Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Podspeakers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacko_i
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

NU har jeg læst det jeg kunne igennem om podspeakers og der er selvfølgelig delte meninger om hvordan de fungere som 5.1 sæt......

Men ville lige hører fra dem så har dem, hvad de syntes om dem som højtaler til musik i hverdagen, kan de spille op til dans

Jacob

Til top Vis jacko_i's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacko_i

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 04:18 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg kan ikke li dem og de er røvgrimme..

Men.. Det er ligegyldig hvad jeg mener, du kan smutte til nærmeste HFK og sige du vil ha dem med hjem på prøve og tæve dem igennem i weekenden, og lave din egen lille fest og teste dem af i dine egne omgivelser, så alt efter hvor ondt du har i hovedet dagen efter, kan du vel finde ud af om de passer dig..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

jacko_i
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hey,

Nu er det saa (u)heldigt at jeg flyttede til Brasilien et halvt aar siden, saa har desvaerre ikke lige den mulighed. Skal dog til dk om en maaned, men kun kort og har nok tid til at slaa et smut forbi HK men stadig hvis der er nogen bruger derude som har nogen kommentar til deres duelighed som normal speakers til musik osv.....lad mig lige hoerer fra jer saa....PFT

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Imba, de er sq ikke gode... Hellere B&W så, eller måske endnu bedre, et par DLS.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Og så må man ikke glemme at de pods i bund og grund er design højtalere,der så får prisen til at ryge i vejret...har hørt dem i HFK.....og jeg var ikke specielt begejstret

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber Podspeakers, så køber du dem udelukkende for designet. Personligt har jeg IKKE set et eneste sæt kompakthøjtalere, udover Podspeakers, som designmæssigt er tiltalende, imo. Som det dog allerede er nævnt, så får du dog ikke meget lyd for pengene. Om man kan lide at se på dem, er en smagssag. Jeg kan godt.

Jeg venter stadig på den dag hvor jeg får mulighed for at købe et par flotte højtalere, som også kan levere lydmæssigt.

Anyhow, som de andre ganske rigtig har sagt allerede, så er der ikke andet for end at høre dem. Kun du kan bedømme om de er gode nok til dig. Jeg vil dog anbefale dig også at lytte til noget i samme prisklasse, blot for at sammenligne.
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

jacko_i
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ja designet betyder også meget.....men som i siger så ender det nok med jeg må in i HK lige og hører når jeg er hjemme....tak for hjælpen

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

jacko_i skrev:
Ja designet betyder også meget.....men som i siger så ender det nok med jeg må in i HK lige og hører når jeg er hjemme....tak for hjælpen

Lad mig sige det sådan her: Jeg håber da ikke du kun rejser til Danmark for at lytte til dem, for så bliver du vist nok skuffet...

Kuchenmeister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg sys ik at kvaliteten er helt i orden endnu, men som i andre siger, så køber man der jo for designet ja, personligt kan jeg ik lide deres design men det er jo en smagssag.

Men lyder er godt nok ik noget at råbe hura for

//Kuchenmeister

Til top Vis Kuchenmeister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuchenmeister

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Kuchenmeister skrev:

Jeg sys ik at kvaliteten er helt i orden endnu, men som i andre siger, så køber man der jo for designet ja, personligt kan jeg ik lide deres design men det er jo en smagssag.

//Kuchenmeister

Ja, de har fået dem ved TP musik i Århus.....damn de lyder godt nok elendigt . De skulle have holdt fast ved deres JBL'ere  

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har da hørt temmeligt meget på Pod speakers. Det er en designhøjttaler der også lyder godt. Den lyder måske af 2000 kr., men bestemt af 1500 kr.

Lydmæssigt er der slet ingen sammenligning med helt billige højttalere som Gale og Eltax. Jeg vil vurdre lyden til at være bedre en Dali 1001 (for dem kan jeg slet ikke lide) og på niveau med B&W600 (nu får jeg tæv).

NB! med podspeaker mener jeg Minipod. Micropod er noget skod.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jeg synes heller ikke umiddelbart de er så slemme som I gør dem til. De bliver brugt på NASA og der klarer de deres arbejde udemærket af et par små speakers at være. Selvf. bliver de boostet godt op af nogle massive subs, men det kræver stadig sin højtaler at spille en natklub op.

Personligt ville jeg ikke smide penge efter Podspeakers udelukkende som stereo-setup, men det er lækkerier for øjet i hjemmebiografen, og der er lyden alt tilstrækkeligt. Forudsat man supplerer med en fornuftig sub vel og mærke.

Er man ikke entusiast, og kan man lide designet, så vil jeg mene Podspeakers sagtens kan bruges.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Kuchenmeister skrev:

//Kuchenmeister

Ja, de har fået dem ved TP musik i Århus.....damn de lyder godt nok elendigt . De skulle have holdt fast ved deres JBL'ere  

Haha ja...  Det er sq bare ind og købe det man har brug for, og ud i en fart for mit vedkommende!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Jeg synes heller ikke umiddelbart de er så slemme som I gør dem til. De bliver brugt på NASA og der klarer de deres arbejde udemærket af et par små speakers at være. Selvf. bliver de boostet godt op af nogle massive subs, men det kræver stadig sin højtaler at spille en natklub op.

Personligt ville jeg ikke smide penge efter Podspeakers udelukkende som stereo-setup, men det er lækkerier for øjet i hjemmebiografen, og der er lyden alt tilstrækkeligt. Forudsat man supplerer med en fornuftig sub vel og mærke.

Er man ikke entusiast, og kan man lide designet, så vil jeg mene Podspeakers sagtens kan bruges.

Aha, vidste bare de VIP'ere ikke kunne høre en ski' og har dårlig smag

Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

*B&W600 (nu får jeg tæv).*

Har lige købt et sæt B&W 600 s3 og de lyder sku næsten ligesom Pod´sene

de koster dog DET HALVE!!!

og lyden er et STORT skridt op i forhold til de pioneer sat´s og sub jeg havde i forvejen...

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Xipzou skrev:

*B&W600 (nu får jeg tæv).*

Har lige købt et sæt B&W 600 s3 og de lyder sku næsten ligesom Pod´sene

de koster dog DET HALVE!!!

og lyden er et STORT skridt op i forhold til de pioneer sat´s og sub jeg havde i forvejen...

Pis. Da jeg i sin tid arbejdede med disse højttalere, var der kun 500 kr. forskel på dem. DM600 er godt nok blevet billig.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Du betaler naturligvis også det ekstra for designet. DM600 er små sildekasser med god lyd til pengene. Podspeakers er frække højtalere, med en nogenlunde anstændig lyd, alt taget i betragtning.

Personligt ville jeg gøre som på NASA, vende Podspeakers på hovedet, og hænge dem i loftet. Det ser skide godt ud, og som allerede nævnt, kan de med en god sub give dig en super hjemmebiograf og en ganske anstændig stereo til pengene.

5.1 Podspeaker-setup med B&W's PV1 - og du har en ganske anstændig lyd med WAF-faktor 100 Du kan selvf. med lignende budget lave et markant bedre setup. Dette kræver blot, at du ingen skam i livet har, samt at boligindretning er omtrent ligeså vigtigt som regntøj på en sommerdag.

Udover det, så er det selvf. et spørgsmål om hvor man har sine prioriteter. Vi er jo heldigvis ikke ens.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes