| Forfatter |
|
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft hvor er der mange Vienna Acoustics højttalere til salg (inklusive mine). Gad vide hvad det skyldes?
1) Rene er en fantastisk købmand og har fået alle os VA købere til at forstå at vi bare MÅ eje Focus Audio eller Avalon.
2) Der er en indbygget biologisk forældelse hos VA. Efter 1-2 år går de til grunde og lyder grimt. Det er vi nogle stykker der har opdaget.
3) Der er gennem de sidst år solgt rigtig, rigtig mange VA og det er derfor kun naturligt at der skal komme nogle på brugtmarkedet fra tid til anden.
4) Opsvinget er kommet til Fyn! Vi kan nu belåne vore huse og ejerlejligheder, så nu vil vi opgradere.
Nogen bud på det rigtige svar?
Mvh Mikke
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler vel grundlæggende om, at der er solgt rigtigt mange af dem?.
De fleste t**ser som dig og mig, har en naturlig "tilfredshedsperiode" på x antal måneder, hvorefter der skal noget nyt spændende til. jeg solgte mine Haydn for en måneds tid siden.
Mvh Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke 3eren er det mest rigtige. Udover at 1eren nok også passer på en del af Jer Vienna ejere? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt for os kober!
Brugt priserne bliver presset mere i bund.
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo fakta, at jo flere sæt der bliver sat til salg på brugtmarkedet, jo bedre bliver prisen for køber.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, jeg synes det er godt at der er rigtig meget Vienna til salg, så kan køber/ejer nummer to af disse super behagelige osv speakers komme ud til endnu flere mennesker der istedet havde valgt noget andet  venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
Det er nemlig rigtig skidt, winter. Det er kun os sælgere, som ved at vi står med guld i hænderne   |
|
|
Jeg kæmper også med at få mine Babies solgt . Folk vil gerne købe men til skambudte priser og guld skal ikke sælges for enhver pris
Kan huske da jeg solgte mine BCG i sin tid. Solgte dem på 2 dage til en meget fornuftig gensalgspris som retfærdiggjorde den kvalitet som vienna befinder sig i.
Men tiden er desværre en anden for Vienna. Vienna bliver idag solgt som nye til elastik priser som varierer så meget at folk ikke vil give noget for dem på brugtmarkedet. Det er fakta og vi kan lige så godt vænne os til det. Surt for os som ynder at skifte ud engang imellem. __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Hold kæft hvor er der mange Vienna Acoustics højttalere til salg (inklusive mine). Gad vide hvad det skyldes?
1) Rene er en fantastisk købmand og har fået alle os VA købere til at forstå at vi bare MÅ eje Focus Audio eller Avalon.
2) Der er en indbygget biologisk forældelse hos VA. Efter 1-2 år går de til grunde og lyder grimt. Det er vi nogle stykker der har opdaget.
3) Der er gennem de sidst år solgt rigtig, rigtig mange VA og det er derfor kun naturligt at der skal komme nogle på brugtmarkedet fra tid til anden.
4) Opsvinget er kommet til Fyn! Vi kan nu belåne vore huse og ejerlejligheder, så nu vil vi opgradere.
Mvh Mikke
|
|
|
Du har enten købt dem på et meget løst grundlag, vel nærmest som et impulskøb, eller du må se i øjnene at det ikke er musikken men noget andet der driver værket
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
alt er godt indtil man har hørt noget der er bedre.... det gælder også for vienna
men de er meget svær at slå til PRISEN.
det er klart hvis man poster sit udstyr 35 gange om dagen blir det aldrig solgt!
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
|
alt er godt indtil man har hørt noget der er bedre.... det gælder også for vienna
det er klart hvis man poster sit udstyr 35 gange om dagen blir det aldrig solgt!
|
|
|
Om du så poster 100 gange om dagen!. Hvad betyder det hvis bare den rigtige køber er der.
Mig bekendt er der kun 1. sæt Baby Grand til salg iøjeblikket __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn: Skarp kommentar! Jeg takker for analysen.
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
God sælger kombineret med en voldsom hype om VA på H4A.... tja det giver jo nærmest sig selv. Nu mangler brugtmarkedet bare, at indrette sig efter princippet om udbud og efterspørgsel. Så finder vi ud af, hvad VA reelt er værd __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
Mulleblop skrev:
|
|
|
|
Om du så poster 100 gange om dagen!. Hvad betyder det hvis bare den rigtige køber er der.
Mig bekendt er der kun 1. sæt Baby Grand til salg iøjeblikket
|
|
|
det er bare useriøst.... jeg tror faktisk nok folk er klar over det er dine ;)
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
God sælger kombineret med en voldsom hype om VA på H4A.... tja det giver jo nærmest sig selv. Nu mangler brugtmarkedet bare, at indrette sig efter princippet om udbud og efterspørgsel. Så finder vi ud af, hvad VA reelt er værd |
|
|
- du har givetvis fat i et par "sandheder"; der HAR været en voldsom hype omkring hvor fantastiske VA er, her på sitet......omvendt er hypen nu ved at gå i selvsving om hvor DÅRLIGE Vienna pludselig er....pludselig så "ved" alle - uden at have hørt dem - hvor "vanvittige dårlige" de er ( hvem sagde - værdiløse - målekurver ? )
Jeg tror at grunden til at man oftere og oftere ser VA til salg, er at der dels ER solgt mange af dem, dels at mange VA købere/ ejere måske nok er lidt "nørdet" som hele tiden higer efter at prøve nyt, hvorfor der nødvendigvis MÅ komme brugte VA til salg.
Men grunden til at mange potentielle VA sælgere ikke kan sælge deres "babies" til hvad de mener "den rigtige pris", er at mange nok har svært ved at gennemskue HVAD den "rigtige brugtpris" skal være grundet de ustandselige "tilbud" ( "elestik-priser" ) fra især Jensens side - men husk lige på hvor meget vi klappede i hænderne da han / Jensen havde "tilbud"; det er de samme som nu "klynker" - og reelt kan vi netop blot vente og se hvad markedet siger; udbud og efterspørgsel skal netop som NadDali siger, nok bestemme prislejet.
'Synes dog at man lige skal holde een ting in mente; at lange "liggetider" på brugte VA samt evt. faldene priser altså ikke siger noget om selve kvaliteten på VA - de spiller altså ikke dårligere af den grund.
Og apropos "hype" og hvad den kan gøre, så kender jeg ikke nogen anden højtaler end Dali Grand som i den grad er blevet hypet herinde på sitet af div. "Hifi-guruer" som Guds ( Dali's ) gave til hifi-foket; jeg faldt også for denne hype og købte et sæt - skulle jeg aldrig have gjort. I direkte sammenligning med VA BCG var lyden fra Grand skingrer og boomy - lidt en CV i forklædning.( ok, måske lidt overdrevet...men alligevel )
Når al dette er sagt/ skrevet, så er jeg selv - som jo er VA ejer - også på jagt efter en afløser - er egentlig HELE tiden i potentiel jagt efter forbedringer til mit anlæg......og glæder mig til at Neeper - formentlig engang i 2008 - får samlet sine nye højtalere sammen, da det godt kunne blive mine afløsere for VA .
Just MY cent
__________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
- Not me ;) 
- nja......jeg er heldigvis så gammel, så min hørelse er åbenbart propotionel med VA forældelse rent lydmæssigt ;) & 
- det er sandt...vi er mange med dårlig hørelse....som ikke kan læse målekurver 
- er det det ??.....vil det sige at I nu kan optage pantebreve mod indfrielse af veksler og Jordlodder 
Mvh Mikke
|
|
|
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Hej Mikke..
Jeg kan selvfølgelig kun svar for min egen del på nedenstående spørgsmål 
Tror ikke det årsagen. Vi skal nok passe på med at tillægge Jensen alt for stor magt her. Men faktum er at han har nogle fede og spændende produkter. Og han tør bringe nyt til lille DK ! Jeg håber og tror de fleste vælger ud fra egen præference, behov samt smag. Kan selvfølgelig kun svare for mig selv. Da jeg kontaktede Jensen havde han egentlig ikke planer om at tage FS788 ind i shoppen. Jeg var for egen regning klar til at købe dem.. Tage en chance ud fra alt det positive jeg havde læst. Helt og holdent min beslutning- ikke Jensens da han heller ikke havde hørt dem ved hjemtagelsen !... Syntes selv det er sjovt at prøve nyt og tør godt selvom størstedelen af hifi-interessede i DK ikke har hørt det inden. Det er det som, for mig, gør denne hobby ekstra sjov og spændende
Udover det solgte jeg udelukkende mine Strauss da jeg følte et mindre sæt ville passe bedre til min stue samt behov. Skiftede dem som sagt heller ikke fra den ene dag til den anden. Der er mange årsager til videresalg hvilket man bør tænke på inden kritiken får frit løb. Det gør jo ikke VA til en ringere højttaler idag at nogle vælger at sælge.. Tværtimod !! Intet er sort/hvidt 
Jamen her ved vi to bedre.. VA laver nogle RIGTIG gode højttalere. Syntes også dine Mahler bliver solgt ALT for billigt. Havde sgu slået til hvis jeg havde pladsen
Skambyderne er vel stadig på banen alligevel. Kan godt forstå at man prøver, at opnå den bedste mulige handel for såvel køber/sælger. Fair nok. Syntes blot at der en en del som mangler den sunde fornuft på brugtmarkedet. I dagens Danmark har man glemt det gode mundheld "At der hører to til en god handel"... Ja, ja det er købers marked, men det er stadig ham med grisen der bestemmer prisen
Selvfølgelig. Det er ikke kun et særsyn for VA. En del har jo også udskiftet til fordel for enten større eller mindre modeller i VA´s program.
Nu arbejder jeg selv i et sekment med forbrugsgoder i den tungere, prissatte ende. Jo, det er sikkert også en del af forklaringen at forbruget rider på den store bølge pt. Der er generelt lidt større råderum samt investeringsvillighed hos den enkelte. Og det smitter også af på bla. hifi og eks. møbelbranchen.
Mvh Mikke |
|
|
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
VA i hvert fald de modeller jeg har hørt lyder fantastisk behageligt og lækkert første gang man hører dem. Synes dog "imponator-effekten" falder ved flere lytninger.
Måske bliver nogle VA-kunder lidt trætte af disse højttalere som gerne vil behage både lydmæssigt og på udseendet?!... __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte Vienna Beethoven. Svært farvede. Bekræftet af målinger: området omkring øvre delefrekvens slap de ikke godt fra. God grund til udsalg.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carloss skrev:
VA i hvert fald de modeller jeg har hørt lyder fantastisk behageligt og lækkert første gang man hører dem. Synes dog "imponator-effekten" falder ved flere lytninger.
Måske bliver nogle VA-kunder lidt trætte af disse højttalere som gerne vil behage både lydmæssigt og på udseendet?!... |
|
|
de lyder bare super super fedt og så er de f.... flotte  Jeg overvejer at udskifte mine Vienna højttalere,, men det er så til fordel for en større model i samme mærke, hehe... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |