| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
2 forskellige højttalere, men hvad vil i vælge ?
Jeg har iøjeblikket ML Vantage på prøve, og de spiller himmelsk
men fortjener Gamut L5 også et lyt. Iøvrigt en kanon flot højttaler også
Hvad siger i og hvorfor ? og er der andre alternativer...
Prisen er iøvrigt den samme __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen seriøse konkurrenter til ML vantage
Persomligt tror jeg ikke at der er noget som spiller bedre til prisen
Konklusion. Jeg er til ML lyden og skal have sådan et sæt
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Music4life, jeg synes,, at du skal tage fat i hifihuset og få sådan et sæt Phi5 hjem på prøve for at høre hvorvidt at de kan konkurrere med Martin Logan i netop din stue.
Hvad med et sæt horn højttalere som f.eks. UNO Hvid? koster de ikke ca det samme som et sæt Martin logan? Efter sigende skulle de spille helt fantastisk...
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
|
|
|
Altid rart når sådanne beslutninger kun tager 54 minutter  __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hey Music4life, jeg synes,, at du skal tage fat i hifihuset og få sådan et sæt Phi5 hjem på prøve for at høre hvorvidt at de kan konkurrere med Martin Logan i netop din stue.
Hvad med et sæt horn højttalere som f.eks. UNO Hvid? koster de ikke ca det samme som et sæt Martin logan? Efter sigende skulle de spille helt fantastisk...
|
|
|
Hej MN
Vil nok mene at man skal sammenligne med Gamut L5 og nok nærmere L7 for at de kan være med i dette selskab. Men prisen på L7 er helt hen i hampen. Vil mene at disse Logans synger bedre til prisen og et godt stykke over
Har siddet med underkæben helt nede på gulvet hele formiddagen. Er du sindsyg de lyder godt!!!!!
Lige meget hvad man smider på Dem bliver man overrasket over hvilken letflydenhed og opløsning de spiller med. Og sikken bund !!! dyyyb og ufattelig kontrolleret  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Altid rart når sådanne beslutninger kun tager 54 minutter 
|
|
|
Ikke svært når man hører hvad Logan Vantage brillerer med. Høj klasse !! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge Martin Logan Vantage - jeg har hørt GamuT L-5 og Vantage .... og jeg ville klart tage et sæt Vantage
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Jeg ville vælge Martin Logan Vantage - jeg har hørt GamuT L-5 og Vantage .... og jeg ville klart tage et sæt Vantage |
|
|
King !
Jeg vil tro at Disse Vantage spiller bukserne af hvad som helst op til 100k og måske et godt stykke over. Det skulle måske lige være Deres Summit. Men de kræver også mere af rummet
Hvornår skal du have et sæt ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske nogle bånd, de har ihvertfald nogle teoretiske fordele. Men er man til lyden fra elektrostater, som klart skinner igennem dit indlæg, at du er. Bliver det nok en kort diskution.
MVH
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Hej MN
Vil nok mene at man skal sammenligne med Gamut L5 og nok nærmere L7 for at de kan være med i dette selskab. Men prisen på L7 er helt hen i hampen. Vil mene at disse Logans synger bedre til prisen og et godt stykke over
Har siddet med underkæben helt nede på gulvet hele formiddagen. Er du sindsyg de lyder godt!!!!!
Lige meget hvad man smider på Dem bliver man overrasket over hvilken letflydenhed og opløsning de spiller med. Og sikken bund !!! dyyyb og ufattelig kontrolleret  |
|
|
hej mr. music, ja du har da ret i at L5 eller L7 formentlig er bedre sammenligningsgrundlag. Jeg skrev forkert, sorry. Ved godt at phi 5 og 7 er Gamuts lidt billigere modeller.... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Jesper Juul skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ikke svært når man hører hvad Logan Vantage brillerer med. Høj klasse !!
|
|
|
Klart klart, for du har jo både hørt Gamut L5 og L7 derhjemme. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elektrostater kan noget, få andre ht´er kan. Minimal forvrængning, og mere fokuseret udstrålingsmønster. Men en udskrivning af den størrelsesorden kræver vel begge sæt i stuen på en gang? Jeg ville til enhver tid vælge ML.
En Gamut klon kan laves selv med hjælp fra en Clio-wizard og en god snedker, men det er en anden historie....
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Music4life skrev:
Jesper Juul skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ikke svært når man hører hvad Logan Vantage brillerer med. Høj klasse !!
|
|
|
Klart klart, for du har jo både hørt Gamut L5 og L7 derhjemme.
|
|
|
Nej, men overvejer at give L5 et lyt. L7 er ikke interessant med en prislap på 80k på tilbud
Har dog hørt L5 i Expert, Varde. Storslået lyd, men tror ikke at de kan være med Vantage
Kan nok ikke vende mig til lyden fra en dynamisk højttaler efter oplevelsen med Vantage og
sådan er det jo hvis man kan lide lyden fra en elektrostat med disse lydmæssige fordele. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

mn1974 skrev:
Music4life skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
Hej MN
Lige meget hvad man smider på Dem bliver man overrasket over hvilken letflydenhed og opløsning de spiller med. Og sikken bund !!! dyyyb og ufattelig kontrolleret 
|
|
|
hej mr. music, ja du har da ret i at L5 eller L7 formentlig er bedre sammenligningsgrundlag. Jeg skrev forkert, sorry. Ved godt at phi 5 og 7 er Gamuts lidt billigere modeller....
|
|
|
Hej MN
Ok, det er også svært med de mange modelbetegnelser som vælter ind over hinanden  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad er ulemperne ved en elektrostat ?
Jeg har svært ved at finde dem efter dette bekendskab med de nye ML modeller. Meget er sket siden de første CLS'er __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Elektrostater kan noget, få andre ht´er kan. Minimal forvrængning, og mere fokuseret udstrålingsmønster. Men en udskrivning af den størrelsesorden kræver vel begge sæt i stuen på en gang? Jeg ville til enhver tid vælge ML.
En Gamut klon kan laves selv med hjælp fra en Clio-wizard og en god snedker, men det er en anden historie....
|
|
|
Ja, det er en stor udskrivning og har heller aldrig villet investere i så dyrt et sæt højttalere, men min søgen efter den perfekte vellyd hvor oplevelsen og fornøjelsen ved at sidde og lytte time efter time med et stort smil på læben har fået mig til at indse at det koster nogen penge. ML Vantage giver mig denne fornemmelse af at højtaleren forsvinder i lydbilledet. De spiller så uanstrengt, opløst og storslået at man skulle tro at solisten står i din stue. Denne oplevelse koster sædvanligvis rigtig mange penge og mener faktisk Vantage til prisen er en rigtig killer !
Det er min drømme højttaler og hvorfor skulle man ikke leve drømmen ud engang imellem. Man lever som sagt kun engang.
Min mening __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde iøvrigt besøg af et lille lyttepanel igår. Der blev lyttet musik så flere sammenstemmende udbrød
" kan dette lyde meget bedre "
Jo, det kan det nok. Ny cd, ny forstærker, nye kabler. ML vokser bare med opgaven. Men så koster det først for alvor kassen....
Jeg kan sagtens nøjes med Bladelius . De 200watt aktive forstærkere i Vantage gør det nu også rigtig godt . Har forøvrigt aldrig hørt bedre bund fra nogen speaker. Men sikken vandring fra det skumophæng. Imponerende kvalitet !
Det bedste ved det hele er ogå mit lytterum. Noget som jeg var spændt på mht. placeringen af Vantage. De intergrerer perfekt uden bulder eller stående bølger. Pasende afstand til bag og sidevægge gør de det fremragende
En finesse ved Vantage er også niveauindstillingen i bassen ved 35hz +/- 10 db. Min står i neutral = perfekt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Jeg har svært ved at finde dem efter dette bekendskab med de nye ML modeller. Meget er sket siden de første CLS'er
|
|
|
Deres fysisk betinget brede, og de tiltrækker støv.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Music4life skrev:
|
Jeg har svært ved at finde dem efter dette bekendskab med de nye ML modeller. Meget er sket siden de første CLS'er
|
|
|
Deres fysisk betinget brede, og de tiltrækker støv.
MVH
|
|
|
Mål. B. 27.5 x H.144 x D.41 cm. De syner faktisk meget diskrete i virkeligheden
ikke forstået ? Har du hørt og set de nye Vantage ?
og det med støvet ser jeg ikke som det store problem
En anden ulempe. katten kravler op af panelet 
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med breden mener jeg, at diskanten er ca 25 cm bred. Men jeg er enig i, at du nye ML er endog meget flotte.Det må være noget der kan få adrenalinet til at pumpe i kroppen, når man ser katten hænge i panelet. Og det tyder på du har fået ejer glæde, så tillykke med dine ny erhvervelser.
MVH
|
| Til top |
|
| |