den årsag

Og så er det rigtigt..udviklingsarbejde koster...ligesom de "udsøgte" materialer, brand, produktets historie, en label som siger "Verdens bedste" und so weiter...men "High-End" alene der af?...nej

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart tror jeg at det er billeder af Wilson Grand SLAMM man har haft hængende, da man skulle designe kabinettet..

Man kunne også have designet noget ud af eget hoved, men nej...

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Sød lille reolhøjtaler... mon de laver en matcende stander til aggregatet?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Revel... Wilson.... osv...

Spændende at se det færdige resultat.. hvordan prisen skal skrues over 200k bliver da også spændende at se.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Der hvor jeg kan se en alvorlig fejl, er at med en pris på åbentbart langt over 200 kilo, vil jeg mene en 10" bas er lige i under kanten. De skulle vel aldrig være fanget af designet her. Men ok de kan jo have fundet en 10", der kan noget helt usædvanligt.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Der hvor jeg kan se en alvorlig fejl, er at med en pris på åbentbart langt over 200 kilo, vil jeg mene en 10" bas er lige i under kanten. De skulle vel aldrig være fanget af designet her. Men ok de kan jo have fundet en 10", der kan noget helt usædvanligt.

MVH

Der behøver jo nødvendigvis ikke at følge 2 x 15" med, bare fordi at det er highend i den dyre ende..

Jeg tror at hele ideen er at det skal holdes i et et bestemt design, og stadig være "out there" lydmæssigt. Det er der så en milliard andre producenter der gør også, så der skal virkelig være noget specielt over de der bamser, hvis de skal have en fremtid.

De minder om en krydsning imellem Revel Salon, og Wilson Alexandria(bare uden Darth Vader looket)...
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

For mig at se så er grunden til den høje pris at det mere eller mindre er et privat projekt og altså ikke nogen virksomhed på den måde.
Og hvis de er 4 personer som skal "deles" om pengene så kan jeg da godt forstå de skal op over 200 kg.

Men altså... han skriver at denne højttalere er noget helt specielt... men mener alle højttaler producenter ikke det?

Jeg lyder måske lidt negativ men det er jeg faktisk ikke. Syntes det ser rigtig godt ud Dog skræmmer det mig lidt at der står noget Densen grej i baggrunden. Håber ikke dette har været referencen. I så fald forstår jeg godt valget er en 10" bas. Densen kan jo ikke styr det der er større siges der jo.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Man bør aldrig lave high end, uden at have ønske om en bruttoavance.

Bekymrer mig bare, at den høje pris åbenbart er et bærende element i deres præsentation. Hvis de mangler penge, burde de tage et lån i banken istedet, fremfor at hype noget hjemmesnedkeri.

Man må jo bare håbe, at Vienna får en solid røvfuld. Bruttoavancen bør være omkring det samme, stumperne iberegnet..

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Bevars.... 200K eller derover er mange penge, men hvad koster et rigtig sæt wilson mon ikke... altså i samme str, det er nok noget nær det samme MINDST... Har man pengene til sådan en ht, så er det det mindste af det hele for vedkommende. Det er det samme som dem der kører Bentley, de snakker heller ikke så meget om penge, som dem der kører Fiat

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg at de fleste der kender Wilson ved, at deres kabinetter er lavet af komposit materialer, der ikke kommer ud af et snedkerværksted. Så den sammenligning tror jeg at vi skal droppe, inden den er igang

Personligt har jeg også en sportsvogn, men snakker stadig om penge.. Så den der misundelsesfaktor kan du ikke bruge imod mig.

Jeg nøjes med almindelig logik.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Nu tror jeg at de fleste der kender Wilson ved, at deres kabinetter er lavet af komposit materialer,

Hvad betyder "komposit materialer"

Spørg måske lidt dumt

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Nu tror jeg at de fleste der kender Wilson ved, at deres kabinetter er lavet af komposit materialer, der ikke kommer ud af et snedkerværksted. Så den sammenligning tror jeg at vi skal droppe, inden den er igang

Personligt har jeg også en sportsvogn, men snakker stadig om penge.. Så den der misundelsesfaktor kan du ikke bruge imod mig.

Slap dog af du, den der retorik kommer du ikke langt med hos mig. Det som jeg mener er bare, at der er altid er mere pengesnak hos folk der ikke har dem end hos folk som har, sådan er verden indrettet. Jeg er selv en af dem som IKKE har, så det er slet ikke dét

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
blackhawk skrev:

Slap dog af du, den der retorik kommer du ikke langt med hos mig. Det som jeg mener er bare, at der er altid er mere pengesnak hos folk der ikke har dem end hos folk som har, sådan er verden indrettet. Jeg er selv en af dem som IKKE har, så det er slet ikke dét

Det var dig selv der startede..

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

At det betyder noget hvor de er lavet forstår jeg ikke rigtigt. Som eks. så blev audionote japan, fremstillet i et kosteskab.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

At det betyder noget hvor de er lavet forstår jeg ikke rigtigt. Som eks. så blev audionote japan, fremstillet i et kosteskab.

MVH 

Ikke hvor, men af hvad...

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum