| Forfatter |
|
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har koblet min computer over mit anlæg, med et coaxial kabel, fra mit audigy lydkort, til min VSXD711 forstærker, for at bruge mine højtalere til spil, musik etc.
Når jeg bare har skruet en smule op for dem, kommer der en støj i mine højtalere, som ikke er der når jeg bare spiller musik fra min CD-afspiller, over samme højtalere. Kan det skyldes at der er noget galt i kablet, eller har jeg blot indstillet min lydkort forkert? jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, men det giver ligesom en lille summen eller hvad man skal kalde det for. mine højtaler kabler er ikke super kabler, men det lyder helt fint når jeg bare hører musik fra min cd-afspiller, derfor undrer det mig, at selvom min computer ikke arbejder, er der støj på mine højtalere, når jeg skruer op for forstærkeren eller for min computers volume.
Håber i har nogen svar på, hvad det kan skyldes.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være mange ting..
Første ting er at der i en computer er MEGET støj, fra forskellige strøm kilder.
Det kan også være din driver til lydkortet.. Jeg har før kunne hører forskel på drivere, især ved signal peak, vil nyere drivere kunne fjerne evt. skratten og støj.
Du skriver at du bruger Coaxial kabel.. aner ikke om det er digital?? Jeg er selv til gamle analog og stereo, men hvis du bare overfører lyden analog kan den DAC som sidder i dit lydkort nemt være dårlig og påvirket af støj. Prøv evt at flytte signalet digitalt over i din forstærker (hvis du har mulighed for det).
Prøv at låne en andet lydkort og hører om der er forskel.
Er din computer jordet?
Garanteret hvis du skruer op for din forstærker kan du hører når du flytter med din mus.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu bare, at det er en svag strømforsyningbrussen; prøv at vende netstikket på PC´eren en halv omgang. Hvis det ikke virker, så køb et bedre skærmet kabel mellem PC og forstærker!!!
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at tænke på at det kan være fordi du har tilsluttet en svagstrømsforsyning i samme stik dåse.. hvis jeg bruger den samme stik dåse til at oplade min mobil får jeg støj
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nøjagtig samme problem med mine højttalere (SA 1270)
Kører med Cambirdge forstærker og et 10 m. langt Bosscom, Sandberg mv. : High-grade Lydkort kabel (av-connection).... og der er den samme støj bare jeg skruer en smule op for musikken..
tager ens komponenter forresten skade hvis man skruer højt op for musikken, når de bliver påvirket af denne støj?..
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke forestille mig at det skader noget som helst.. det er vel det samme som at hører en godt støvet plade :)
|
| Til top |
|
| |
Tossekurt Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv oplevet noget lignende!!!! meget frustrenrende, når man lige har købt et dejligt og ret dyrt lydkort (det var det dengang).
problemet var IKKE af den karakter, som ellers foreslået i forummet her!
det var ganske simpelt, der står på pakken til Audigy, at den kun er kompatibel med win 98 SE og fremefter,, og det MENER de helt seriøst, for jeg købte lydkortety i den tro, at det bare var i orden med win 98.
det var IKKE i orden, når de siger win 98 se, så MENER de win 98 se, og ikke bare win 98!!!!!
jeg kunne således løse problemet ved blot at opgradere mit styresystem til computeren.
det var lidt mystisk, men ikke desto mindre sandt, men der kan selvfølgelig også være andre problemer med kortet, som jeg ikke har hørt om, der kan være skyld i disse frustrationer!!
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft samme problematik, og er enig i at der generelt er meget støj i en computer.
Mens jeg læste denne tråd kom jeg lige på en ide, som jeg lige ville lufte. Hvis man har problemer i bilen med støj fra generatoren, hvad gør man så? - jo man kan jo bla. købe et "filter" som skulle fjerne generatorstøj. Kunne man ikke montere sådan en fætter imellem computer og anlæg?
Jeg ved godt at det ikke er en optimal løsning. Det ville jo være at der slet ikke var støj fra starten, men hvis det nu ikke kan lade sig gøre?
Men ellers prøv at skrue ned for lydstyrken på computeren - har hjulpet mig mange gange, og så bare skrue lidt højere op for forstærkeren.
Mvh
Daniel Duvald
|
| Til top |
|
| |