| Forfatter |
|
krsjo Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg skal have ny sub har ca. 5000 jeg har kikket på B&W ASW600 , DALI Concept Sub 12, AUDIOVECTOR K-SUB og så en psa s10 eller s12 fra www.frequence.dk hvad syntes i jeg skal købe og hvorfor hvad er godt og skidt hvad de modeller jeg har kigget på den skal spille sammen med nogle B&W DM 601s3 og skal mest bruges til musik men også lidt til film
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke nogle der kan hjælpe mig
|
| Til top |
|
| |
kentos Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
Jeg har kun hørt audiovector k-sub super (er lidt dyre) og den spiller helt ok, den går dyb og samtidig er den fast, så den kan sagtens spille musik..
Men tag ud og lyt  __________________ Watt er noget man putter i ørene hvis det lyder a H... til
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
´hvor meget bedre er k sub end DALI Concept Sub 12
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke Dalién, men skal det bruges mest til musik, vil jeg vælge den mindste enhed. Der er sandsynligvis lidt at hente på hurtigheden.
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velodyne kunne også helt klart være et bud... 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med elementets størrelse og hurtighed er en myte som er aflivet optil flere ganger, det er heller elementets konstruktion fremfor størrelsen som sammen med resten af subbens opbygning der bestemmer "hurtigheden".
5000kr med fokus på musik, jeg ville se på Audio Pro Ace Bass 2, den fungerer fint med musik, men kommer lidt til kort med film. Om vi så går et hak op i fysisk størrelse er der, om den fremdeles er at opdrive, Infinity Kappa Sub som fungerer bedre både til musik og film. Går du så ennu et hak op i fysisk størrelse er der SVS PB10-NSD som ligger på niveau med Kappaen til musik, dog med et minus for rumkorrektion, men den er så helt i en klasse for sig til film, og den er også mere nøjaktig med musik som indeholder meget dyb bass som feks Enya o.l. Gladiator soundtracket var feks noget som Kappa subben ikke satte for meget pris på da en del af effektene der kom ned under dens afstemning, og det virket som om den manglet et HP filter, og dermed så blafret elementet helt uden kontrol i de tilfeldene.
Jeg har haft alle disse subbene, så jeg kender de godt. Jeg ville ikke la rumkorrektionen blive afgørende da den kan købes til for 800kr i form af en Behringer DSP1124, og det er samtidig en langt mere avanceret løsning en den der findes i Kappaen.
Det jeg så også ville vurdere er at øge budgetet op til 7000kr, og se nærmere på en SVS SB12-Plus
http://www.lsound.no/nor/index.php?hide=menu&side=arkiv& amp;groupname=Tester&group=691&art=5664 __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil aldrig eje en svs det er da noget l**t min ven har en og den har hen fået bytte 3 gange da den er brandt sammen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 gange? Så har han da i det mindste fået afprøvet servicen riktigt, riktigt godt 
Nu har begge mine SVS subs fungeret fejlfrit, og det er heller ikke mit indtryk at de er mere plaget af fejl end andre merker. Det som er helt sikkert er at det går meget smertefrit at å få byttet dele, eller hele subs sammenlignet med andre merker. jeg har set de lave ting der har vært udenfor garantiperioden gratis, og også et tilfelde hvor fejlen skyldes at subben var tabt ned i marken fra stor højde blev lavet under garanti.
Jo forresten, frontstoffet på min PB10 var defekt, og det fik jeg byttet uden spørgsmål, og uden at behøve og sende det gamle tilbage.
Hvis noget, hvad som helst, går ned med samme fejl? 3 gange så ville jeg nok begynne å se mig om om der var noget ytre påvirkning der førte til at fejlen opstod. Det er lidt som at bytte stempler på en 2 takts motor når fejlen er en defekt pakning på indsuget. Du kan bytte stempler til du bliver blå uden at det hjelper.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Pro laver nogle fine subs i den lidt lave prisklasse, men lige præcis Ace Bass 2 var jeg meget skuffet over. Synes ikke det er til at lave en fornuftig overgang ml. højtt. og sub. Det er altid svært, men jeg fandt det umuligt med Ace Bass 2.
Ta nu nogle subs med hjem og prøv dem!!

__________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Det der med elementets størrelse og hurtighed er en myte som er aflivet optil flere ganger, det er heller elementets konstruktion fremfor størrelsen som sammen med resten af subbens opbygning der bestemmer "hurtigheden".
5000kr med fokus på musik, jeg ville se på Audio Pro Ace Bass 2, den fungerer fint med musik, men kommer lidt til kort med film. Om vi så går et hak op i fysisk størrelse er der, om den fremdeles er at opdrive, Infinity Kappa Sub som fungerer bedre både til musik og film. Går du så ennu et hak op i fysisk størrelse er der SVS PB10-NSD som ligger på niveau med Kappaen til musik, dog med et minus for rumkorrektion, men den er så helt i en klasse for sig til film, og den er også mere nøjaktig med musik som indeholder meget dyb bass som feks Enya o.l. Gladiator soundtracket var feks noget som Kappa subben ikke satte for meget pris på da en del af effektene der kom ned under dens afstemning, og det virket som om den manglet et HP filter, og dermed så blafret elementet helt uden kontrol i de tilfeldene.
Jeg har haft alle disse subbene, så jeg kender de godt. Jeg ville ikke la rumkorrektionen blive afgørende da den kan købes til for 800kr i form af en Behringer DSP1124, og det er samtidig en langt mere avanceret løsning en den der findes i Kappaen.
Det jeg så også ville vurdere er at øge budgetet op til 7000kr, og se nærmere på en SVS SB12-Plus
http://www.lsound.no/nor/index.php?hide=menu&side=arkiv& amp; amp;groupname=Tester&group=691&art=5664
|
|
|
Ja, du har muligvis ret. Det er dog mit indtryk, at i de lavere prisklasser holder den stadig. Som sagt; Jeg kan ske at tage fejl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det bliver nok en k sub eller en dali jeg kommer til af købe kan bare ikke finde ud af om de 1000 kr k suben koster mere er givet godt ud
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
da dine front ht ikke går særlig dybt skal du være opmærksom på ,at den sub du finder skal kunne gå relativt højt uden at blive upræcis,da det er det største problem generelt med div sub
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
k sub går fra 22 til 180 hz er det ikke godt nok
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
er den præcis ved evt 70 hz?.data siger kun hvad den kan gengive,ikke hvordan den gengiver det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved jag ikke hvordan finder jeg ud af det
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
en mindre enhed er generelt bedre til at spille de højere toner,ellers må du spørge i shoppen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det frekvensområdet som langt de aller fleste, 80hz og nedover, bruger deres subs, vil ikke nøjaktighed i de øvre frekvensområdene blive noget problem med mindre subben er utter crap. Den eneste subben jeg har haft som hadde problemer i så henseende var en CW LW12X, men den var også noget l**t uanset hvilket frekvensområde der var tale om.
Concept subben er en billig sub, og det er ikke sikkert at den vil kunne henge med i svingene, men i det minste så har Dali ikke falt for fristelsen for at lave en lille portet sub, noget der generelt er en dårlig ide. Det som er sikkert med Concepten er at den ikke vil kunne levere nogle afsindige lydtryk, et lille lukket kabinet, og et element med kort slaglengde vil helt enkelt føre til det.
Lyden i det øvre frekvensregisteret vil mest bestemmes af overgangen mellem højtalere og sub. Du kan når du har købt en sub forsøge at koble højtalerene fra, og jeg tror du vil blive overrasket over hvor lidt af alle de detaljene i bassen som du hører der kommer fra subben. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en k-sub, og jeg synes den gør det rigtigt fint. Det er klart, at spiller du i et meget stort rum, kommer den til kort (og det gør jeg nok... ).
Kan sagtens anbefale en k-sub herfra - synes det er en god og kraftfuld sub, i en særdeles lækker finish.
/G
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|