| Forfatter |
|
valentin Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg havde egentligt regnet med at jeg skulle have et par SA1280 MKII i Bøg, men så var jeg inde ved Expert de var af den mening at, de nye modeller så som SA1550 og SA1750 var mere åben og dynamisk med en over vægt til SA1750 som jo også er den dyreste. Nu er jeg så kommet i tvivl om hvad der er er bedst for mig at købe. Jeg vil jo selvfølgelig ikke af med flere penge end der er nødvendigt, for at få en god lyd. Derfor vil jeg gerne have nogle af Jer Skrappe Gutter som kender til System Audio til komme med en vurdering, inden jeg tager en beslutning om et køb.
Mit anlæg består af: Reciver: Harman Kardon AVR 645 CD-Player: Sony XA3ES DVD-Player: SonyDVP-NS730P HD optager: Sony RDR-HX720
Front: Ingen ( Her mangler jo noget ik ) Center: Jamo 200 Bag: &n bsp; SA210
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. kan ikke umiddelbart komme med en sammenligning af højttalerne, men har noget erfaring med 1280mk2. jeg skulle bruge et sæt højttalere til omkring 6000 kr. og de faldt umidelbart i min smag. men der gik ikke lang tid før jeg valgte at skille mig af med dem igen. det er en af de mest uangegeret højttalere jeg nogensinde har lyttet på. lige gyldigt hvad jeg smed på af musik, var det fuldstændig dødt at lytte på. så hvis du får mulighedden for at låne dem over længere tid, vil jeg klart anbefale det. i starten var jeg meget begejstret, men sådan er det vel med nyt. istedet har jeg nu epos m15 og sonus faber minuetto. skifter lidt imellem dem. meget mere liv. meget mere musik. selv kæresten var enig.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. jeg vil give eag1 helt ret i af de spiller super til at starte med .. men som tiden går bliver man træt af dem .. jeg har selv haft 1550 dem har jeg lige solgt har haft dem i 3 år... men det er svært .. hvilket musik lytter du meget til ..???? men ved ikke om det er fordi man kræver mere og mere hvad lyd angår.. jeg var rundt og lytte til meget forskelligt .. men fandt intet .. så er i gang med at bygge selv ..
held og lykke med dit valg
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt 1250'er evt? Den tid jeg havde dem var jeg sgu imponeret over al den lyd de kunne producere... Og så er de jo også ret så billige efterhånden..
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad jeg ved af .. så er 1550 afløser for 1250.. det jeg mener der lavede om var at flytte diskanten en plads tak op...
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
| Hej. kan ikke umiddelbart komme med en sammenligning af højttalerne, men har noget erfaring med 1280mk2. jeg skulle bruge et sæt højttalere til omkring 6000 kr. og de faldt umidelbart i min smag. men der gik ikke lang tid før jeg valgte at skille mig af med dem igen. det er en af de mest uangegeret højttalere jeg nogensinde har lyttet på. lige gyldigt hvad jeg smed på af musik, var det fuldstændig dødt at lytte på. så hvis du får mulighedden for at låne dem over længere tid, vil jeg klart anbefale det. i starten var jeg meget begejstret, men sådan er det vel med nyt. istedet har jeg nu epos m15 og sonus faber minuetto. skifter lidt imellem dem. meget mere liv. meget mere musik. selv kæresten var enig. |
|
|
Det kan jeg ikke nikke genkendende til, jeg har selv SA1280MKII de spiller meget dynamisk i mit setup, har overhovdet ingen planer om at skifte dem ud.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki .. så er det da bare super .. så er det nok den model han skal vælge .. den koster ikke så meget mere 3000 pr stk...
|
| Til top |
|
| |
FunkyMan Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| oki .. så er det da bare super .. så er det nok den model han skal vælge .. den koster ikke så meget mere 3000 pr stk... |
|
|
Må jeg spørge om, hvor du har set den dem til 3k/stk?
|
| Til top |
|
| |
valentin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan jo godt se at der er lidt modgang mod System Audio højtalerne, jeg har fået fortalt om en som havde et rigtigt dyrt setup (ikke Sa højtalere) og alle var imponeret over hvad anlæget formåede, så flyttede han til et nyt hus og derefter ændrede hans anlæg sig til at spille meget ringere. Kan det også være tilfældet med Jer gutter som har en dårlig oplevelse med SA højtalerne. Solvin har jo en anden opfattelse, men jeg ved jo ikke hvad i har til at trække Jeres højtalere. Men jeg vil gerne høre om der nogen som evt. har prøvet nogle af ovenstående i en AB test eller anden form for lytning
|
| Til top |
|
| |
valentin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
FunkyMan skrev:
lille_smed skrev:
| oki .. så er det da bare super .. så er det nok den model han skal vælge .. den koster ikke så meget mere 3000 pr stk... |
|
|
Må jeg spørge om, hvor du har set den dem til 3k/stk?
|
|
|
Det kan man i Expert SA 1280MKII 2999kr. pr. stk.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. jeg har flytte 2 gang med min sa højtaler .. da jeg fik en stue på 40m2 gik det helt galt for dem .. ved ikke om det er størrelsen har nogen betydning.. men jeg er gået af med min sa 1550 .. de lød kedelige og unaturlige .. jeg har prøver nogle forskellige forstærker .. der kom lidt mere liv i dem med et effekttrin men ikke nok ... så nu er de væk...
|
| Til top |
|
| |
valentin Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| hejsa .. jeg har flytte 2 gang med min sa højtaler .. da jeg fik en stue på 40m2 gik det helt galt for dem .. ved ikke om det er størrelsen har nogen betydning.. men jeg er gået af med min sa 1550 .. de lød kedelige og unaturlige .. jeg har prøver nogle forskellige forstærker .. der kom lidt mere liv i dem med et effekttrin men ikke nok ... så nu er de væk... |
|
|
Ja der kan man bare se, spillede de så ikke ok der hvor du kom fra??
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
valentin skrev:
lille_smed skrev:
| hejsa .. jeg har flytte 2 gang med min sa højtaler .. da jeg fik en stue på 40m2 gik det helt galt for dem .. ved ikke om det er størrelsen har nogen betydning.. men jeg er gået af med min sa 1550 .. de lød kedelige og unaturlige .. jeg har prøver nogle forskellige forstærker .. der kom lidt mere liv i dem med et effekttrin men ikke nok ... så nu er de væk... |
|
|
Ja der kan man bare se, spillede de så ikke ok der hvor du kom fra?? |
|
|
det ved jeg ikke helt .. kunne ikke så godt give dem så meget gas .. for der boede jeg i lejlighed.. men jeg ikke bytte med det jeg har nu .. for det spiller meget mere åben ... se her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51369&P N=1
|
| Til top |
|
| |