Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: sub i stereo set up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

hej der er mange der siger af sub ikke høre til i stereo set up. men alle har jo sub i bilen når de bygger anlæg i den. og der er da mange biler der spiller godt. hvordan kan det være af de kan få dem til af spille så godt med sub vis man ikke kan få en sub til af spille så godt der hjemme i et stereo set up
Til top Vis krsjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krsjo

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

hejsa .. det med at en sub spiller godt i en bil .. er der hvis delte meninger om ...  men jeg har ikke hørt en sub i en bil jeg ville sige spiller godt ...  men hjem til en stue er det en hel anden snak .. efter min mening skal man bruge to for at få det til at blive godt ...  så kan man jo stille sine andre højtaler oven på .. men så er det lige en anden ting .. man skal dele sin front og sub  op med en dele filter .. hvis front højtalerne spiller ned til 50hz og ønsker at få sub til at spille op til 150hz så bliver der noget mærkelig lyd for så hæver du området fra 50 til 150hz  med 3 db .. og det vil ikke lyde godt  det man skal gøre er man dele front ved 150hz. . så  subén tager over  fra 150 hz og ned ad..

så har du et aktivt filter i din forstærker vil der ikke være de store problemer

krsjo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

sub i stereo set up for eller i mod

Til top Vis krsjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krsjo

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid kørt med sub,og efter noget tilpasning/justering(aktiv sub) synes jeg at det lyder lækkert!!

Nogle vil helt klart sige bøvs til sub,og kun køre med gulv H/T,men der er vi jo heldigvis forskellige

Så jeg er for subben!!

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg købte oprindeligt min, for at have et supplement, når vi hørte film, men efter lang tids justeren og banden og flytten rundt, bruger jeg den ofte til musik også.

Har/får du en sub af rimelig kvalitet og er dit lytterum ikke helt håbløst, mener jeg bestemt en sub er stereo-stueren.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Det handler om ikke at misbruge subben. juster den aktive sub så du ikke kan høre den er der, så er det lige som det skal være. Du vil derefter tilgengæld kunne når den ikke er der. Faren ved sub i stereo er at mange bliver tossede i hovedet af at have muligheden for at mærke p1 værternes stemmer runge i gulvet, og det er efter min overbevisning ikke meningen.

Nu skriver du ikke noget om hvilke højtalere du har, men hvis de ikke spiller så godt med i bassen vil jeg absolut anbefale en lille hurtig sub. frem for alt hurtig!

Har selv en Audiopro, der gør det rigtig udemærket.
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes