Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega VE + Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zappy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er i gang med at etablere en minibiograf for en skole. Jeg har allerede projektor og DVD. Lokalet er lidt stort og jeg overveje at købe disse højttalere:

CERWIN-VEGA VE-5M som baghøjttalere
CERWIN-VEGA VE-5C som centerhøjttaler
CERWIN-VEGA VE-8F som fronthøjttalere
Desuden planlægger jeg at anskaffe en Denon AVR-1306

Det er vigtigtere for mig at få noget, der kan spille rummet op og give en god effekt end noget der give en perfekt lyd.

Er der nogen, der vil kommentere mine valg inden jeg køber ind?

Til top Vis zappy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zappy Besøg zappy's Websted

sjellest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke alverdens om højtalere men har den opfattelse at Cerwin Vega giver en meget "techno" agtig lyd... Du må kun tag det jeg siger som vejledende for jeg har ikke selv nogen erfaring med noget ... Men måske ville dali være bedre til en lidt mere alsidig lyd?
En af min storebrors venner har et anlæg med denon forstærker og Dali ht'er og det lyder fedt... Men det du skal tage ned i HIFIklubben de guider en rigtig godt...

Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
Til top Vis sjellest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjellest

zappy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Med mit egen ringe kendskab til CV vil jeg give dig ret i at lyden måske er bedre egnet til "bulder og bas". Mit problem er økonomien. Jeg har brug for så meget lydstyrke som muligt til få penge. Det var derfor jeg udså mig CV.

Til top Vis zappy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zappy Besøg zappy's Websted

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Så skal du helt sikkert tage Cerwin Vega, der er ingen tvivl!..

En skole, så er de jo ligeglade med hvor "pæn" lyden er, så skal de bare være høj!:.

Altså hvis jeg var dig, ville jeg købe nogle lidt større ht'er, men nu ved jeg ikke hvor stort dit rum er???.. men så var jeg nok ude i noget CV AL-750 eller 1000..Så får du helt sikkert nogle glade elever!..

Zirio's Cinema

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

sjellest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

hvad med JAMO? de skulle være temmelig billige? Jeg har et par jamo af de små (90w) og de spiller fint til fester hvor der virkelig bliver spillet igennem...

Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
Til top Vis sjellest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjellest

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Nu spænder i kr*ftedme hjelmen!  Nu bliver jeg sku lidt vred...

2 stk. Cerwin Vega VE-8F koster 2.000 kr. = Det kan du få et sæt Dali 850 for!
2 stk. Cerwin Vega VE-5M koster 800 kr. = Det kan du få et sæt Dali 104 for!
1 stk. Cerwin Vega VE-5C koster 1.200 kr. = Det kan du få en Dali SC-7 for!

Du kan endda få Dali SC-7 og Dali 104 til ca. 1.000 kr. samlet! Så kan du jo bruge den ekstra tusse på en større forstærker...

Der kan du jo så ende med at købe en forstærker med flere end 5 kanaler og f.eks. udskifte centeren med et par Dali 104 mere og så bruge den anden højttaler bagved!

Der er MANGE flere muligheder på et godt og ikke mindst bedre surroundsystem, nu har jeg blot givet et lille eksempel!

zappy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Nu håber jeg ikke at jeg har skabt splid blandt forummets deltagere - det var aldrig min hensigt.

CV, Jamo og Dali. Sidstnævnte lyder særligt interessante, men jeg er ikke i stand til af finde hverken data eller priser på de nævnte modeller.

Jeg fornemmer en vis form for "religiøsitet" når det kommer til de forskellige mærker. Det er vel naturligt. Jeg er dog særdeles glad for de forslag om kommentarer, der kommer. Tak for det.

Rummet, jeg skal "spille" op med solid filmlyd er ca. 5 x 10 m. og jeg regner med mellem 20 og 30 tilskuere. Det er derfor jeg søger noget med lidt kapow - fremfor kvalitet.

Igen, tak for jeres forslag som jeg naturligvis studere nærmere inden jeg investere.

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:

Du kan endda få Dali SC-7 og Dali 104 til ca. 1.000 kr. samlet! Så kan du jo bruge den ekstra tusse på en større forstærker...

Der kan du jo så ende med at købe en forstærker med flere end 5 kanaler og f.eks. udskifte centeren med et par Dali 104 mere og så bruge den anden højttaler bagved!

Der er MANGE flere muligheder på et godt og ikke mindst bedre surroundsystem, nu har jeg blot givet et lille eksempel!

Hmm... 

Vil klart mene at du skal finde et højtaller system med høj følsomhed, og der kan man vist ikke undgå vega.

Men tag da ned og lyt på det. Syntes desværre ikke DENON recievere har særlig mange krafter, men det går jo nok, hvis du har en følsomhed pænt over de 90dB!

Skal det være nyt?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

zappy skrev:

Nu håber jeg ikke at jeg har skabt splid blandt forummets deltagere - det var aldrig min hensigt.

CV, Jamo og Dali. Sidstnævnte lyder særligt interessante, men jeg er ikke i stand til af finde hverken data eller priser på de nævnte modeller.

Jeg fornemmer en vis form for "religiøsitet" når det kommer til de forskellige mærker. Det er vel naturligt. Jeg er dog særdeles glad for de forslag om kommentarer, der kommer. Tak for det.

Rummet, jeg skal "spille" op med solid filmlyd er ca. 5 x 10 m. og jeg regner med mellem 20 og 30 tilskuere. Det er derfor jeg søger noget med lidt kapow - fremfor kvalitet.

Igen, tak for jeres forslag som jeg naturligvis studere nærmere inden jeg investere.

Her drejer det sig jo ikke om "flot" eller "pæn" lyd. men der skal bare noget gang i den også er Cerwin Vega rigtig godt til prisen.

Dog vil jeg sige at et rum af den størrelse plus så mange menesker så er de højttallere noget for små.

12" eller 15" som front vil gøre forskellen. baghøjttalere og center kan man så se lidt letter på.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Tusindfryd
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Tag dog og kigge ind til aage.dk og se lidt nærmere på deres PA-systemer, det skulle nok kunne spille et stort rum op....og så er de hamrende billige.

http://www.aage.dk/

Til top Vis Tusindfryd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tusindfryd

zappy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Det vælter jo en med gode råd og forslag. Mange tak.

Til Stylah: Ja det skal være nyt. Det hænger sammen med offentlig økonomi.

Mit budget lyder på 6-8000,- til forstærker og HT.

KoRzMaTicZ
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbelt profil.

Bruger siden: 30 Marts 2007
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:

tjek den blå avis sømand, du kan ikke få dem til 2000. desuden er dali 850 meget fine i lyden ( har selv haft dem ) og han vil gerne spille højt for så lidt penge som muligt... så er det sgu da alt andet end 850 han skal ha

og prøv så lige at få styr på aggressionerne skipper skræk

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Til et rum på 50 m^2 vil jeg mene at du skal have fat i nogle større fronter. Som blev nævnt tidligere, så find noget med 12"-15" enheder istedet for sølle 8"...

CV er egentligt nok et meget godt bud, lav pris, høj følsomhed= mange dB for få penge, og det kan folk ikke benægte!

Af forstærker bør du nok finde noget kraftigere end AVR-1306 - eller kombinere med en effekt til minimum fronterne.

Har du mulighed for at købe brugt (uden garanti?)

Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

KoRzMaTicZ skrev:

Makrelsalat skrev:
Nu sp�nder i kr*ftedme hjelmen!  Nu bliver jeg sku lidt vred...

2 stk. Cerwin Vega VE-8F koster 2.000 kr. = Det kan du f� et s�t Dali 850 for!
2 stk. Cerwin Vega VE-5M koster 800 kr. = Det kan du f� et s�t Dali 104 for!
1 stk. Cerwin Vega VE-5C koster 1.200 kr. = Det kan du f� en Dali SC-7 for!

Du kan endda f� Dali SC-7 og Dali 104 til ca. 1.000 kr. samlet! S� kan du jo bruge den ekstra tusse p� en st�rre forst�rker...

Der kan du jo s� ende med at k�be en forst�rker med flere end 5 kanaler og f.eks. udskifte centeren med et par Dali 104 mere og s� bruge den anden h�jttaler bagved!

Der er MANGE flere muligheder p� et godt og ikke mindst bedre surroundsystem, nu har jeg blot givet et lille eksempel!

tjek den bl� avis s�mand, du kan ikke f� dem til 2000. desuden er dali 850 meget fine i lyden ( har selv haft dem ) og han vil gerne spille h�jt for s� lidt penge som muligt... s� er det sgu da alt andet end 850 han skal ha

og pr�v s� lige at f� styr p� aggressionerne skipper skr�k

Det er fint du kan få dem i den blå avis, men hvis du læser hvad manden skriver, så står der altså at det skal være NYT

KoRzMaTicZ
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbelt profil.

Bruger siden: 30 Marts 2007
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
KoRzMaTicZ skrev:

Makrelsalat skrev:
Nu sp�nder i kr*ftedme hjelmen!  Nu bliver jeg sku lidt vred...

2 stk. Cerwin Vega VE-8F koster 2.000 kr. = Det kan du f� et s�t Dali 850 for!
2 stk. Cerwin Vega VE-5M koster 800 kr. = Det kan du f� et s�t Dali 104 for!
1 stk. Cerwin Vega VE-5C koster 1.200 kr. = Det kan du f� en Dali SC-7 for!

Du kan endda f� Dali SC-7 og Dali 104 til ca. 1.000 kr. samlet! S� kan du jo bruge den ekstra tusse p� en st�rre forst�rker...

Der kan du jo s� ende med at k�be en forst�rker med flere end 5 kanaler og f.eks. udskifte centeren med et par Dali 104 mere og s� bruge den anden h�jttaler bagved!

Der er MANGE flere muligheder p� et godt og ikke mindst bedre surroundsystem, nu har jeg blot givet et lille eksempel!

tjek den bl� avis s�mand, du kan ikke f� dem til 2000. desuden er dali 850 meget fine i lyden ( har selv haft dem ) og han vil gerne spille h�jt for s� lidt penge som muligt... s� er det sgu da alt andet end 850 han skal ha

og pr�v s� lige at f� styr p� aggressionerne skipper skr�k

Det er fint du kan få dem i den blå avis, men hvis du læser hvad manden skriver, så står der altså at det skal være NYT

sømand, vi må da gå ud fra at "makrelsalat" mener at han skal købe dalierne brugt, da dali 850 er over 10 år gammel og ikke kan købes fra ny af mere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes