Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 08:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avance Dana (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har godt set at der tidligere er skrevet noget om denne højtaler, men vil gerne vide lidt mere om den og evt. hvis nogle ved hvor man kan finde billeder af den på nettet. Den model jeg snakker om, er den originale fra 1994...

Har forelsket mig lidt i Bobingarod-udgaven, synes den er skide flot. Har fundet et sæt i den blå, men der står at det er en "Peter Rahbek"-udgave.....hvad vil det sige helt nøjagtigt??? Sælger skriver:

Avance Dana Peter Rahbek spec., Bobinga-rod, Fantastisk smukke, bestykket m.4-ohms specialudg. af 18W(8545 m.ekstra lang svingspole samt Revelator-diskant. Skal høres!

Så vidt jeg ved havde den originale da en Dynaudio Esotar-diskant! Vil det være bedre at gå efter en standard udgave?

Håber nogen kan hjælpe....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Fandt lige et link til dig hvor du kan skrive til Avance http://www.avance-international.com/write_us_frameset.html

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jeg synes "standard" udgaven spiller forrygende. Har aldrig oplevet så stor lyd fra en højttaler på den størrelse. Har selv haft et sæt for ikke så længe siden i fugleøjefiner. De stod som nye, fik sættet for 3000,- ... det vildeste røverkøb!

Jeg har godt set det sæt i DBA du omtaler, det har været til salg meget længe, folk er meget forsigtige med at købe modificerede højttalere. Jeg ville aldrig gå ud og købe det sæt inden jeg havde lyttet seriøst på den originale udgave inden. Desuden er prisen nok skruet lidt for meget op på det sæt, indgreb som han har lavet plejer ikke at gavne prisen, uanset hvordan de lyder.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus,

Kan godt ske man skal vente lidt, og se om der skulle dukke et sæt i den originale udgave. Syntes også selv at prisen lød lidt pebret...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo

Jeg ville også satse på et par nye, det sæt jeg ejer nu er mit andet og de giver en fantastisk lyd til pengene. Jeg vil mene at et sæt velhoædte skal gå til mellem og 3-4000.

Rasmus hvis du nogensinde vil sælge dropper du lige en mail, jeg ville dræbe for et sæt i ahorn...

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

guru skrev:

Rasmus hvis du nogensinde vil sælge dropper du lige en mail, jeg ville dræbe for et sæt i ahorn...

De gik desværre allerede afsted for nogle måneder siden.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej Guru,

Når du skriver at jeg skal satse på et sæt nye, mener du så et sæt i original stand???

Er der ellers nogle der kan skrive lidt om deres erfaringer med disse dana'er...???

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Den originale Dana er bestykket med Scan Speak 8545 og Dynaudio Esotec 260D.

Den Rahbek model ville jeg ikke røre ! - prøve at finde et sæt i original stand.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Hejsa,

Jeg har godt set at der tidligere er skrevet noget om denne højtaler, men vil gerne vide lidt mere om den og evt. hvis nogle ved hvor man kan finde billeder af den på nettet. Den model jeg snakker om, er den originale fra 1994...

Har forelsket mig lidt i Bobingarod-udgaven, synes den er skide flot. Har fundet et sæt i den blå, men der står at det er en "Peter Rahbek"-udgave.....hvad vil det sige helt nøjagtigt??? Sælger skriver:

Avance Dana Peter Rahbek spec., Bobinga-rod, Fantastisk smukke, bestykket m.4-ohms specialudg. af 18W(8545 m.ekstra lang svingspole samt Revelator-diskant. Skal høres!

Så vidt jeg ved havde den originale da en Dynaudio Esotar-diskant! Vil det være bedre at gå efter en standard udgave?

Håber nogen kan hjælpe....

Hej Dumbo........

Var det ikke noget med et sæt Avance Signature3 Mk2 istedet...?

Syntes du skal gi den et lyt, de har stadig 2 eller 3 sæt tilbage i Kt-Kbh..

Prisen for et sæt er 5400Kr..

Mvh. Leon

Til top Vis Leon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leon

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej dumbo...

Peter Rahbek var anmelder på det gamle "Hi Fi & Elektronik". Han faldt på halen over den originale "Dana" (som han gjorde over alt dansk-produceret...). Spørgsmålet er så, om han selv har "modificeret" den, eller om Avance har gjort det ? Jeg holder på det første....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hallo !! Jeg kender en der har snakket med Peter Rahbek om hans " Dana " og de blev vist ikke ennig om noget !!

Jeg vil derfor give Hr.Shelde ret !! 

Hilsen King ....:-o 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Skal jeg forstå det sådan at Rahbek-modellen ikke spiller nær så godt eller hvad?

Og hvad med den Signature 3 mk.II som Leon omtaler......nogen der kender lidt til den...???

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Skal jeg forstå det sådan at Rahbek-modellen ikke spiller nær så godt eller hvad?

Og hvad med den Signature 3 mk.II som Leon omtaler......nogen der kender lidt til den...???

Ja, har selv testet den i min stue mod Dana'erne. Dana'erne banker 3'erne stort hele vejen rundt. 3'erne er også gode, men Dana'erne er altså en klasse højere, eller hvad man siger.

Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo..

Jeg syntes du skal lytte til den Signatue3 Mk2, det er jo i din stue de skal stå.

Jeg syntes bedst om Signaturen, men det er jo smag og behag. Jeg syntes den spiller glimrende.....

Rasmus S....  En klasse højere!!! Hmmmmm, det er jo smag og behag!!

Til top Vis Leon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leon

jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par Dana2, som jeg er meget tilfreds med. Har desværre ikke haft mulighed for at sammenligne den med 1'eren. Har til gengæld haft både dana2 og dali grand coupe samtidig, og her var dana'en klart bedre. De ved hvad de gør hos avance - ingen tvivl om det. Har også hørt sig3 et par gange, og synes de lyder meget fornuftigt, især til prisen (de er blevet solgt på tilbud i lang tid).
Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Leon skrev:

Hej Dumbo..

Jeg syntes du skal lytte til den Signatue3 Mk2, det er jo i din stue de skal stå.

Jeg syntes bedst om Signaturen, men det er jo smag og behag. Jeg syntes den spiller glimrende.....

Rasmus S....  En klasse højere!!! Hmmmmm, det er jo smag og behag!!

Har du haft testet dem begge i din egen stue på samme anlæg? Men det kan godt være du ikke hat fået det optimale ud af Dana, den er noget mere strømkrævende end 3'eren. Måden Dana er bygget på siger også lidt om det, den vejer næsten det dobbelte af 3'eren. Men som jeg siger 3'eren er stadig en glimrende højttaler, rakker den langt fra ned.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

En af tingene jeg er faldet for ved den originale Dana er nok også den flotte finish, er helt vild med udgaven i Bobingarod......udover at give vellyd, er det jo også et lille møbel man skal have stående.

Tror jeg vil prøve om jeg kan finde et sæt af de originale....

Så tak for hjælpen alle sammen, men vil stadig gerne høre om folks erfaringer med dem...

peterrahbek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg kan svare på alt vedr. Rahbek-udgaven. Det var nemlig mine højttalere, der blev solgt via DBA og jeg ved og husker, hvad jeg gjorde ved dem.

vh Peter Rahbek

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tror det er ved at være sådan lidt lige meget knapt 3 år efter det sidste indlæg i tråden?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes