Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dusør gives - Efterlysning af køber (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CeeCee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender en ung fyr der 11. december 2005 købte et par sorte System Audio SA7K Master i Århus. Køber afhentede selv højttalerne på min daværende adresse Bissensgade 7 i Århus

Jeg har virkelig brug for at komme i kontakt med ham da Skattevæsenet vil beskatte mig af det beløb som vi handlede højttalerne til - yderlig vil de have jeg skal svare moms af beløbet også.

Jeg var så dum at jeg personligt indsatte beløbet på min konto henne i banken nogle dage senere, for at rette lidt op på de røde tal i banken.

Der da være nogen som kender ham - køber er ung fyr på 25-30 år, han var vist VVS mand med eget firma. Han kom sammen med sin kæreste i en større bil af pickuptype.

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at komme i kontakt med ham - der er en flaske god Gognac eller 500,- kroner i dusør til den som hjælper mig til at komme i kontakt med ham.

Opdatering af indlæg 31.05.2007 : Dusør hævet til 1000,- til den person der kan hjælpe.

Henvender du dig selv - får du selvfølgelig også en flaske eller penge

Claus Stensgaard - kontakt mig venligst på

50 50 26 16 eller 86 12 84 88 - eller på bluenote@heaven.dk

Tak på forhånd

Til top Vis CeeCee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CeeCee

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

må man spørge hvad beløbet var, bare så man ikke render panden måde skattefars næve når man sælger ud af sine sager 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

jeg synes, at det er lidt underligt at skattefar har adgang til "min" konto, eller hvad?
Hvorfor er det at køber efterlyses? Skal han bevidne at han har købt dem eller hur?

CeeCee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ja jeg skal blot bruge kopi af den kvittering han modtog fra mig - eller hans tilsagn om at han købte dem af mig

Prisen er jeg faktisk lidt i tvivl om - 23.000 eller 25.000 - kan ikke huske om han pruttede mig i pris, men det er der imellem. Indsatte selv 22.000 som de nu vil have jeg skal beskattes af, samt svare 25 % moms af.

Lidt heftigt når jeg købte højttalerne for 30.000 hos HighFi.dk i maj 2005 - vel og mærke af Netto kroner som jeg allerede har svaret skat af - og der var sgu vist også 25 % moms på den faktura  

Så det er efterhånden blevet et par pææææænt dyre højttalere

Håber der er een der kan hjælpe

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Det er altid lækkert at blive offer i Skat's kamp mod sort arbejde og andet økonomisk kriminalitet, NOT!!!

Håber du finder ham.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har smidt dig en mail
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Ak ja...det kære skattevæsen

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Ja det surt... Men vi skal jo betale vores skat kære venner. Døden har som bekendt altid en årsag 

Ps. Har i øvrigt ikke aktier hos staten

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hattori Hanzo skrev:

Ja det surt... Men vi skal jo betale vores skat kære venner.

man skal bare ikke betale skat af penge man får for varer man sælger brugte, hvis man EN gang har betalt skat af pengene man købte dem med, og oven i købet har betalt moms også
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
HOLBERG skrev:

Hattori Hanzo skrev:

Ja det surt... Men vi skal jo betale vores skat kære venner.

man skal bare ikke betale skat af penge man får for varer man sælger brugte, hvis man EN gang har betalt skat af pengene man købte dem med, og oven i købet har betalt moms også

Det tror jeg heller ikke at der er nogen der bestrider

Debatten går snarere på hvor langt Skat kan "snage" i folks privatøkonomi. Et effektivt (og retfærdigt) skattesystem må nu en gang forudsætte, at Skat har mulighed for at kontrollere givne forhold og stille spørgsmålstegn.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hov hov

Man skal betale skat og moms at brugt.

De vil nok bare se om han har tjent på den handel for så skal der betales moms og skat.

Men det har man revisor til at lave.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

CeeCee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Man skal betale skat og moms at brugt.

Nej det skal man altså ikke !!! Det er skattefrit at sælge privat indbo. Kun hvis man køber brugte genstande med vidersalg for øje. Så gælder der andre regler. Men det er ikke tilfældet her. Der er tale om privat salg af indbo

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Kommer helt anpå hvordan du gør det.

Sælger du for over 50000kr på et år så glem det.

Jeg har selv haft samme problem da jeg solge en del udstyr jeg havde til at stå før jeg starte mit op.

Men hvor laver du ikke bare en dags dato, så er det problem løst.

Eller hvis du er smart så køre dem ind i dit firma og træk momsen , også har du også et tab du kan trække hvis du finder han der købte dem.

Når de nu er ude efter dig så vend den om.

CeeCee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Nej - det er ikke en løsning jeg bryder mig om. Vil gerne fremstå og fremvise det helt ærligt !

Jeg håber kun at jeg finder ham, får en kopi af kvitteringen, og så kan jeg sætte skattevæsenet på plads. For jeg er faktisk ret gal over den behandling jeg har fået derude. Jeg vil gå hele vejen med dem nu - for det er så grænseoverskridende at have dem til at snage i min privatøkonomi.

Men mon ikke I snart får opsporet ham for mig - det håber jeg.

Claus

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Sikke en redelighed - Tror måske lige jeg vil finde min gamle kvitteringsblok frem igen

Hvor kom køber fra? Også Århus?

Held og lykke med detektivarbejdet

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Jeg har selv haft samme problem da jeg solge en del udstyr jeg havde til at stå før jeg starte mit op.

Eller hvis du er smart så køre dem ind i dit firma og træk momsen , også har du også et tab du kan trække hvis du finder han der købte dem.

Det er ikke helt korrekt. Der er ikke nogen bestemt beløbsgrænse for, hvornår du bliver næringsbeskattet. Det er en konkret vurdering. Du bliver jo ikke beskattet, når du sælger din brugte bil.

Du kan således godt sælge din frimærkesamling til mange hundredetusinde uden, at du bliver beskattet.

Tidspunktet for næringsbeskatningen fastslås ud fra frekvensen af salgene samt også naturligvis som du selv er inde beløbets størrelse.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
MC955 skrev:

Det er ikke helt korrekt. Der er ikke nogen bestemt beløbsgrænse for, hvornår du bliver næringsbeskattet. Det er en konkret vurdering. Du bliver jo ikke beskattet, når du sælger din brugte bil.

Du kan således godt sælge din frimærkesamling til mange hundredetusinde uden, at du bliver beskattet.

Tidspunktet for næringsbeskatningen fastslås ud fra frekvensen af salgene samt også naturligvis som du selv er inde beløbets størrelse.

/Henrik

Ja men kommer helt anpå hvad du sælger og hvor tit.

Det ville nu se sjovt ud hvis jeg bare kunne købe hifi privat til mit hjem og sælge det igen for at købe nyt, men den går ikke.

Ja jeg har ikke gang et setup hjemme mere da jeg ikke gider alt det spas med skat.

Da jeg havde mit firma hjemme kunne jeg været rigtig uheldig at skulle have betalt skat af det jeg havde til at stå og spille, da det var i privaten.

Men det kommer også helt anpå hvad firma han driver, men tro mig hvis han op til flere gange køber og sælger og det kommer op i store belød så går den ikke mere.

En ting er sikkert der er en grund til at mange ikke gider alt det med at være selvstændig.

CeeCee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Ro på nu - det er et privatsalg.

Jeg har også solgt en CD til 400 kroner og en FisherPrice plastikkøbmandsdisk til børn op til 3 år, som min dreng ikke synes var cool mere.

Så tilbage til tråden nu - Køber er stadig ikke fundet

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
spped six skrev:
MC955 skrev:

/Henrik

Ja men kommer helt anpå hvad du sælger og hvor tit.

Det ville nu se sjovt ud hvis jeg bare kunne købe hifi privat til mit hjem og sælge det igen for at købe nyt, men den går ikke.

Ja jeg har ikke gang et setup hjemme mere da jeg ikke gider alt det spas med skat.

Da jeg havde mit firma hjemme kunne jeg været rigtig uheldig at skulle have betalt skat af det jeg havde til at stå og spille, da det var i privaten.

Men det kommer også helt anpå hvad firma han driver, men tro mig hvis han op til flere gange køber og sælger og det kommer op i store belød så går den ikke mere.

En ting er sikkert der er en grund til at mange ikke gider alt det med at være selvstændig.

Det er netop der, du rammer hovedet på sømmet. Det handler om, hvor ofte du gør det.

Jeg er enig med dig i, at der gælder differentierede regler alt efter om du er erhvervsdrivende eller alm. lønslave. Jeg tog udgangspunkt i en alm. lønarbejder, og der er beløbsstørrelsen ikke afgørende. Det er derimod, hvor ofte du foretager disse handler.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nu at man er Oplysningspligtig såfremt man handler for mere end kr. 25.000 om året, hvorfor man så skal lade sig moms-registrere.

mvh - en Momsregistreret

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes