Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke kompakthøjttalere til NAD C320BEE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 April 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Jeg skal finde et par fornuftige kompakthøjttalere til min NAD C320BEE, som er indkøbt med henblik på at få lidt bedre lydmæssige forhold når jeg sidder foran computeren. De kommer til at stå på mit skrivebord med kort afstand til væggen og jeg ved godt at dette ikke er optimale vilkår for en højttaler, men det er der desværre ikke så meget at gøre ved.

Mit budget er som udgangspunkt 2000kr, da det er hvad der er tilbage af mit samlede budget på 4000kr, men hvis det ikke er holdbart, så må jeg jo smide lidt ekstra oven i.

Jeg har kigget på flere af de små B&W modeller, men er faktisk blevet ret hooked på et sæt KEF IQ1, da jeg har læst og hørt godt om KEF's små modeller og jeg godt kan lide designet. Disse forhandles af Fona () og koster 999,- kr stykket og det passer jo fint til mit budget, men for at det ikke skal blive alt for ensporet vil jeg høre om i har nogle andre forslag?

Denne tråd er en forsættelse af denne, men jeg håbede på at få lidt flere folk på banen ved at starte en ny i et mere passende forum.
Til top Vis Rappo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rappo

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Slet ingen forslag?

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Mit valg er faldet på KEF iQ3 så jeg har bestilt sådan et sæt i sort finish. Glæder mig til at få dem hjem!

Der var desværre ca. 14 dages leveringstid på dem, men jeg må jo bare væbne mig med toldmodighed og lade NAD'en stå i sin papkasse indtil de er i hus...

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 04:13 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
Mit valg er faldet på KEF iQ3 så jeg har bestilt sådan et sæt i sort finish. Glæder mig til at få dem hjem!

Der var desværre ca. 14 dages leveringstid på dem, men jeg må jo bare væbne mig med toldmodighed og lade NAD'en stå i sin papkasse indtil de er i hus...

Nå, så blev det altså iQ3 Har du hørt dem i shoppen før du bestilte dem? Og om ikke andet, så en god højttaler til relativt billige penge og flot design. Husk at de skal lige have et par dage. De lyder ikke godt frisk fra kasse.

Hvad med lydkort?

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg ikke har hørt dem endnu - Har simpelthen ikke haft tid til at aflægge Fona et visit, men det er planen at jeg vil tage ind og høre dem enten i weekenden eller i starten af næste uge. Jeg overvejer forresten lidt om jeg skal ringe og bestille dem i en anden finish, nemlig apple. Synes måske alligevel at den sorte finish er lidt for neutral.

Mht lydkort, så bruger jeg et Silverstone EB01 lige pt og det spiller ganske fornuftigt synes jeg.

Edit: Jeg ombestemte mig mht finish og har nu ændret min bestilling til apple i stedet.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
Jeg må indrømme at jeg ikke har hørt dem endnu - Har simpelthen ikke haft tid til at aflægge Fona et visit, men det er planen at jeg vil tage ind og høre dem enten i weekenden eller i starten af næste uge. Jeg overvejer forresten lidt om jeg skal ringe og bestille dem i en anden finish, nemlig apple. Synes måske alligevel at den sorte finish er lidt for neutral.

Mht lydkort, så bruger jeg et Silverstone EB01 lige pt og det spiller ganske fornuftigt synes jeg.

Edit: Jeg ombestemte mig mht finish og har nu ændret min bestilling til apple i stedet.

Apple er også en flot finish Har du så i mellemtiden været forbi og høre dem? Og jeg må sige at mine iQ1 til stadighed overrasker positivt. ofte er det ikke nødvendigt at bruge sub. De kan akkumulere en ganske fornuftig bas

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Rappo skrev:

Apple er også en flot finish Har du så i mellemtiden været forbi og høre dem? Og jeg må sige at mine iQ1 til stadighed overrasker positivt. ofte er det ikke nødvendigt at bruge sub. De kan akkumulere en ganske fornuftig bas

Har været 100% havenisse de sidste mange dage (dødsbo med dejlig tilgroet have, som skulle vendes på hovedet), men nu er jeg endelig blevet færdig med den! Jeg regner med (håber på) at mine højttalere kommer i næste uge, men derfor er det stadig min plan at tage ind og høre dem enten tirsdag eller onsdag. Jeg kan slet ikke vente!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes