Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali concept & Nad, hjælp til en begynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg skal snart ud og købe nyt anlæg, jeg har ik den vilde forstand på det. Jeg vil bare have ordentlig lyd, til nogenlunde rimelige penge. (Max 15-20.000)
Og for de penge vil jeg gerne have en forstærker, 2 gulvhøjtalere, kabler & cd-afspiller. Hvis det kan lade sig gøre.

Jeg har bestemt mig for at skifte mit nuværende sorround-sæt ud med noget stereo, da jeg stort set kun hører musik.
Jeg hører hiphop og jeg vil gerne have så god og rent lydbillede som muligt for pengene.
Jeg bor stadig hjemme, har et værelse på knap 20kvm.
Men når jeg snart flytter hjemmefra, vil jeg helst ikke ud og investerer i nyt en gang til.
Jeg har kigget på et sæt Dali concept 10 højtalere, og en NAD c372 forstærker. Det syntes jeg virker som fint udstyr, til nogenlunde priser. Jeg er specielt glad for Dali da det er et dansk mærke og jeg kan godt lide udseendet på concept`en.

Men jeg har så også læst på flere danske forum`s at folk mener at NAD og Concept ikke er en god cocktail ? Det ville jeg gerne have jers meninger om ?

Jeg har brug for en forstærker som kan kobles til en cd-adspiller, pcen og meget gerne tv`et også. Jeg aner ikke om NAD`en opfylder det, det håber jeg i vil hjælpe mig med.
Hvis i har forslag til andre mærker/modeller, hvor jeg får mere for pengene. Og som bedre opfylder mine krav, er i mere end velkomne til at komme med forslag.

Jeg skal også have en ordentlig cd-afspiller som også meget gerne skulle ligge inden for budgettet. Den regner jeg dog med at vente en månedstid eller to med.
Her har jeg virkelig også brug for lidt hjælp.
Efterfølgende skal jeg have nyt lydkort, hvilket nok ikke kan lade sig gøre inden for budgettet.

Jeg skal ud og lytte en af de nærmeste dage hos hifi-klubben. Men jeg vil gerne have jeres mening med, så jeg har lidt mere at forholde mig til !

Jeg ved ikke om emnet er placeret rigtigt, hvis ikke håber jeg der er en flink admin der vil flytte det for mig !

På forhånd mange tak !

Til top Vis Justix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justix

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Classic er nedsat med omkring 50% i øjeblikket hos ardency audio http://www.ardency.adr.dk/. De har en Classic No 6.6B til 7k nedsat fra 14k på 2x160 watt i 8 ohm. Den ville jeg se på hvis jeg var dig, jeg tror den er bedre end Naden, uden at vide det godt nok. Du kan også få en Classic No 01.b cd-afspiller nedsat fra 5800 til 3k mener jeg. Jeg har begge dele og er utroligt godt tilfreds, jeg har et sæt Dali 850 som er på samme størrelse som C10, og de bliver holdt i et jerngreb. Bassen er kontant og fast. Jeg mener jeg har beskrevet lyden i min tråd som du kan finde vha. linket i min signatur. Jeg kan bare ikke huske hvilken side du skal kigge på, men det er der hvor der er billeder af Classicen, mener det er 3 eller 4. Hvis du har mod på at købe brugte højttalere kan du virkeligt få meget ud af dine penge, da højttalere generelt set ikke bliver nedslidte.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Tak for dit hurtige svar :) Clasicen har jeg også tænkt på.
Jeg tænkte bare på hvor høj kvaliteten er når den er kinesisk.
Ved godt normal prisen har været så meget højere.

Jeg vil også gerne kunne købe det hos hifi-shoppen. Det er ikke et must, men den ligger tæt på mig og så kan jeg samtidig få lidt vejledning.

Jeg vil gerne høre folks mening om classic vs Nad ?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Tjah, de Kinesere er altså kommet efter det! Et andet alternativ kunne være Cayin 153B som virkelig, virkelig spiller godt! Langt bedre end C372 synes jeg. Derudover lyder den også kraftigere end den NAD. Classic No. 01B et være et godt match til den synes jeg.

Jeg kan se at du bor i østjylland, så vill det jo være nærliggende at smutte ind til hifiklubben i nørregade da de både forhandler NAD og Cayin 153B. Så kan du lytte på de to overfor hinanden!

DLS R55 ville være et godt bud på en matchende højttaler synes jeg. Den er ikke så stort men spiller rigtig godt.

Men overvej det.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hvad koster en Cayin 153b, jeg kan ikke rigtig finde andet end billeder af den ? Og kan det klare mine krav med tilslutning til pc, Dali concept 10 osv ?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Justix skrev:
Hvad koster en Cayin 153b, jeg kan ikke rigtig finde andet end billeder af den ? Og kan det klare mine krav med tilslutning til pc, Dali concept 10 osv ?

Jeg tror godt at den kan klare en Concept 10, men det ville næsten være synd at tilslutte den en C10, for den Cayin er så meget bedre! Se den på www.interceptor.dk

Den koster 6.5 hos hifiklubben i nørregade, men jeg tror måske at Expert i varde har taget en portion mere af dem hjem til 5.5 k

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Okay. Hvilke højtalere skal jeg så kigge efter ? De skal ligge deromkring de 35-4000 kr stykket ?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg nævnte jo DLS R55. Jeg har ikke hørt bedre i prisklassen end dem. De leverer jo naturligvis ikke det samme lydtryk som C10, men spiller klasser bedre.

www.dls.se 

www.tapeconnection.dk

R66 er der også mange der overvejer, men selvom den er større, er den ikke lige så god som R55.

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ja okay. Umiddelbart ser de meget små ud, men hvad ved jeg.

Jeg vil jo også gerne have en rigtig solid bas når jeg hører mest hiphop !

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 April 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Jeg nævnte jo DLS R55. Jeg har ikke hørt bedre i prisklassen end dem. De leverer jo naturligvis ikke det samme lydtryk som C10, men spiller klasser bedre.

www.dls.se 

www.tapeconnection.dk

R66 er der også mange der overvejer, men selvom den er større, er den ikke lige så god som R55.

Vil bestemt ikke mene at det er en højtaller der egner sig til hiphop. Der mangler punch! Tror måske du har fat i noget af det rigtige med Concept 10'erne, men ud og brug ørene ;)

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Mastervol skrev:

www.dls.se 

www.tapeconnection.dk

Vil bestemt ikke mene at det er en højtaller der egner sig til hiphop. Der mangler punch! Tror måske du har fat i noget af det rigtige med Concept 10'erne, men ud og brug ørene ;)

Tjah... Det kommer jo an på hvad punch betyder for en. R55 har i hvert fald et meget mere præcist og tørt punch selvom C10 naturligvis er meget mere voldsom men mere ukontrolleret i sine udfoldelser.

Men igen, du bor jo i nærheden, så ud og lyt :)

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ned og lytte nu her, hvem ved om jeg får noget med hjem :)
Hvis ikke har jeg da ihvertfald stadig brug for lidt hjælp :)

Jeg havde først kig på c8`eren og c10`eren på grund af basserne fordi jeg hører hiphop, men aner som sagt intet om det. Nu må jeg se hvad jeg finder ud af.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 07 April 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

hejsa .. jeg vil helt klart vente til du er flyttet ... og se  hvad du har af plads til dine højtaler .. for en højtaler kræver meget luft omkring sig.. så hvis du flytter ind  en lille lejlighed hvor højtaler ikke kan få luft nok .. bliver lyden ikke særlig go at lytte til ....

så jeg vil da helt klar vente til du ved hvad du skal spille i ... men du kan selvfølgelig godt gå ud at lytte... .. men et andet råd .. det med at lytte ved en forhandler er en ting .. men du skal have mulighed for at kunne få lov at låne lyden med hjem .. for.. så finder ud at om højtaler passer til dit rum dine møbler og sådan ... 

for en højtaleren kan lyde vildt godt ved en forhandler .. for der får dem meget plads .. ingen møbler til at bryde lyden..

held og lykke til dig 

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hej lille_smed. Det er en go ide du har dig der.
Men det kan jeg simpelthen ikke vente på, jeg hører musik på noget gammelt sony sorround anlæg.
Der kan gå 3 måneder og der kan gå 1½ år før jeg flytter !
Og den lyd jeg har nu kan jeg ikke leve så længe med !

Jeg overvejer også at låne noget grej med hjem idag. Nok noget dali, så får jeg også lidt afklaring. Det er vel intet problem i hifi-klubben ?

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

det kan jeg ikke udtale mig om .. da jeg ikke har handler der ... .. det er ved at være en  3 år siden  sidste har købt  nyt...  det gik jeg helt fra da  jeg ikke kunne finde den lyd jeg gik efter .. så er der kun en mulighed tilbage .. byg selv...     hvis du vil ud og bruge penge nu .. så syntes jeg du skal købe noget brugt .. så kan du sælge det igen hvis det ikke passer ind i den nye run du finder dig .. så taber du ikke vildt meget på det da du ikke selv har giver meget for det ..... .. du kan godt lytte ved en forhandler.. og finde den højtaler du kan lige og finde den brugt .. det kan forhandleren ikke gøre så meget ved

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Nej selfølgelig. Jeg ville bare helst handle ved forhandler fra nyt da jeg ingen forstand har på tingene. Og derved også kunne få garanti på tingene !

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

du  kan se lidt på dem  her .. de spiller  ok .. tror de vil passe til det musik du  høre

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=40340

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Ja okay. Tak for det, dog ligger odense for langt væk. Jeg bor i randers.
Jeg vil også gerne have pæne ting, og så blir det endnu sværere at finde noget brugt.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

nej det gør det  ikke .. det kommer helt an på hvordan personen har  behandlet det .. jeg har da lige solgt mine  sa 1550 .. de var da pæne  .. havde en enkelt ris  ikke noget man kunne se uden at komme tæt  på ...

Justix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Nej okay ! Men igen, jeg vil købe nyt. Så jeg kan få flotte ting, garanti, og den vejledning jeg mangler så meget !

Det ville være noget helt anden hvis jeg kendte personen. Men jeg kender ingen hifi entusiaster :)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes