| Forfatter |
|
HazTheAze Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan ikke huske hvordan jeg skal forbinde mine højtalere til forstærkeren. Mine højtalere er Dali450 og kablet har 6 ledere.
Håber, nogen kan hjælpe 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
6 ledere! Så mener du vel tri-wire.
Jeg bruger selv bi-wire og det er et helvede at forbinde dem til receiveren uden bananstik. Det lykkedes dog for mig til sidst, men det var inkl. kraftige bandeord sved på panden. Men da jeg skulle tilslutte flere højtalere til receiveren var det umuligt. Derfor købte jeg bananstik, hvilket du måske også skulle overveje. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
HazTheAze Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
6 ledere! Så mener du vel tri-wire.
Jeg bruger selv bi-wire og det er et helvede at forbinde dem til receiveren uden bananstik. Det lykkedes dog for mig til sidst, men det var inkl. kraftige bandeord sved på panden. Men da jeg skulle tilslutte flere højtalere til receiveren var det umuligt. Derfor købte jeg bananstik, hvilket du måske også skulle overveje. |
|
|
Mit problem er, at jeg ikke kan huske, hvordan de 3 røde og de 3 sorte ledninger forbindes til højtalere. På forstærkeren sidder de røde sammen og de sorte sammen, så der er ikke noget problem
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen erfaringer med tri-wiring, men jeg tror højtaleren skal have mulighed for tri-wiring før man kan få noget ud af det.
Ved bi-wiring skal højtaleren have 2 sæt terminaler, så jeg går ud fra at højtaleren skal have 3 sæt terminaler ved brug af tri-wiring. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Bi-wire er det mest normale, hvor man deler delefiltret op, således diskant, og mellemtone/bas har print og terminaler hver for sig!! (I 3-vejs højtalere er det oftest mellemtone & diskant der deler terminal, hvorved basenheden har en terminal for sig selv)
I triwire har diskanten sin egen terminal, mellemtone sin egen og den supplerende bas/bassen ligeledes sin egen terminal. (Kan forestille mig at i 4-vejs deler diskanter og øvre mellemtone/mellemtone terminal)!!
|
| Til top |
|
| |
HazTheAze Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - tak for hjælpen.
Såvidt jeg husker, at der 2 konnektorer på højtalerne - og det er der mit problem er. 
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ifølge www.dali.dk har Rød serien kun 2 tilslutnings terminaler så jeg syntes du skal gøre følgende.
Du har 6 ledere. 3 sorte og 3 røde.. Du tilslutter de 3 sorte i din - (sort) i forstærkeren og de 3 røde i + (rød). I din højttaler skal du så tilslutte 1 rød ledning i den øverste terminal (diskant + mellemtone) og 2 røde i den nederste (bas) det samme gør du med sort.
Håber du forstod min forklaring, ellers må du skrive igen.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
HazTheAze Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|