| Forfatter |
|
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! jeg står og skal til at skifte mit gamle surround setup ud til noget nyt stereo. Jeg har været nede i hifiklubbe nog lytte til nogle mentor 2 og nogle B&W CM7 men kan ikke helt blive enig med mig selv! Har i nogle input til højtalere i denne prisklasse? nogen der har erfaringer med nogen af de nævnte højtalere? begge får gode anmeldelser. De skal tilsluttes en denon pma-1500ae forstærker og enten en dcd-700ae eller dcd-1500ae cd-afspiller!?
Håber i kan komme med nogle input
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv lyttet på de to op imod hinanden. Der var mere krop og dynamik i CM7 mens Mentor 2 mere var den lyd jeg kunne lide. Lidt lys i det, men mange detaljer og et godt perspektiv. CM7 var mørk i det men spillede såmænd ok. Paradokset er lidt at Denon (heller ikke 1500AE) er særlig strømstærk. Og parret med Dali, lyder da faktisk ikke særlig godt, men Dali er nem at trække. B&W derimod er en bedre lydmæssig matching, men er for svær at trække for 1500AE... 
Jeg vil påstå at du skal have noget med en lidt mørk karakteristik, men jeg har svært ved at anbefale dig en specifik model da de fleste tilstræber de lidt lyse, men også mere åbne lyd. Skulle jeg vælge mellem de to, blev det nok alligevel CM7 fordi Mentor og Denon ikke passer sammen... 
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad ville du så råde mig til at købe? har også haft kig på noget atoll! Det handler jo også lidt om budget, jeg kan nemlig få en et år gammel pma-1500ae for 4000kr og jeg ved ikke rigtig hvad der er bedre til den pris. Jeg har også overvejet atoll, men der skal jeg jo op i 6-7000. nede i hifiklubben sagde de også at denon'en var klart bedre end både thule og nad i samme prisklasse(altså de andre mærker de har). Jeg har det på præcis samme måde som dig med lyden i højtalerne! kan godt li den lyse luftige lyd fra mentoren, men mangler lidt bund og dybde som CM7 giver. Desuden kan jeg bedre lide designet på cm7 som jeg synes er virkeligt stilfuldt!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, altså for at få en Atoll der er mere strømstærk end AE1500 skal man op i IN 100. Jeg synes også at de mindre lyder godt, men kraftfulde er de ikke. Lidt lyse i lyden er de også. Deres blødhed ved jeg ikke om passer sååå godt til B&W, men kan du finde en IN100 brugt, kunne det godt gå hen og være et godt match til B&W.
Ellers en Classic 6.8 er ikke dårlig til nogen af dem, eller ideelt en Cayin 153B, hvis du kan finde den brugt. Den lyder faktisk bedre end en 2000AE.
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis nu jeg helst ville have mentor 2? hvilke skulle jeg så kombinere med? kunne jeg godt kombinere den med den mindste atoll eller er den for svag? hvor blir cayin og classic forhandlet? En af mine venner som lige har købt mentor 6 med en atoll in 100(som han iøvrigt er meget tilfreds med) havde også hørt mentor kombineret med NAD C372, det sagde han lød bedre end denon.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali har altid været lette at drive Classic bliver forhandlet af Ardency Audio, og Cayin af nogen forskellige butikker.
Men husk nu at det er dig der skal leve med det, så du skal ikke tage hvad andre siger for andet end retningslinjer! 
Du kan da vel prøve at låne Mentor 2 og måske prøve med din vens Atoll foran?
|
| Til top |
|
| |
thulethomas Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har CM7 sat til Thule grej og de spiller fantastisk godt synes jeg, og ser godt ud!. Kender desværre ikke de andre. Lyden er klar og ren og de
trækkes let af min 100w thule forstærker
T
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg ikke lige lyttet på cm serien, men ellers er min erfaring med b&w at de helst skal have så meget power de kan få, ellers lyder de ikke ret godt. Mit bud ville være at cm7'erne nok helst skal have 100 gode watt hver
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |