| Sendt: 23 April 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg går og overvejer at investere i nye front højttalere og/eller ny forstærker, men jeg ser at det anbefales at man forsøger at gøre noget i ved akustikken i lytterummet inden man kaster sig ud i udskiftning af udstyr. Og det lyder jo også meget fornuftigt :) Problemet er at jeg har svært ved at find ud af hvad der skal gøres, når man som jeg ikke ved så vældig meget om hvordan man skal gribe det an. Har prøvet at søge lidt rundt på forum'et her, men har desværre ikke haft heldet med at finde noget som kan hjælpe mig.. Har dog bidt mærke i en metode som gør brug af et spejl der flyttes ned langs sidevæggene for at vide hvor man skal sætte noget op. Spørgsmålet er så hvad man skal have fat / hvor stort osv.. Mit lytterum er en kælder med rigelige mængder af beton (gulv, loft og vægge af beton). Rummet er møbleret "normalt" med reoler, skabe, plakater og en sofa. Gulvet er dækket af et tæppe. Er der nogen der har nogle gode tips til hvordan jeg kan finde ud af hvad jeg kan gøre for at opnå forbedringer? Hvis det er nødvendigt kan jeg godt bikse en lille skitse af rummet frem. Jeg har lavet denne frekvensmåling med en Radioshack måler og REW (kan godt lave en der går højere op hvis det kan bruges til noget). Den er glattet lidt ud for at målingen ved de høje frekvenser er nemmere at kigge på. Her er grafen: kortlink.dk/3thn Håber der er nogen der kan hjælpe mig - det plejer der jo at være
|