Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Råd til kommende anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej :),

For øjeblikket må jeg nøjes med mine Goldring DR50 og min IPod, for rigtige højttalere har jeg ikke. Til gengæld bliver kælderen snart udgravet så der bliver ungdomsrum og div. andre festligheder dernede. Jeg har plaget mine forældre som en gal om et tilskud til HIFI dernede, de har givet efter og har besluttet at donere 6.000 (yipppi!). I løbet af det sidste halve år har jeg skrabet ca. 3000 + et gavekort til Hifiklubben på 1000 sammen (okay, det er begrænset hvad man kan skaffe når man går i 7. :) ). Den Café jeg arbejdede er lukket og min indtjening er rimeligt begrænset (150 i lommepenge), men der skal sgu være HIFI. Så har jeg har ca. 10-11.000 at bruge på HIFI i alt.
Jeg har tænkt på noget i retning af:

Forstærker: NAD C352 kr. 4.000
CD/DVD-afspiller: NAD T515 kr. 2.500
Højttaler: ?

Til højttaler havde jeg tænkt på noget i retning af DALI Concept 6 eller B&W. Jeg har lange diskussioner med min far om hvorvidt det skal være gulv- eller reolhøjttaler, men de eneste krav  er at de skal lyde godt og kunne bruges til fest i et lokale på ca. 5*7 m. Forstærker og cd/DVD-afspiller ligger ikke fast, men det skal helst være NAD, og jeg synes at de 2 komponenter ser gode ud.

Hvad synes I ville være bedst under disse omstændigheder? forslag?

På forhånd tak,

- Foxy
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg skal ikke gøre mig til ekspert i NAD, for det er jeg ikke.. Vil såmænd bare anbefale dig at købe noget brugt! brugt brugt brugt! Der får du simpelthen så meget mere for pengene. Brugt Nad forstærker og en god cd, så har du masser af penge til et par gode brugte højtalere. Du skal også regne med at når du køber brugt, kan du altid sælge igen og købe noget andet, uden at miste alt for penge (for overhovedet at sige nogen..)

Kig på køb salg siden her, qxl, dba og se om der ikke skulle være noget lækkert. For 10.000 kan du få rigtig meget godt! (Også andet end nad..)
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Okay, det lyder godt nok.. Jeg vil se om jeg kan finde noget brugt; jeg ved godt at man kan få meget andet en NAD, men jeg vil også gerne have noget med en del power :) . Når jeg på et tidspunkt skal have et HIFI-rack derned vil jeg da i hvert fald finde noget godt (Er du sindssyg de er dyre fra ny!). Jeg har stadig 2 spørgsmål til eksperterne: Er det meget vigtigt at have samme mærke CD og forstærker? Så de kan matche hinanden i klang? Og får man meget mere for pengene ved at købe gulvhøjttalere (f.eks. Dali Concept 6 (2000 kr) Vs. Dali Ikon 1 (2000 kr)) ?

Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

hvis jeg var dig ville jeg gå efter et sæt Dali 450 til 1300kr. De kan spille op til enhver fest og lyder tilmed hammer godt. Dernæst ville jeg tage dette sæt med Atoll IN 100 forstærker og Atoll CD100. overtal ham til at sælge dig forstærker og cd alene (dvs. uden højttalerne) for 10.000 kr. af kabler kan du godt nøjes med disse fra Harald Nyborg til 130kr. budgettet er sprængt med 500kr. men jeg håber at du overlever (ellers må du jo låne dig til resten hos fatter)

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke så meget for Atoll, og ville egentlig helst se om jeg kunne få noget splinternyt; det er der noget særligt fedt over, synes jeg. Men hvis lyden er meget, meget bedre med en brugt løsning vil jeg kraftigt overveje dette. Kablerne ser rigtigt fornuftige ud; regner med at bruge dem!
Tak for svaret :)

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

okay :) jeg har selv haft mig et sæt dali 450 og der findes enkelt nok ikke bedre ht til prisen! (spørg selv hvem som helst anden med smule forstand på hifi og han vil give mig ret) ellers kan du evt. overveje storebroderen, dali 850 som har samme diskant som 450 men 2 10" basser i stedet for de to 6 1/2"... 850'erne er ligeledes det bedste køb til prisen (3000 kr.)... jeg bruger selv harald nyborg kablerne til mine forhænværende bag ht'er (jeg er gået fra surround til stereo) og til formålet fungerede de upåklageligt  hvis ikke at Atoll'erne er noget for dig hvad så med fx. Classic 6.6? også ekstrem fed forstærker. spørg selv Ascari om hvordan Classic 6.6 + Dali 850 lyder... himmelsk tror jeg, (har dog ikke lyttet)

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
okay :) jeg har selv haft mig et sæt dali 450 og der findes enkelt nok ikke bedre ht til prisen! (spørg selv hvem som helst anden med smule forstand på hifi og han vil give mig ret) ellers kan du evt. overveje storebroderen, dali 850 som har samme diskant som 450 men 2 10" basser i stedet for de to 6 1/2"... 850'erne er ligeledes det bedste køb til prisen (3000 kr.)... jeg bruger selv harald nyborg kablerne til mine forhænværende bag ht'er (jeg er gået fra surround til stereo) og til formålet fungerede de upåklageligt  hvis ikke at Atoll'erne er noget for dig hvad så med fx. Classic 6.6? også ekstrem fed forstærker. spørg selv Ascari om hvordan Classic 6.6 + Dali 850 lyder... himmelsk tror jeg, (har dog ikke lyttet)

Nu er Dali 850 dog "kun" med 2 8" basser, men det gør ikke højttaleren dårligere :-)

Som før sagt findes der næppe bedre højttalere end Dali 450 eller 850 i de respektable prisklasser hvis man søger en højttaler der kan spille alt musik. Med hensyn til Classicen kan du evt. læse anmeldserne og ellers bare søge forummet igennem og se hvad der er skrevet om den gennem tiderne. Det er en rigtig god forstærker der kostede 18k da den kom til landet så vidt jeg har fået fortalt. Nu er den sat ned fra 14k til 7k hos ardency audio og det er endda en forbedret version med en, eftersigende bedre forforstærkerdel, den hedder Classic No 6.6B.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes