| Forfatter |
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte ML Vantage i Tape Connection forleden og må sige at jeg er blevet forelsket i Dem. Det indtryk af ren musik nydelse kan jeg ikke få ud af knoppen . Men prisskiltet siger 47k. Mange penge, men ML lyden har altid betaget mig og jeg har lovet mig selv at sådan et sæt skal der stå i stuen engang. Har før altid været skeptisk overfor placering, impedans, sweetspot, levetid på paneler etc. Men det skulle være en saga blot med de nye Logans. Mit spørgsmål er om Vantage er bedre end Vista som er lillebroderen. Er Vantage de 12k mere værd. Ved godt at den kører med aktiv 200 W forstærker, men er det alt ?
Skal tilføje at en Bladelius Thor skal trække Dem.
Nogen erfaringer om disse dejlige speakers
__________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen erfaringer som i kan øse ud af __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
|
Slet ingen erfaringer som i kan øse ud af
|
|
|
Hej
Har svaret på det samme i en anden tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53794&P N=2
47K er mange penge men du får også noget for dine penge. Du får desuden et meget anderkendt produkt, som også vil indbringe dig en god gensalgspris selv efter mange års brug. Jeg havde før mine Vista et par SL3, som jeg selv hentede brugt i Tyskland. Det kostede mig 1500 kr. at spille på dem i 6 år!! Selvfølgelig vil afskivningen være lidt større hvis du køber nyt, men der er også en stor glæde ved at være 1 ejer.
Slip du bare slanterne og du vil ikke fortryde det uanset om du vælger Vista eller Vantage
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Transient skrev:
|
|
|
|
Hej
47K er mange penge men du får også noget for dine penge. Du får desuden et meget anderkendt produkt, som også vil indbringe dig en god gensalgspris selv efter mange års brug. Jeg havde før mine Vista et par SL3, som jeg selv hentede brugt i Tyskland. Det kostede mig 1500 kr. at spille på dem i 6 år!! Selvfølgelig vil afskivningen være lidt større hvis du køber nyt, men der er også en stor glæde ved at være 1 ejer.
Slip du bare slanterne og du vil ikke fortryde det uanset om du vælger Vista eller Vantage
|
|
|
Har snakket både med Expert i Varde og Tape Connection. Begge er klare fortalere for Vantage grundet en bedre bas. Har endnu ikke hørt Vista, men skal naturligvis prøves. Netop overgangen fra bas til panel bliver nævnt som et ankepunkt hos Vista. Hvodan oplever du bunden uden biamping på Vista. Min stue er forøvrigt anslået 45 m2 så hvad mht. placering fra bagvæg og iøvrigt. Nogen erfaringer der ? __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Transient skrev:
|
|
|
|
Hej
|
|
|
Forøvrigt kan jeg se på papiret at Vantage går betydligere længere ned end Vista. Kommer man til at mangle bund på Vista eller ? __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis eksperten må blande sig lidt.
Vantage er en bedre højtalere end Vista, ikke kun i bassen, men også ydelsen i panelet, hvilket skyldes at delefiltret og elektronikken er anderledes. Desuden er Vantage delvis transmissionline og Vista ren basrefleks. Dog deler de samme panel. Du kommer dog ikke til at mangle bas i Vistaen. Den er ganske forrygende. Vantagen er bare mere forrygende.
Jeg har masser af erfaringer med Logan, så spørg løs...
....ellers håber jeg at du kan bruge ovenstående.
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
|
Vantage er en bedre højtalere end Vista, ikke kun i bassen, men også ydelsen i panelet, hvilket skyldes at delefiltret og elektronikken er anderledes. Desuden er Vantage delvis transmissionline og Vista ren basrefleks. Dog deler de samme panel. Du kommer dog ikke til at mangle bas i Vistaen. Den er ganske forrygende. Vantagen er bare mere forrygende.
|
|
|
Tak for dit input Dr. Lyd
Men mener du så at de 12k mere er givet godt ud. 12k er også en slat penge
Eller afhænger det af rum og temprement...
__________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vantagen er jo aktiv i bunden, så hvor meget effekt skal sådan et par banditter have? er panelet krævende?? ville min Audia flight One kunne styre dem?
Og hvad med Vista?? udmiddelbart skulle man tro de ville kræve mere effekt da det jo både er panelet og bassen der skal trækkes... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
|
|
Tak for dit input Dr. Lyd
Men mener du så at de 12k mere er givet godt ud. 12k er også en slat penge
Eller afhænger det af rum og temprement...
|
|
|
De sidste penge er givet godt ud. Men det er selvfølgelig et tempermentsspørgsmål. Der går vel også en grænse for økonomien. Og sådan er det med mange andre ting her livet. Bemærk at der ikke følger spikes med Vista`en. De skal tilkøbes.
Jeg vil sige, at Vantagen er de 12.000 mere værd og desuden kan bassen justeres + - 10 db ved 35 hz, hvilket svare meget godt til et 25 - 30 kvm stort lytterums resonansfrekvens, således at du får en tilnærmelsesvis flad frekvenskurve i bassen.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bare 100% sikker på at det er Vantage jeg vil have !!
Jeg er stadig i chok efter jeg hørte den (har også hørt de andre i serien) 
Ps... og til 50,000kr så er det en rigtig killer 
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Vantagen er jo aktiv i bunden, så hvor meget effekt skal sådan et par banditter have? er panelet krævende?? ville min Audia flight One kunne styre dem?
Og hvad med Vista?? udmiddelbart skulle man tro de ville kræve mere effekt da det jo både er panelet og bassen der skal trækkes...
|
|
|
Max 250 w tåler Vantage og 200 w på Vistaen. Din forstærker kigger gennem en 4 kohms modstand i højtalertilslutningen på Vantagens bassektion (bi-wiring), så den indbygget forstærker tror det er et liniesignal den får. Den indbygget digitalforstærker køre som "slave" til din egen og den ydelse du har på din forstærker får du også i højtaleren, men din forstærker skal bare ikke levere strøm og voila....din forstærker kan koncentrere sig om panelet. Det virker fuldstændig som bi-amping + nogle andre ting som Logan ikke vil ud med (DSP osv). Og ja din Audio kan sagtens trække dem. Iøvrigt den perfekte højtaler til rør-folket.
Impedansmæssigt dykker panelet til 1 ohm ved 20 khz, men da der ikke er synderligt med energi deroppe, betyder det ingenting. Alle gode forstærkere kan trække dem, men jo bedre.....jo bedre lyd.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
|
|
|
Ja, og den ligger ikke under for Summit. Vantagen kan faktisk være et bedre valg i mindre rum.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ysnes i hvert fald bunden er meget vild i summit'en!!
Det lyder godt det med Audia'en hvis det skulle blive aktuelt! Det jeg tror der kunne gøre det til en spændende kombination er at Flight One har et kæmpe perspektiv i forvejen men kombineret med ML kunne jo først gøre det sjovt!! Sjovt det med at den behandler det egentlig signal til højttaleren som et linie signal, for jeg har gået og tygget lidt på hvordan det foregår i praksis!! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
|
|
|
KING, vi kan ikke blive mere enige. Det er en rigtig killer, men synes stadig at 50k gør lidt ondt. Men hold kæft hvor opnår man meget musikglæde for de penge __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Freak! Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken dog et dilemma at stå i!
det er altid surt at have brændende penge i lommen og komme forbi en ML forhandler.
pjat til side...du skal passe på ikke at få for lidt bund i et par ML. Mit egen indkøb gik over et par Accent eller et par Odeyssey. Jeg har nu solgt mine Accent og købt et par Prodigy!
Har til dags dato ikke hørt højttalere der spillede væsentligt bedre end dem.
Jeg har to råd til dig;
1) Vær sikker på at systemet er stort nok til også i "overmorgen". det er en pænt dyr højttaler at skulle skifte igen!
2) har du hørt de gamle modeller - jeg synes at panelerne gør det langt bedre end de nye!? Og til den pris er der råd til Odeyssey - eller Prodigy hvis du ligger lidt til.
Ellers er det eneste råd - GØR DET! Du fortryder ikke en ML!!!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Freak.... hvor har du hørt de gamle modeller i test mod de nye ?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Freak! Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej King.
Jeg har IKKE hørt dem i direkte test. Jeg har dog selv ønsket et par Vantage el Summit og har derfor nærlyttet røven ud af.... på begge to! 
ML hævder at lyden er langt bedre på de nye typer af paneler idet arealet skulle være større qua hullernes placering/størrelse. Jeg er dog kommet til den konklusion at disse modeller nok er fremstillet med surround for øje idet de giver en mere direkte lyd - som i mit univers giver mindre rum, luft og perspektiv.
Jeg mener at man kommer MEGET længere med en Accent I, Odeyssey eller et par Prodigy! Jeg skiftede kun til rodigy pga Accenten noget tynde bund...
Mine oplevelser behøver jo ikke være de samme som andres
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min oplevelse er at der intet mangler mht. rum, luft og perspektiv. Tværtimod er jeg så imponeret at jeg netop har købt et sæt af disse pragtfulde speakers
De spiller simpelthen efter min mening som en drøm.
Kom med hvilken som helst speaker op til 100k, og den spiller efter alt at dømme bukserne af dem. Store ord !, men døm selv. Hvis du ellers kan lide at højttaleren forsvinder i lydbilledet
Music4life __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |