Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af forstærker (vienna baby grand) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 04 April 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Jeg har købt et par Vienna Beethoven Baby Grand og i den forbindelse pønser jeg på, at opgradere min forstærker.


Jeg er nysgærrig om hvad andre Vienna ejere har erfaringer med?
Hvilke forstærkere bør jeg gå ud og høre? er det eventuelt nogle forstærkere jeg skal gå langt uden om?

Hilsen
Bo Larsen
Til top Vis lrsn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lrsn
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 April 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Det umiddelbart vigtigste efter min mening er at finde en der er strømstærk eftersom VA er kendt og berygtet for at være stride at drive.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 04 April 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

lrsn skrev:
Hej allesammen,

Jeg har købt et par Vienna Beethoven Baby Grand og i den forbindelse pønser jeg på, at opgradere min forstærker.


Jeg er nysgærrig om hvad andre Vienna ejere har erfaringer med?
Hvilke forstærkere bør jeg gå ud og høre? er det eventuelt nogle forstærkere jeg skal gå langt uden om?

Hilsen
Bo Larsen


hej med dig,
jeg har et sæt Vienna Baby grand (dejlig højttaler by the way). Jeg har haft følgende tilsluttet:

Thule 250b int.

Rotel 991 rc + pp5 rb

Roksan M integrated

Krell kav 400 xi

Af de fire var det faktisk thulen der havde bedst styr på baby grand "set" med mine øre, hehe...
De andre nævnte amps kan også godt bruges, selv Roksan M integrated der kun har 2x85 watt var det vist. Det er da rigtigt, at jo mere power bag, jo bedre.
Idag kører jeg så med en Krell kav 400xi der er en del dyere end de andre ovenstående.


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 04 April 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 2 forstærkere spændt for mine Baby Grand; en Pathos Classic One og nu en BOW ZZ One. Og min erfaring er også at strøm er vigtere end watt:

Pathos'en smider ca. 120-130 i 4 Ohm og den havde pænt styr på Baby Grand, omend mere kontrol i bunden kunne ønskes.

Bow ZZ One leverer vist nok kun 75w i både 8 og 4 Ohm, men den har faktisk mere styr på bunden end Pathos'en.

- derudover er der naturligvis spørgsmål om lydkvaliteten, klangen, osv. Det nytter jo ikke med en masse watt/strøm hvis man ikke kan lide lyden af forstærkeren.



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 04 April 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Må give mn1974 ret i at Thule 250 spillede super med BabyGrand

Flere herinde er fans af kombinationen Primare og Vienna BG - så den ville jeg da også prøve hvis jeg var i dine sko.

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 04 April 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Må give mn1974 ret i at Thule 250 spillede super med BabyGrand

Flere herinde er fans af kombinationen Primare og Vienna BG - så den ville jeg da også prøve hvis jeg var i dine sko.

Det kan jeg i hvert fald anbefale. Jeg har selv haft Baby Grand med en lille 70 watts Primare I20. Det spillede fint. Havde så en Audia Flight One på senere hen. Det var bedre. Men også tre gange så dyrt.

Primare og Vienna er godt sammen. Jeg ved da også, at Vienna bruger Primare til messer og lignende.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes